ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت خاموش و روشن کردن کامپیوتر به کورتانا افزوده می شود

شرکت مایکروسافت در حال کار روی نسخه بتای تازه ای از سیستم عامل ویندوز ۱۰ است تا برخی قابلیت های جدید را به آن اضافه کند. شاید مهمترین این تغییرات افزوده شدن امکان خاموش یا روشن کردن ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

شرکت مایکروسافت در حال کار روی نسخه بتای تازه ای از سیستم عامل ویندوز ۱۰ است تا برخی قابلیت های جدید را به آن اضافه کند. شاید مهمترین این تغییرات افزوده شدن امکان خاموش یا روشن کردن رایانه ها از طریق دستیار صوتی دیجیتال این شرکت، یعنی کورتانا باشد.

بیلد جدید با شماره 14986 برای بررسی در اختیار «حلقه سریع» تست کننده ها قرار گرفته و با عرضه آن می توان توسط فرامین صوتی از کورتانا خواست تا کامپیوتر شما را به حالت sleep ببرد. یا آن را روشن، خاموش یا راه اندازی مجدد کند. ضمن این که کورتانا خواهد توانست حساب کاربری فعال را قفل یا حجم صدای سیستم را تنظیم نماید.

علاوه بر موارد فوق، دستیار هوشمند مایکروسافت در ویندوز حالا امکان آن را دارد که روی پخش موسیقی نیز کنترل داشته باشد. کورتانا از این پس می تواند حتی در زمان فقل بودن حساب کاربری نیز پخش موسیقی از سرویس های آنلاینی چون «TuneIn Radio» یا «iHeartRadio» را مدیریت نماید.

در این حالت حتی می توانید از کورتانا بپرسید که کدام موسیقی در حال پخش است تا نام قطعه مورد نظر و خواننده آن برایتان بازگو شود.

در نسخه جدید، اگر بیش از ۱۰ ثانیه از رایانه ویندوزی خود استفاده نکرده باشید و سپس کورتانا را صدا بزنید، به جای دسکتاپ، صفحه ای از حالت آماده به کار کورتانا به نمایش در خواهد آمد. رابط کاربری در این حالت به شکلی طراحی شده تا محتوای اصلی آن از فاصله دورتر (مثلاً آن سوی اتاق) نیز قابل خواندن باشند.

6

باید تمام این قابلیت های جدید دستیار صوتی مایکروسافت در ویندوز ۱۰ را در راستای تلاش فراوان شرکت ردموندی برای غلبه بر دستیار دیجیتالی اکو کمپانی آمازون تفسیر نمود.

مایکروسافت و اینتل برای ایجاد بسترهای لازم جهت دسترسی هرچه بیشتر کورتانا به سخت افزار کامپیوترها، به صورت مشترک دست به کار شده اند تا امکان روشن شدن سیستم ها از طریق فرامین صوتی را فراهم نمایند.

چنین توانایی هایی ویندوز ۱۰ را در ردیف ابزارهایی چون «گوگل هوم» و «اسپیکرهای اکوی آمازون» قرار می دهد. علاوه بر این ها، سرویس «HomeHub»، که سال آینده به این پلتفرم افزوده می شود، هم رقابت مذکور را شدیدتر از قبل خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی