ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا ساعت های هوشمند آینده بدون نمایشگر خواهند بود؟

از زمان اختراع نمونه های خورشیدی و آبی، ساعت ها همواره برای نمایش گذشت زمان به نشانه های بصری متکی بوده اند. گذشته از ساعت های مکانیکی که زمان را با به صدا درآوردن ناقوس ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

از زمان اختراع نمونه های خورشیدی و آبی، ساعت ها همواره برای نمایش گذشت زمان به نشانه های بصری متکی بوده اند. گذشته از ساعت های مکانیکی که زمان را با به صدا درآوردن ناقوس اعلام می کردند، نمایش بصری زمان همواره امری مرسوم بوده و همچنان در ساعت های هوشمند امروزی هم حفظ شده است.

اما حالا یک کمپانی، از ساعت هوشمند تازه ای به نام Moment رونمایی کرده که برخلاف انتظارات، از هیچ نمایشگری بهره نمی برد. در عوض، Moment روی یک LED با چند رنگ مختلف و نیز موتور بازخورد لمسی بسیار پیشرفته ای متکی است که نه تنها شما را از اعلانات موبایل هوشمند باخبر می کند، بلکه می تواند در نقش نوعی قطب نما برای پیدا کردن جهت ها هنگام رانندگی نیز ظاهر شود.

moment-screenless-smartwatch-01-w600

این ساعت منحصر به فرد، به کمک موتور بازخورد لمسی خود، تیک تاک ساعت را روی دست تان شبیه سازی می کند و با ویبره های کوچک، سبب می شود تا گذر زمان را احساس کنید. Somatic Labs که مسئولیت توسعه Moment را برعهده داشته می گوید سیستم بازخورد لمسی آنها به قدری پیشرفته است که می تواند با ایجاد ویبره از طریق الگوهای خاصی روی دست، در مسیریابی به کاربر کمک کند.

بدیهی است که Moment قادر به نمایش اعلانات نخواهد بود اما این ساعت هوشمند می تواند به کمک ویبره، شخصی که در حال برقراری تماس با شما است را معرفی کند. در واقع ساعت مورد اشاره از قابلیت شخصی سازی برای اشخاص مختلف برخوردار است و بسته به شخص تماس گیرنده، الگوی متفاوتی را در بازخورد لمسی اعمال می کند. البته نمی توان مطمئن بود که آیا واقعاً می توان تفاوت میان بازخوردها را تشخیص داد یا خیر.

در هر صورت، اگرچه تمام این ایده ها حداقل روی کاغذ بسیار قابل توجه و انقلابی به نظر می رسند، باید دید که Moments در دنیای واقعی و در میان رقبایی همچون اپل واچ و گیر اس 3 سامسونگ تا چه حد به موفقیت می رسد. Moment در حال حاضر با قیمت 179 دلار برای پیش خرید در دسترس قرار گرفته و طی ماه مارس سال آتی، با قیمت 229 دلار به بازار عرضه می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • dark season
    dark season | ۲۰ آذر ۱۳۹۵

    لزوما هر نوآوری جالب و پیش برنده تکنولوژی محسوب نمی شود. این ساعت هم آینده ای نخواهد داشت

  • pioneer
    pioneer | ۱۹ آذر ۱۳۹۵

    یاد بچگی افتادم که دستمونو گاز میگرفتیم ساعت درست میکردیم. فکر کنم مخترع این ساعت هم بچگیاش زیاد از این کارا میکرده. ایده اش به درد افراد نابینا میخوره، ولی تا وقتی چشم کار میکنه، کی میره سراغ ویبره و موتور تپتیک

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۱۸ آذر ۱۳۹۵

    خیلی ایده مزخرفیه، اونم با این قیمت...همین کار و همین الان با یه نرم افزار رو اپل واچ و بقیه ساعت های هوشمند که موتور ویبره دارن میتونن پیاده سازی کنن، اونوقت این ساعت چه مزیتی قراره داشته باشه نسبت به ساعت های هوشمند فعلی؟

    • Metal
      Metal | ۱۸ آذر ۱۳۹۵

      اصلا موتور Taptic به چشمشون نخورده كه دقيقا همينكار و ميكنه !

مطالب پیشنهادی