ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هیرو، هدفون هوشمندی که به صدای پیرامون واکنش نشان می دهد

در سال های اخیر اغلب توجه شرکت های توسعه دهنده روی ساخت هدفون های بی سیم باکیفیت متمرکز شده بود، اما حالا هوشمندتر شدن آنها در راس امور قرار گرفته است. در حالی که اپل ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

در سال های اخیر اغلب توجه شرکت های توسعه دهنده روی ساخت هدفون های بی سیم باکیفیت متمرکز شده بود، اما حالا هوشمندتر شدن آنها در راس امور قرار گرفته است.

در حالی که اپل قصد دارد با ایرپادهای جدیدش دستیار هوشمند Siri را به هدفون های بی سیم بیاورد، شرکت «Droppler Labs» نیز در حال توسعه هدفونی است که در صورت لزوم، صدای پیرامون را به گوش کاربر می رساند.

یقیناً تمام مصرف کنندگان به دنبال هدفونی هستند که اصوات اضافی محیط را عبور ندهند و شنوای موسیقی خالصی باشند. اما قطعاً شما نیز در برخی موارد لازم می دانید بدون برداشتن هدفون از روی گوشتان، با اطراف ارتباط برقرار نمایید.

جذب و پخش صدای محیط در هدفون، قابلیت جدیدی نیست، اما بدون تردید مدیریت آن به شکل بهینه و هوشمند می تواند تجربه ای خاص در اختیار مخاطب قرار دهد.

hero_and_sidekick_2-w600

با در نظر داشتن این تفاسیر، شرکت جدید Stages با همکاری مرکز آزمایشگاهی ذکر شده، هدفون جدیدی به نام Hero معرفی کرده که با ارائه سیستمی بهره مند از هوش مصنوعی، ضمن حذف نویز موسیقی، به اختیار مصرف کننده صدای پیرامون را منتقل می نماید.

در واقع این هدفون با یادگیری برخی لغات خاص و در نظر داشتن عباراتی مانند «ببخشید» یا نام کاربر، صدای موسیقی را به صورت خودکار کاهش داده تا بدون برداشتن هدفون، بتوانید با دیگران گفت و گو کنید.

علاوه بر این می توانید زاویه دریافت صوت را نیز مشخص کنید تا مثلاً فقط صداهای پشت سر یا روبرو به سمع کاربر برسد؛ این مکانیزم با استفاده از سیستم های حرکت سنج، در صورت چرخیدن سر زاویه مشخص شده را حفظ می نماید.

قیمت حدودی این محصول هوشمند و جذاب هنوز مشخص نیست و به گفته سازندگان، اگر مشکل خاصی پیش نیاید در جریان نمایشگاه CES ماه آینده میلادی به طور رسمی در دسترس قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی