ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی BLUK؛ به سمت روشنایی

BLUK همان عنوانی بود که دوست داشتیم المان هایش را با اپلیکیشن های Ketchapp ببینیم. چه بخواهیم چه نخواهیم، فرانسوی ها ماه هاست درخشش خود را از دست داده اند. آن هم به واسطه این ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

BLUK همان عنوانی بود که دوست داشتیم المان هایش را با اپلیکیشن های Ketchapp ببینیم. چه بخواهیم چه نخواهیم، فرانسوی ها ماه هاست درخشش خود را از دست داده اند. آن هم به واسطه این که همچنان شاهد استفاده از فرمول های قدیمی بازیسازی این کمپانی هستیم. شاید آن ها با الهام از اپلیکیشن های اسمارت فون ها به موفقیت رسیده باشند ولی برای شرایط کنونی فقط این ایده جوابگو نیست.

چون توسعه دهندگان زیادی راه Ketchapp را ادامه داده و جدا از این قضیه، شما با یک جستجوی چندین دقیقه ای می توانید عناوینی را بیابید که با مکانیزم های ساده تجربه ای فراموش نشدنی به مخاطبین هدیه می دهند. نمی گوییم دست پخت فرانسوی ها همانند گذشته خوش طعم نیست، مسئله اینجاست که «سادگی» عناوین آن ها کلیشه ای شده و بازیکن ها خواهان تغییرات مثبت هستند.

bulk-game
خلاف بیشتر بازی های مشابه که به خاطر ذات رکوردی شان ریتمی تقریبا یکنواخت دارند، Pixel Ape سعی کرده با چالش های گوناگون خستگی را از بازیکن ها دور کند.

خواسته ای که Pixel Ape جای Ketchapp به آن رنگ و بوی حقیقت بخشید. همانند BLUK را پیشتر بارها دیده اید. خود فرانسوی ها هم ماه پیش عنوانی مشابه با نام Flip [معرفی دیجیاتو] منتشر کردند ولی توسعه دهنده BLUK با اضافه سازی المان های نوآورانه برای این سبک بازی ها، اپلیکیشنی متفاوت به انتشار رساند. فقط هم ما نیستیم که از ساخته Pixel Ape تعریف می کنیم.

BLUK نه تنها بین «منتخب منتقدین» اپ استور قرار گرفته، افتخارات گوناگونی را برای سازنده اش به ارمغان آورده است. اما  Pixel Ape با چه معجونی توانسته به این موفقیت ها دست یابد؟ BLUK نقش مکعبی سیاه رنگ را به شما می دهد که می خواهد با پرش به ستون ها بعدی، بقیه جهان ها را کشف کند. اینجا چگونگی حرکت شخصیت داستان به کمک بقیه المان ها می آید تا جذابیت اپلیکیشن افزایش پیدا نماید.

اگر Flip را انجام داده باشید حتما می دانید آنجا با نگه داشتن انگشت، کاراکتر بازی می پرید و این پرش هم بسته به ثانیه هایی که دست را روی صفحه لمسی می گذاشتید بود. BLUK این گونه نیست و سازنده جای چنین المان بسیار ساده ای تصمیم گرفته قوانین فیزیک را چاشنی کارش کند. به گونه ای که خودتان «ارتفاع» و «برد» را مشخص خواهید کرد. می دانیم، همچنان «سادگی» را می توانیم بین مکانیزم های BLUK مشاهده نماییم.

bulk-mobile
ورژن اندروید BLUK هنوز به مرحله نهایی انتشار نرسیده و این که می بینید نسخه بتا آن است. اما همان هم ارزشش از بعضی اپلیکیشن ها بیشتر بوده و با 13 مگابایت پیشنهاد می کنیم که تجربه اش را از دست ندهید.

ولی نکته اینجاست که با همین المان ظاهرا پیش پا افتاده می توانید آزادانه تر مکعب را حرکت دهید. و همیشه هم گفته ایم باز می گوییم، باز گذاشتن دست بازیکن ها از مهمترین قسمت های اپلیکیشن های اسمارت فون ها بوده و این که Pixel Ape توانسته ضمن حفظ سادگی مکانیزم ها آن را به ساخته اش بیافزاید واقعا جالب است. خوشبختانه گیم پلی تنها بخشی نیست که BLUK به واسطه اش می درخشد.

مطمئنا BLUK با نبود چنین گرافیک زیبایی و موسیقی دلنشینش به این جایگاه نمی رسید. لایه های نوری که هنگام پرش معکب می بینید، رنگ بندی بسیار خوب ستون ها، منطقه های متفاوت و قطعه هایی زیبا موجب شده اند تا تجربه ای اتمسفریک داشته باشید. حرف های خود را این گونه به پایان می رسانیم که اگر از کلیشه های اپلیکیشن های ساده اسمارت فون ها خسته اید، مطمئنا BLUK شما را راضی می کند.

BLUK

BLUK

سازنده: Pixel Ape Studios قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: / 13 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۲۱ آذر ۱۳۹۵

    والا من که یه ربعی بازی کردم ..خیلی ضایع هست ..گیم پلی جذابیت نداره ..مسخره بود. .به بازی های کچ اپ نمی رسه. .اینقدر ازش تعریف کردید ..

مطالب پیشنهادی