ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین موبایل های سال ۲۰۱۶ به انتخاب دیجیاتو

در غیاب ویندوز فون و سیستم عامل بلک بری، حالا اکثر تلفن های هوشمند موجود در بازار از سیستم عامل اندروید و سخت افزار کمابیش مشابه برخوردار هستند. از طرف دیگر تلفن های هوشمند پس ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۱ آذر ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

در غیاب ویندوز فون و سیستم عامل بلک بری، حالا اکثر تلفن های هوشمند موجود در بازار از سیستم عامل اندروید و سخت افزار کمابیش مشابه برخوردار هستند.

از طرف دیگر تلفن های هوشمند پس از چندین نسل توسعه تا حدی زیادی در ویژگی های خود به بلوغ رسیده اند و تجربه کاربری آنها فاصله زیادی با یکدیگر ندارد.

همین موضوع باعث شده هنگام مراجعه به بازار برای خرید تلفن هوشمند، چندین موبایل جذاب و چشمگیر توجه کاربر را به خود جلب کند و انتخاب از همیشه دشوار تر باشد.

در این مطلب می خواهیم بر اساس بررسی های انجام گرفته و آخرین تغییر و تحولات، لیستی از بهترین موبایل های موجود در بازار را بر اساس کاربری های مختلف در اختیار شما قرار دهیم.

البته پیش از هر چیز لازم است اشاره کنیم که انتخاب یک محصول به عنوان بهترین موبایل به طور کلی چندان عاقلانه به نظر نمی رسد. برای مثال آیفون 7 (بررسی دیجیاتو) را در نظر داشته باشید که در مجموع برای بسیاری از کاربران یک انتخاب عالی به حساب می آید، اما در عین حال به ورودی هدفون مجهز نیست و این موضوع می تواند برای برخی آزار دهنده باشد.

در دنیای اندروید هم شرایط به همین شکل است، از یک طرف گوگل نخستین تلفن هوشمند طراحی شده به دست خود را با نام پیکسل (بررسی دیجیاتو) به بازار عرضه کرده که جذابیت های آن پایانی ندارد، اما در عین حال اولین نسل محسوب می شود و هنوز کمبودهایی دارد که باید در مدل های بعدی مرتفع گردد.

در طرف مقابل گلکسی اس 7 سامسونگ (بررسی دیجیاتو) را داریم که نسل اندر نسل بهبودیافته و حالا به بلوغ مناسبی رسیده و برای اکثر کاربران محصول مناسبی به نظر می رسد، اما چند ماهی از عرضه ی آن به بازار گذشته و دیگر آن طراوت و تازگی قبل را ندارد.

بر همین اساس تصمیم گرفتیم به جای استفاده از لفظ های کلی مثل «بهترین موبایل» یا «بهترین اندرویدی»، تلفن های هوشمند را بر اساس مزیت ها و ویژگی های اساسی آنها دسته بندی و بهترین را در هر بخش انتخاب نماییم و گزینش بهترین محصول سال را به سلایق و نیازهای شما بسپاریم.

اگر قصد خرید تلفن هوشمند دارید یا می خواهید با بهترین های بازار در هر زمینه آشنا باشید، از شما دعوت می کنیم در ادامه با بهترین موبایل های سال 2016 به انتخاب دیجیاتو همراه باشید.

بهترین طراحی: Samsung Galaxy S7 Edge

_mg_3894

قیمت: 2.200.000 تومان

امروز یافتن طراحی زیبا بین تلفن های هوشمند چندان دشوار نیست و حتی تولید کنندگان محصولات اقتصادی و میان رده هم، موبایل های چشم نوازی به بازار عرضه کرده اند.

اما اگر پای مقایسه و انتخاب در میان باشد، لازم است به بی رحمانه ترین شکل ممکن با حاصل زحمات طراحان این شرکت ها برخورد کنیم تا بهترین گزینه ی ممکن، نمایان شود.

