ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین پرواز مستقل فضاپیمای جدید ویرجین گلکتیک با موفقیت اجرا شد

دیروز دومین فضاپیمای SpaceShipTwo شرکت ویرجین گلکتیک موسوم به VSS Unity نخستین پرواز مستقل خود را بر فراز بیابان موهاوی در جنوب غربی ایالات متحده با موفقیت به پایان رساند و لبخند رضایت را روی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

دیروز دومین فضاپیمای SpaceShipTwo شرکت ویرجین گلکتیک موسوم به VSS Unity نخستین پرواز مستقل خود را بر فراز بیابان موهاوی در جنوب غربی ایالات متحده با موفقیت به پایان رساند و لبخند رضایت را روی لبان «ریچارد برنسون» مدیرعامل این شرکت نشاند.

این هواپیمای فضایی که در ماه فوریه گذشته معرفی شد، در عملیات آزمایشی توانست به سرعت حدود 740 کیلومتر بر ساعت در ارتفاع 15 هزار متری از سطح زمین دست یابد. به گفته مقامات شرکت ویرجین، VSS Unity به مدت حدود 10 دقیقه بدون نیروی موتور به گشت و گذار پرداخت.

spaceshiptwo-vssunity-1

این موفقیت می تواند فصل نوینی را در حوزه هواپیماهای فضایی و سفرهای تجاری به خارج از جو زمین بگشاید. البته ویرجین گلکتیک می گوید عملیات دیروز پنجمین پرواز VSS Unity همراه با هواپیمای حامل آن به نام WhiteKnightTwo بوده، اما اولین موردی محسوب می شود که یونیتی مدتی را به صورت مستقل پرواز کرده.

ویرجین امیدوار است این هواپیمای پیشرفته بتواند آرزوی دیرین آنها برای توسعه توریسم فضایی را تحقق بخشد، و با نگاه به چهره «ریچارد برنسون» پس از فرود یونیتی واضح است که او رضایت کافی را از این برنامه داشته. او قبل از عملیات فرود اعلام کرد امیدوار است طی ماه های آتی برنامه های متعددی را به اجرا درآورد.

richard-branson

کمپانی مورد بحث می گوید بازخورد دریافتی از دو خلبان این تست حکایت از شرایط عالی پرواز دارد، اما آنها به دقت تمامی اطلاعات را جمع آوری و بررسی می کنند تا حوادث تلخ گذشته تکرار نگردد.

گفتنیست اولین نمونه SpaceShipTwo دو سال قبل در حین پرواز دچار نقص فنی شد و سقوط آن به مرگ خلبان و زخمی شدن کمک خلبان انجامید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی