ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مروری بر قسمت چهارم گرند تور؛ اپیزودی با تبلیغات سامسونگ

قسمت چهارم مستند خودرویی گرند تور با عنوان Enviro-mental در نهم دسامبر پخش شد. همانند قسمت قبلی این بار هم چادر برنامه در ویتبی (Whitby) انگلستان دایر شده بود که کلارکسون دلیل آن را نابود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

قسمت چهارم مستند خودرویی گرند تور با عنوان Enviro-mental در نهم دسامبر پخش شد. همانند قسمت قبلی این بار هم چادر برنامه در ویتبی (Whitby) انگلستان دایر شده بود که کلارکسون دلیل آن را نابود شدن خانه اش توسط می و هموند و در نتیجه بی خانمان شدنش اعلام کرد!

the-grand-tour-s01e04-42

بعد از شوخی ها و سر به سر گذاشتن های متداول سه مجری، کلارکسون با طعنه های همیشگی خود نسبت به طراحی محصولات پورشه، سراغ یکی از قدرتمندترین نسخه های 911 یعنی GT3 RS رفت و پس از بررسی نقاط قوت و ضعف، این اشتوتگارتی 500 اسب بخاری را در برابر یک باواریایی که قدرتی در همین حدود دارد، قرار داد.

the-grand-tour-s01e04-16

در این بخش M4 GTS بیشتر از 911 طعم انتقادات کلارکسون را چشید، مخصوصا محفظه آب در نظر گرفته شده در صندوق عقب برای تزریق قطرات ریز آب به درون موتور که چندان به مذاق کلارکسون خوش نیامد!

the-grand-tour-s01e04

بعد از صحنه های فوق العاده هیجان انگیز و صحبت های جالب کلارکسون درباره دو خودرو که تماشای آن حتما پیشنهاد می شود، نوبت به تست M4 GTS در پیست مخصوص برنامه و مقایسه آن با زمان GT3 RS رسید. طبق روال این فصل راننده آمریکایی در پشت فرمان قرار گرفته و یک دور پیست را طی نمود.

the-grand-tour-s01e04-14 the-grand-tour-s01e04-13

بنابراین توصیه می کنیم برای فهمیدن نتیجه این مقایسه جذاب و داغ حتما این قسمت را ببینید، اما چنانچه مقایسه ای با مجموعه تاپ گیر داشته باشیم، استیگ با آنکه حرفی نمی زد و چهره اش مشخص نبود اما از راننده تست کنونی گرند تور جذاب تر به نظر می رسید!

the-grand-tour-s01e04-2

پس از انتقاد از نسخه مخصوص پیست برخی از خودروها در بخش Conversation Street نوبت به ساخت خودروهای دوستدار محیط زیست توسط سه مجری رسید.

به اعتقاد آنها بدنه و کابین خودروهای امروزی به طور عمده از پلاستیک و فلز ساخته می شوند و همین مساله باعث صرف انرژی زیاد شده و چندان سازگار با محیط زیست نیست.

به منظور طراحی یک اتومبیل دوست دار محیط زیست، به هر یک از مجریان یک دستگاه لندروور دیسکاوری بدون بدنه و کابین اعطا شده و آنها باید با ایده های سبز، برای خودروهای خود بدنه طراحی کنند.

بعد از طراحی خودروهای عجیب و غریب آنها به طبیعت فوق العاده زیبای ولز رفته و باید مسافتی 11 مایلی را تا رسیدن به مقصد طی کنند.

the-grand-tour-s01e04-11

the-grand-tour-s01e04-10

از اینجا به بعد برنامه حالتی طنز به خود می گیرد و صحبت های رد و بدل شده طبق انتظار بسیار خنده دار هستند؛ البته گهگاه به نظر می رسد مرز بین شوخی و تمسخر نادیده گرفته شده و برخی از حرف ها و اتفاقات رخ داده شاید چندان برای دوستداران محیط زیست جالب نباشند.

the-grand-tour-s01e04-7

در این بین البته تماشای مناظر شگفت انگیز کشور ولز بر روی صفحات با کیفیت تلویزیون های امروزی یقینا علاقه مندان طبیعت را به وجد خواهد آورد.

the-grand-tour-s01e04-1 the-grand-tour-s01e04-25 the-grand-tour-s01e04-35

در اپیزود قبلی اتومبیل خودران کلارکسون که در واقع یک مهاجر رومانیایی در زیر بدنه آن قرار گرفته بود و طعنه هایی که این مجری به کار برد، باعث انتقاداتی شد.