بر همین اساس می توان گفت هرچند طراحی آیفون 7 (بررسی دیجیاتو) به بلوغ مناسبی رسیده است، اما از سال 2014 بدون تغییر عمده باقی مانده و دیگر آن تازگی قبل را ندارد.

گوگل هم برای پیکسل (بررسی دیجیاتو) ترکیبی از شیشه و فلز را انتخاب کرده، که چندان هم مبتکرانه نیست و به تعداد کاربران در موردش قضاوت وجود دارد.

حتی طراحی مینیمال و ساده در محصولی مثل Xperia XZ (بررسی دیجیاتو) با وجود اینکه زیبا و چشم نواز است و نسبت به نسل های قبل بهبود یافته، اما بدنه ی تخت و زاویه های تیز ارگونومی دستگاه را تا حد زیادی تحت تاثیر داده است.

در این میان، سامسونگ سال گذشته پس از مدتها ساخت موبایل های پلاستیکی و نه چندان گیرا، گلکسی اس 6 اج (بررسی دیجیاتو) را با نمایشگر خمیده و طراحی نفسگیر به بازار عرضه کرده بود.

اما طراحی این محصول هم به دلیل تخت بودن پشت بدنه ارگونومی مناسبی نداشت و هنگام استفاده حس خوبی نداشت، مشکلی که سازنده در نسل جدید یعنی گلکسی اس 7 اج (بررسی دیجیاتو) آن را مرتفع کرده و طراحی دستگاه را بهبود داده است.

اس 7 اج علاوه بر این تازگی خود را نیز حفظ کرده و هنوز گرد و غبار گذشت زمان روی آن به چشم نمی خورد، در نتیجه حتی رقیب تازه نفس و چشم نوازی مثل شیائومی می میکس هم یارای شکست دادنش را ندارد.

گزینه های دیگر: Xiaomi Mi Mix و آیفون 7 (بررسی دیجیاتو)

بهترین دوربین: iPhone 7 Plus

img_1804-w1000

قیمت: 3.400.000 تومان

چند سالی است که تمایز قائل شدن و تشخیص اینکه یک عکس فرضی توسط تلفن هوشمند ثبت شده یا دوربین کامپکت عملاً غیر ممکن شده و بر همین اساس می توان گفت ابزارهای موبایل در گذشته هرگز تا این اندازه جایگاه دوربین های دیجیتال را تهدید نکرده اند.

حالا دیگر کمتر کاربری پیدا می شود که رغبت داشته باشد در کنار موبایل پرچمدار خود یک دوربین کامپکت دیجیتال هم تهیه کند و همراه داشته باشد.

اما نکته اینجاست که امروز اکثر پرچمداران از تجربه کاربری عالی در زمینه ثبت عکس برخوردار هستند و عملاً هر یک تنها در بخش های معدودی از عملکرد خود می تواند رقبای دیگر را شکست ندهد.

همین موضوع انتخاب بهترین دوربین موبایل را به یکی از دشوارترین تصمیم های سال جاری تبدیل می کند؛ چرا که هر تلفن هوشمندی را انتخاب کنید، حداقل یک رقیب برایش وجود دارد که در یکی دو بخش از کارکردهای مربوط به دوربین بهتر عمل می کند.

حتی کمک گرفتن از خصوصیت های جانبی هم کمکی به حل موضوع نمی کند. پیکسل گوگل در بنچمارک لابراتوار DxO بالاترین امتیاز را کسب کرده، اما تجربه کاربری در دنیای واقعاً لزوما با شرایط آزمایشگاهی یکسان نیست.

آیفون ساده ترین تجربه کاربری را دارد و ثبت تصاویر چشم نواز را برای مبتدی ترین کاربرها هم به عملکردی راحت و بی دردسر تبدیل می کند، اما این لزوماً به معنای بالاترین کیفیت نخواهد بود.

