ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل جزئیات آیفون تاشو با نمایشگر خمیده را نشان می دهد

دفتر پتنت ها و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) اسنادی از اپل را با توضیح «دیوایس های الکترونیکی با نمایشگر و ساختار حس کننده تماس» منتشر ساخته که دستگاهی قابل حمل و لمسی را از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

دفتر پتنت ها و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) اسنادی از اپل را با توضیح «دیوایس های الکترونیکی با نمایشگر و ساختار حس کننده تماس» منتشر ساخته که دستگاهی قابل حمل و لمسی را از جنس شیشه، یاقوت یا دیگر ترکیبات شفاف نشان می دهند.

این دستگاه مجهز به شیشه خمیده در لبه هاست که پنل لمسی زیر آن جای گرفته، و در واقع نمایشگر تا لبه های دستگاه امتداد می یابد. البته ظاهراً اپل گزینه های دیگری را نیز مد نظر قرار داده و لبه هایی نیمه بیضوی یا شیب های زاویه دار را نیز به ثبت رسانده، حالتی که موبایل های سری اِج سامسونگ را در ذهن تداعی می کند.

iphone-wraparound-foldable-1

در برخی تصاویر می بینیم دستگاه در تمامی سطوح، از جمله پنل پشتی نیز به لمس پاسخ می دهد، البته این شیوه ممکن است وضعیت بغرنجی را برای کاربر به وجود آورد و به همین دلیل هنوز محصولی با این قابلیت به بازار عمومی راه نیافته.

iphone-wraparound-foldable-2

علاوه بر سطوح لمسی، در اسناد اپل می بینیم سطح خمیده آیفون به چارچوبی مجهز شده که امکان خم شدن یا تا شدن در یک یا چند محور را فراهم می سازد. البته در بیشتر تصاویر شاهد طرحی کاملاً شفاف هستیم که از یک قسمت روی خودش بر می گردد و دستگاهی تاشو را به وجود می آورد.

iphone-wraparound-foldable-3

البته اینکه اپل قصد داشته باشد آیفونی با نمایشگر خمیده معرفی کند جای بحث بسیار دارد، چه برسد به اینکه موبایل قابلیت تا شدن نیز داشته باشد. در حال حاضر بیشتر شایعات به نوع پنل به کار رفته در آیفون سال آینده اختصاص دارد و به نظر می رسد شاهد صفحه نمایش OLED با حداقل حاشیه باشیم، ضمن اینکه احتمالاً برای اولین بار، موبایل کوپرتینویی ها به قابلیت شارژ بیسیم مجهز خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۲۱ آذر ۱۳۹۵

    نون بربریه؟!

  • MOHAMMAD_SOLEY
    MOHAMMAD_SOLEY | ۲۰ آذر ۱۳۹۵

    اپلیکیشن مزخرف دیجیاتو?

مطالب پیشنهادی