ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

انکتاد: ایران از پتانسیل بالایی برای تجاری سازی مهارت های علمی اش برخوردار است

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد که به اختصار نیز انکتاد خوانده می شود در سال 1964 میلادی و با هدف یکپارچه سازی کشورهای در حال توسعه با اقتصاد جهانی تاسیس گردید. آنکتاد از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آذر ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد که به اختصار نیز انکتاد خوانده می شود در سال 1964 میلادی و با هدف یکپارچه سازی کشورهای در حال توسعه با اقتصاد جهانی تاسیس گردید.

آنکتاد از طریق جستجو و تجزیه و تحلیل رویه‌ ها و جمع‌آوری اطلاعات به دنبال ایجاد زمینه برای مشورت بین دولت‌ ها و تبادل تجربیات با هدف یکپارچه سازی عوامل توسعه‌ است.

این سازمان هر چند وقت یکبار گزارشی را در مورد مهارت های علمی و تکنولوژیکی در کشورهای مذکور ارائه می نماید و در تازه ترین گزارش خود اعلام داشته که کشورمان به سطحی از پیشرفت در این دو حوزه دست یافته که می تواند به بازیگری جهانی در عرصه های مختلفی غیر از نفت و گاز بدل شود اما ضروری است که برای ایفای نقش در عرصه اقتصاد جهانی سرمایه گذاری های بیشتری را در زمینه نوآوی داشته باشد.

«ایران بالاترین سرعت رشد در زمینه علمی را دارد »

آخرین بار این سازمان در سال 2005 میلادی بود که سیاست های کشورمان را در حوزه های علم، فناوری و نوآوری مورد بررسی قرار داد و در گزارش اخیر خود اعلام کرده ایران بالاترین سرعت رشد در زمینه علمی را دارد و توانسته در این مدت از جایگاه 34ام جدول به رتبه 16 آن صعود نماید (از نظر انتشار مقالات علمی).

طبق اعلام انکتاد، جمعیت کشورمان هم اکنون جایگاه دوم جهانی را از نظر شمار فارغ التحصلان رشته مهندسی دارد. Shamika Sirimanne مدیر بخش تکنولوژی و لوجستیک سازمان مذکور در این باره گفت: ایران به واسطه برخورداری از منابع عظیم انسانی در جایگاه خوبی برای ارتباط با اقتصاد جهانی قرار دارد که البته سیاست های آن در زمینه علوم، فناوری و نوآوری نیز نقشی کلیدی را در موفقیتش ایفا خواهند کرد.

سورنا ستاری معاون ریاست جمهوری در زمینه علوم و فناوری نیز در این باره گفت:

گزارش مرور سیاست های ایران در زمینه علوم، فناوری و نوآوری که توسط انکتاد آماده شده تلاشی سازنده برای ارزیابی سیاست ها و فعالیت های صورت گرفته در کشور است. در این گزارش پیشنهاداتی نیز برای بهبود اثربخشی ایران در این حوزه ها ارائه گردیده که قطعات در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور موثر خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۱۸ آذر ۱۳۹۵

    وقتی شرایط کاری خوبی برای فارغ التحصیل وجود نداره مدرک تحصیلی بی معنی میشه. خیلی از ما بخاط همین بازار کار تو زمینه های غیر مرتبط کار می کنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی