ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کار
کسب و کار

5 راه برای استخدام متقاضی شایسته

اعتماد به توانایی متقاضیان کار، برای رئیس شرکت سخت است. اما با پرسیدن سوال های کلیدی و تحقیق می توان شایستگی فرد را بررسی کرد. در ادامه مواردی آورده شده که با در نظر گرفتن شان ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

اعتماد به توانایی متقاضیان کار، برای رئیس شرکت سخت است. اما با پرسیدن سوال های کلیدی و تحقیق می توان شایستگی فرد را بررسی کرد.

در ادامه مواردی آورده شده که با در نظر گرفتن شان می توانید از انتخاب تان اطمینان حاصل کنید.

  1. انگیزه در کار مهم است

کار

برای کارهای روتین باید کسی را انتخاب کنید که علاقه ی زیادی به کار داشته باشد تا زمانی که کار یکنواخت و خسته کننده می شود بتواند همچنان با علاقه پیش برود. برای فهمیدن این ویژگی باید سوالات کلیدی بپرسید. به نحوه ی سوال پرسیدن در مصاحبه ی زیر که برای بخش فروش شرکتی است توجه کنید:

«متوجه شدیم که شما به فروش علاقه دارید. در این شرکت باید میزان فروش را بررسی و پیشرفت مان را ثبت کنیم. این کار وقت گیری است و بعضی از فروشنده ها واقعا از این کار متنفرند. نظر شما راجع به این امر چیست و در منصب قبلی چه اقدامی برای تسریع این کار انجام دادید؟»

با پرسیدن سوال های بیشتر می توانید از ساختگی و غیر مستقیم بودن جواب ها اطمینان و یا رفع ابهام کنید.

  1. تحقیق تان همه جانبه باشد

فقط از افرادی که متقاضی در فرم استخدامش نوشته تحقیق نکنید، بلکه از دیگر همکارانش  نیز پرس و جو کنید و ببینید چه کار خاصی در مکان قبلی انجام داده است. فرم سوال هایی که در تحقیق می پرسید به شکلی نباشد که فقط جواب بله یا خیر بشنوید. به یاد بسپارید که جزئیات برای شما مهم است.

  1. از کارهایی که قبلا کرده بپرسید و یا آزمون بگیرید

برای اطمینان حاصل کردن از توانایی متقاضی، می توانید از او آزمون بگیرید و یا به مدارک معتبر او اعتماد کنید.

  1. همه ی موارد نوشته شده در فرم استخدام را بررسی کنید

تحقیق

برای شناختن متقاضی مورد نظر بررسی صحت مواردی از جمله تحصیلات، تاریخ و عنوان کار هایی که سابق انجام داده از اهمیت بالایی برخوردار است. از صفحات اجتماعی وی مانند لینکدین( سرویس شبکه ی اجتماعی تجاری) نیز می توانید کمک بگیرید.

  1. حتی اگر 80% شرایط مد نظر شما را دارد، استخدامش کنید

به یاد داشته باشید پیدا کردن کسی که 100% با انتظارات شما تطابق داشته باشد، سخت است. پس اگر 80% شایستگی او احراز شد استخدامش کنید و کارهایی که از پسش برنمی آید را به کس دیگری محول کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی