ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Blu بدافزار جاسوسی چینی را از روی موبایل هایش حذف کرد

این روزها هیچکس نمی خواهد جای کمپانی BLU باشد. این شرکت ساکن میامی-فلوریدا که موبایل های فوق العاده ارزان قیمتی را از طریق آمازون روانه بازار کرده و بیشتر به خاطر اسمارت فون 49 دلاری ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

این روزها هیچکس نمی خواهد جای کمپانی BLU باشد. این شرکت ساکن میامی-فلوریدا که موبایل های فوق العاده ارزان قیمتی را از طریق آمازون روانه بازار کرده و بیشتر به خاطر اسمارت فون 49 دلاری R1 HD معروف است، اگرچه قدرت تأمین سخت افزار بسیار خوبی داشته، اما در حوزه نرم افزار با چالش های عظیمی روبروست.

ماه گذشته محققین شرکت امنیتی «کریپتووایر» اعلام کردند اپلیکیشن آپدیت فرمور تعبیه شده در موبایل های R1 HD این شرکت، اطلاعات شخصی از جمله محتوای پیام های متنی مالک تلفن همراه را به سروری در چین ارسال می کند.

کمپانی Blu می گوید طی سال های گذشته دائماً در حال جایگزین کردن نرم افزارهای داخلی اسمارت فون هایش با نمونه های تأیید شده از سوی گوگل بوده، اما ظاهراً اپلیکیشن مورد بحث که ساخت شرکت «شانگهای آدوپس تکنولوژی» است از نظر دور مانده بود.

kryptowire

«سمی اوزیون» مدیرعامل این شرکت می گوید آنها از این به بعد مکانیسم آپدیت استاندارد گوگل (OTA) را به کار می گیرند، ضمن اینکه به هیچ وجه اپلیکیشن های شخص ثالث را بدون بررسی دقیق کد منبع و درک کامل رفتار آنها روی دیوایس هایشان نصب نخواهند کرد.

گفتنیست شرکت Blu پس از رسوایی پیش آمده، اکنون قصد دارد دوباره اعتماد مصرف کنندگان را جلب کند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. در همین راستا آنها آپدیتی را ارائه کردند که مانع از ارسال داده های شخصی کاربران به سرورهای چینی می شود.

همچنین کمپانی مذکور قراردادی را با کریپتووایر منعقد ساخته تا طی سال های آینده موبایل های آنها را تست نماید، تا از امنیت کامل آنها مطمئن گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad.s
    Mohammad.s | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    اصلا یکی از دلایلی که گوشی چینی نمیخرم همینه ? همیشه یه جاش میلنگه ?

  • thepjt
    thepjt | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    حالا یک چیزی گفته ... اما واقعیت اینه که باید بلاخره از یک جایی این قیمت ارزون رو جبران بکنه دیگه ... ! .. نه !؟؟! ... یک باید گرون بفروشه یا اطلاعات مردم رو بفروشه و گندش که در اومد خودشو بزنه به کوچه علی چپ

مطالب پیشنهادی