ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس پلیس فتا: بیش از 66 درصد جرایم اینترنتی کشور در تلگرام رخ می دهد

همان طور که دیروز اطلاع یافتید، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، از مصوبه اخیر شورای عالی فضای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

همان طور که دیروز اطلاع یافتید، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، از مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی سخن گفت و اعلام کرد کانال های مختلف خبری و اطلاع رسانی که اعضای زیادی دارند، باید نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام ورزند.

امروز سردار هادیان فر رئیس پلیس فتا پیش از برگزاری دومین نشست تخصصی معاونین دادستان ها و بازرسین پلیس فتای کشور، در جمع خبرنگاران به نکاتی در مورد این مصوبه جدید دولت اشاره کرد.

وی گفت متولی این برنامه در واقع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به احتمال زیاد طی چند روز آینده، وب سایت مربوطه از سوی وزارت ارشاد راه اندازی گشته و ادمین های کانال های پرطرفدار باید نسبت به معرفی و احراز هویت خود اقدام نمایند.

هادیان فر در ادامه افزود کانال ها و نرم افزار تلگرام به طور کامل تحت رصد پلیس فتا قرار دارد و با همکاری شرکت تلگرام و دسترسی به سرورهای آنها، فعالیت های مجرمانه را تحت نظارت داریم، ضمن اینکه کانال های مجرم نیز فیلتر گشته و ادمین های آنها دستگیر می شوند.

تلگرام و اینستاگرام به ترتیب 66 و 20 درصد جرائم اینترنتی کشور را تحقق می بخشند

رئیس پلیس فتا تصریح کرد بیش از 30 پیام رسان فعال در ایران باید فیلتر شوند، و امروزه 66 درصد جرایم کشورمان از طریق شبکه اجتماعی تلگرام رخ می دهد، ضمن اینکه اینستاگرام نیز 20 درصد جرایم را شامل شده و واتس اپ نیز کمتر از 2 درصد در جرایم مورد بحث نقش دارد.

سردار هادیانفر در ادامه گفت که برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی بیش از 60 درصد جرایم فضای مجازی را در بر می گیرند، که در آخرین پرونده از این دست، حساب بیش از 800 مشتری بانکی هک شده بود.

وی همچنین از بانک ها به جهت در اختیار گذاشتن درگاه های پرداخت به سایت ها و کانال های شرط بندی و قماربازی انتقاد کرد و پرسید آنها با چه مجوزی پول نجس قمار را با پول پاک مردم مخلوط می کنند. سردار هادیانفر اعلام کرد یکی از باندهای قماربازی آنلاین که به تازگی منهدم شده، بیش از 23 میلیارد تومان کلاهبرداری داشته است.

او در پایان اظهار داشت به شرکت های پشتیبان شبکه های اجتماعی موبایلی همچون تلگرام، اینستاگرام و واتس اپ فرصت کافی برای دسترسی به سرورها داده شده اما آنها تمایلی به دسترسی دادن به ایران ندارند، بنابراین وی امیدوار است تا یک سال آینده بتوانیم از ظرفیت های بومی خودمان استفاده کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۱۷ آذر ۱۳۹۵

    تلگرام خار چشمشون شده خخخ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی