ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تأمین پنل های OLED برای تمامی مدل های آیفون سال آینده ممکن نیست

همان طور که می دانید از سال آینده، حداقل در یکی از مدل های آیفون، نمایشگرهای LCD با نمونه های OLED جایگزین خواهند شد. طبق اظهارات مینگ چی کو از مؤسسه KGI Securities سه مدل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

همان طور که می دانید از سال آینده، حداقل در یکی از مدل های آیفون، نمایشگرهای LCD با نمونه های OLED جایگزین خواهند شد. طبق اظهارات مینگ چی کو از مؤسسه KGI Securities سه مدل آیفون در سال 2017 معرفی می شود که یکی از آنها از طراحی متفاوت و پنل OLED بهره مند می گردد.

از آنجا که نمایشگرهای OLED اشباع رنگ بیشتر، تصاویر شفاف تر و کنتراست بهتری را ارائه می کنند، پس چرا در تمامی مدل های آیفون سال آینده از آنها استفاده نمی شود؟ پاسخ به این سؤال به ناتوانی در تأمین آنها بر می گردد.

حتماً مطلعید که در حال حاضر فقط یک تولیدکننده معتبر برای نمایشگرهای کوچک OLED وجود دارد، و آن هم کسی نیست جز غول تکنولوژی کره جنوبی، یعنی سامسونگ. این کمپانی به احتمال زیاد تمامی پنل های OLED مورد نیاز اپل برای سال آینده را تأمین خواهد کرد.

اگرچه دیگر شرکت ها همچون ال جی دیسپلی، ژاپن دیسپلی و شارپ (که تحت مالکیت فاکسکان قرار دارد) نیز عزم خود را برای حضور در این بازار جزم کرده و سرمایه گذاری خوبی را به این حوزه اختصاص داده اند تا بخشی از سفارشات اپل را در اختیار بگیرند، اما تولیدات آنها به سال 2017 نمی رسد و هدف گذاری آنها بیشتر با سال 2018 منطبق است.

با این حال سامسونگ چندان نگران نیست، زیرا سرمایه گذاری عظیم و حضور ناگهانی شرکت های متعدد در حوزه پنل های OLED باعث سرازیر شدن سیل آسای چنین نمایشگرهایی به بازار شده و قیمت آنها را تا حد زیادی کاهش خواهد داد، در نتیجه حاشیه سود تولیدکنندگان تازه وارد نیز تا حد زیادی کاهش یافته و اکثراً به خاطر زیان های مالی، به تولید LCD باز خواهند گشت.

به هر صورت تحت شرایط موجود، سال آینده فقط برترین مدل آیفون به پنل های OLED ساخت سامسونگ مجهز می گردد و استفاده از این نوع نمایشگر در تمامی مدل ها، شاید از سال 2018 یا حتی پس از آن آغاز گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۲۱ آذر ۱۳۹۵

    برید حالشو ببرید با سوپر امولد سامسونگ

  • dark season
    dark season | ۲۰ آذر ۱۳۹۵

    و...این سناریو هر سال تکرار میشود.مانند تصمیم برای استفاده از سافایر بجای گوریلا گلس که چند سال پیش به همین سرنوشت دچار شد

  • CATer
    CATer | ۲۰ آذر ۱۳۹۵

    سامسونگ زورش نمیرسه oled سفارشی اپل برای 2017 رو تامین کنه یا اپل نمیخواد سر کیسه رو شل کنه؟! معمولاً اپل از چند تامین کننده جنس میگیره که بتونه قیمت رقابتی بین اون بدبختا ایجاد کنه ارزون تر بخره... زمانِ جابز خدابیامرز، کارِ کوک همین بود کلا، که بگرده کلی تامین کننده پیدا کنه...

مطالب پیشنهادی