در این قسمت نیز کلارکسون باز هم مهاجرین را خطاب قرار داده و بجای ورود انبوه با کامیون، راهکاری جدید برای ورود غیرقانونی به کشور به آنها پیشنهاد می کند!

the-grand-tour-s01e04-29

the-grand-tour-s01e04-28

مجموعه گرند تور رفته رفته قالب اصلی خود را پیدا می کند، قالبی که بسیار مشابه تاپ گیر بوده و تغییرات جزیی اعمال شده هم به نظر از روی ناچاری بوده است. قسمت چهارم این مجموعه تفاوت چندانی با اپیزودهای تاپ گیر نداشته و از قالب کلی بسیار مشابهی برخوردار است.

the-grand-tour-s01e04-24 the-grand-tour-s01e04-26

این اپیزود توازن خوبی بین سلیقه های مختلف ایجاد کرده و توانایی جلب نظر مثبت طیف وسیع تری از مخاطبین را دارد.

علاقه مندان حرفه ای تر خودرو می توانند از رویارویی پورشه و ب ام و لذت ببرند، دوست داران محیط زیست نیز قطعا از تماشای مناظر و طبیعت فوق العاده ولز لذت خواهند برد؛ البته به شرطی که برخی مواقع گوش های خود را بسته و از دیدن بعضی صحنه های مربوط به خودروی کلارکسون امتناع کنند!

علاقه مندان به یک برنامه طنز نیز مثل همیشه لحظات شادی را با شوخی های سه مجری سپری خواهند کرد.

the-grand-tour-s01e04-3

the-grand-tour-s01e04-34

the-grand-tour-s01e04-32the-grand-tour-s01e04-31

در این اپیزود یک نکته ریز اما جالب توجه نهفته بود. کلارکسون هنگام حضور در مجموعه تاپ گیر معمولا از گوشی های ساخت اپل استفاده می کرد، اما در این قسمت او پیامک های دریافتی را از روی یکی از محصولات سامسونگ می خواند. اتفاقی که شاید بازتاب کننده چرخش کامل کلارکسون باشد!

the-grand-tour-s01e04-44

the-grand-tour-s01e04-41

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sharjak.net
    sharjak.net | ۲۰ آذر ۱۳۹۵

    like?

  • shayankia
    shayankia | ۱۹ آذر ۱۳۹۵

    تبلیغ این سامسونگه مث تبلیغ گوشیای سونی تو فیلمای جیمز بانده!
    یه لحظه نشون میده میره???

  • CATer
    CATer | ۱۹ آذر ۱۳۹۵

    هنچین گفتین تبلیغاته سامسووووونگ گفتم چیکار کرده سامسونگ! دیجی بعضی وقتا یه چیزایی میگی...!!!

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۱۹ آذر ۱۳۹۵

      در دنیای حرفه ای مارکتینگ، تبلیغ نامحسوس در چنین برنامه ای از تبلیغات مستقیم در مسابقات یا رویدادهای تجاری تاثیر گذار تر محسوب میشه

      • CATer
        CATer | ۱۹ آذر ۱۳۹۵

        اولا تشکر از شما
        دوما خدا قوت
        سوما مرسی که حداقل نظرات رو میخونی آقای زنگنه
        من با حرف شما کاملاً موافقم، هم تاثیرگذار تر هست هم پر هزینه تر
        اما در قیاس با تیتر، من فکر کردم مثلاً روی پیشونی کلارکسون نوشته S7 edge... تیتر زیادی بولد بود

مطالب پیشنهادی