ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی نسل جدید موتور و گیربکس های تویوتا با بازدهی فوق العاده

تویوتا نسل جدیدی از قوای محرکه خود برای سال 2017 میلادی را معرفی کرده است. یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر، دو جعبه دنده جدید و همینطور نسل جدید قوای محرکه هیبریدی تمام چیزی است ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

تویوتا نسل جدیدی از قوای محرکه خود برای سال 2017 میلادی را معرفی کرده است. یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر، دو جعبه دنده جدید و همینطور نسل جدید قوای محرکه هیبریدی تمام چیزی است که تویوتا برای قدرت بخشیدن خودروهایش در نظر گرفته است.

هدف تویوتا این است که تا سال 2021 میلادی بیش از 60 درصد خودروهایش مجهز به قوای محرکه جدید شوند.

toyota-2017-powertrain-innovations-w600-h600

موتور 2.5 لیتری 4 سیلند مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت که از نسل جدید موتورهای تویوتا با نام Dynamic Force است. این موتور یکی از بهترین بازده های حرارتی در موتورهای تولید انبوه را خواهد داشت.

بیش از 40 درصد انرژی تولید شده توسط احتراق این موتور به گشتاور تبدیل می شود و در نمونه هیبریدی این رقم به 41 درصد می رسد.

وقتی موتور انرژی کمتری در حین هر احتراق به دلیل اصطکاک قطعات داخلی از دست بدهد، توانایی ارسال قدرت بیشتری به سمت چرخ ها را خواهد داشت.

2-w600-h600

همچنین نسل جدیدی از سامانه هیبریدی این شرکت معرفی شده است. این بخش هم کوچکتر و سبک تر است و به نسبت مدل فعلی بهره وری بالاتری دارد. یکی از مهم ترین نوآوری ها پاسخ بهتر سیستم در زمان هایی است که خودرو به طور کامل متوقف شده است.

در سیستم های هیبریدی، ژنراتور ترکیبی توانایی رساندن قدرت به چرخ ها در حالت رانندگی EV را فراهم می کند و این باعث می شود تا شتاب به مقدار بسیاری افزایش پیدا کند.

toyota-2017-powertrain-innovations5-w600-h600

موتورهای نسل جدید به جعبه دنده های 8 و 10 سرعته تمام خودکار مجهز خواهند شد. این دو جعبه دنده به دلیل استفاده از چرخ دنده های کاملا جدید، میزان اصطکاک کمتری خواهند داشت و این اجازه می دهد تا مبدل گشتاور پاسخ بهتری فشار پدال گاز بدهد.

toyota-2017-powertrain-innovations8-w600-h600

تویوتا اعلام کرده است جعبه دنده 10 سرعته بقدری نرم دنده ها را تعویض می کند که بیشتر مناسب خودروهای محور متحرک عقب است. در این جا منظور تویوتا مدل های مختلف لکسوس همچون LS است.

9-w600-h600

این تنها آغاز حرکت تویوتا به سمت نسل جدیدی از قوای محرکه است. تا پایان سال 2021 میلادی تویوتا در نظر دارد تا 17 گونه مختلف از 9 موتور فعلی را رونمایی کند و همینطور 10 ورژن از 4 جعبه دنده فعلی را عرضه کند.

10 سیستم جدید هیبریدی بر پایه 6 سیستم فعلی از دیگر برنامه های آینده این شرکت به شمار می رود. این برنامه به تویوتا کمک خواهد کرد تا 90 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای خود تا سالا 2050 میلادی کم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۰ آذر ۱۳۹۵

    به این میگن تکنولوژی ماهم تکنولوژی داریم تیبایه زشت و مزخرف و چراغاشو تغییر میدیم میشه ساینا و افتخارم میکنیم

مطالب پیشنهادی