ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جورج هاتز کد نرم افزاری سیستم اتومبیل خودرانش را به رایگان منتشر کرد

حتما با «جورج هاتز» آشنا هستید؛ جوان جاه طلب و البته باهوشی که بعد از هک پلی استیشن و جیلبریک آیفون، به تولید سیستم های هوشمند خودران برای اتومبیل ها روی آورد و حتی برای ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

حتما با «جورج هاتز» آشنا هستید؛ جوان جاه طلب و البته باهوشی که بعد از هک پلی استیشن و جیلبریک آیفون، به تولید سیستم های هوشمند خودران برای اتومبیل ها روی آورد و حتی برای ایلان ماسک خط و نشان کشید.

رویکرد جالب توجه وی به گونه ای بود که برخلاف گوگل یا تسلا، نرم افزار هوش مصنوعی مورد نیاز تبدیل یک خودروی معمولی به اتومبیلی خودران را در اختیار کاربران قرار می داد.

اما پروژه اصلی او که با نام «کاما 1» شناخته می شد، اوایل ماه گذشته به موجب هشدار سازمان کنترل ترافیک بزرگراه های آمریکا متوقف شد و با تصمیم شخص هاتز، به طور کلی منتفی گردید.

با این تفاسیر، این مهندس خلاق کدهای نرم افزاری سیستم خودرانش که «کاما نئو» نام دارد، به همراه توصیه های مورد نیاز برای راه اندازی آن را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است.

hotz_comma_one_neo_1909-w600

هاتز مدعی است کاما نئو جایگزین خلف و البته متن-باز سیستم های خودران فعلی (مانند نسخه هفتم اتوپایلت تسلا) بوده و با رجوع به وب سایت GitHub می توانید آن را به طور تمام و کمال و دسته بندی شده در اختیار داشته باشید.

منتها لازم به ذکر است که برای بهره مندی از این کدهای نرم افزاری، می بایست تجهیزات سخت افزاری و فیزیکی مختلفی نیز تهیه نمایید.

در حال حاضر کاما نئو تنها روی خودروهای خاصی از «هوندا» و «آکورا» قابل پیاده سازی است. به علاوه برای هدایت آن باید از سیستم عامل خاص NeOS استفاده کنید که به لطف دسترسی آزادتر بوت-لودر اندروید، بهره مندی از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 820 و دوربین های باکیفیت، فقط امکان اجرا روی موبایل وان پلاس 3 را داراست.

در نتیجه مهندسین و علاقه مندان به ماجراجویی های جدید، می توانند با دسترسی به کدهای سیستم اتومبیل خودران متن-باز جورج هاتز، تلاشی در راستای تحقق جنبه هایی از رویای خود داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • BVB
    BVB | ۱۶ آذر ۱۳۹۵

    آقا برنامه خیلی کرش میکنه واسه بعضی پستا. لطفا درستش کنین ۲ روزه هیچ مطلبی نخوندم جز تیترا

  • سعید
    سعید | ۱۵ آذر ۱۳۹۵

    چه خوب پس پراید و سمند و ... هم ده سال دیگه با استفاده از همین کدها و آون مهندسین نابغه ایران خودرو که هنوز نتوانستن راهی برای کار گذاشتن چراغ توی سپر عقب (سمت چپ شبرنگه) رانا کنن انشاءالله به یاری کلی پول مفت خود ران میشه

  • | ۱۵ آذر ۱۳۹۵

    بابا پس هک پی اس 4 چی شد‌؟داداچ داری اشتباه میزنی?

  • dark season
    dark season | ۱۵ آذر ۱۳۹۵

    این نرم‌افزار دیجیاتو مشکل داره دایم کرش میکند و بسته می‌شود. دوستان لایک کنید شاید یک درصد رسیده گی کنند

مطالب پیشنهادی