سال گذشته گلکسی اس 6 (بررسی دیجیاتو) یکی از بهترین دوربین های موبایل را در خود داشت و حالا گلکسی اس 7 (بررسی دیجیاتو) به دوربین بهبود یافته مجهز شده که باز هم بهتر شده است، هرچند در مقابل رقبای تازه نفسی مثل پیکسل گوگل اندکی قدیمی به نظر می رسد.

از طرف دیگر رقبایی مثل LG V20 (بررسی دیجیاتو)، Xperia XZ (بررسی دیجیاتو)، هواوی P9 (بررسی دیجیاتو) و HTC10 (بررسی دیجیاتو) هم در بازار حضور دارند که هر یک از نظر کیفیت عکاسی حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

اما اگر بخواهیم همه ی جوانب را تا حد ممکن در نظر بگیریم، به نظر می رسد آیفون 7 پلاس (بررسی دیجیاتو) برای کاربری که بالاترین اهمیت را برای دوربین موبایل خود قائل است مناسب ترین گزینه باشد.

هرچند میزان جزئیات عکس های این محصول به دلیل سنسور کوچکتر از رقیبی مثل پیکسل گوگل کمتر است، اما آیفون 7 پلاس رنگها را پویا تر ثبت می کند که برای عموم کاربران چشم نواز تر خواهد بود.

علاوه بر این به لطف گشادگی دریچه دیافراگم مناسب تر در آیفون 7 پلاس، تصویر نهایی با افکت بوکه ی دلچسبی ثبت می شود که بیش از هر چیز عملکرد دوربین های حرفه ای را به ذهن متبادر خواهد کرد.

مهم تر از همه اینکه اپل همواره تلاش کرده دوربین تمام تنظیمات خود را به شکل خودکار و بر اساس شرایط محیطی انجام دهد تا نیاز چندانی به دخالت کاربر وجود نداشته باشد، در نتیجه هنگام استفاده از این محصول در بیشتر مواقع تا رسیدن به بهترین نتیجه تنها یک دکمه فاصله خواهید داشت.

اما واقعاً تفاوت آنقدری نیست که به شکل قابل توجهی در تجربه کاربری شما تاثیر داشته باشد و تا حد زیادی هم به سلیقه ی هر کاربر باز می گردد، بر همین اساس اگر واقعا پلتفرم اندروید را ترجیح می دهید، در انتخاب پیکسل گوگل یا گلکسی اس 7 تردید نکنید.

برای پرداختن به جزئیات بیشتر از شما دعوت می کنیم مقایسه کامل بین پیکسل گوگل و آیفون 7 را اینجا مطالعه فرمایید.

گزینه های دیگر: Google Pixel (بررسی دیجیاتو) و Galaxy S7 (بررسی دیجیاتو)

بهترین نوآوری: Motorola Moto Z

moto_z_mods_1474361946464

قیمت: 2.400.000

ساخت موبایل ماژولار ایده جذابی است و تولید کنندگان بزرگی با طرح های مختلف خود تلاش می کنند آن را به حقیقت تبدیل کنند، از جمله گوگل که البته هنوز موفق نشده محصول خود را به بازار عرضه کند و ال جی که بازخورد چندان گرمی در قبال اولین پرچمدار نیمه ماژولار خود یعنی G5 (بررسی دیجیاتو) دریافت نکرد.

عرضه محصول گوگل چندباری تاخیر خورده و روش تعویض ماژول ها و تنوع معدود ماژول های G5 هم آنقدر کاربردی و جذاب نیست که تغییر و تحولی در بازار ایجاد کند.

این در حالی است که کاربران بسیاری تشنه ی محصولات مبتکرانه و متفاوت با لشگر پرچمداران کمابیش یکسان موجود در بازار هستند. اما در این میان به نظر می رسد موتورولا تاکنون موفق ترین روش را برای پیاده سازی ایده ی موبایل ماژولار انتخاب کرده است.

بر خلاف G5 که تنها دو ماژول نه چندان کاربردی دارد، 3 ماژول جذاب و کاربردی Moto Z به ساده ترین شکل به پشت بدنه متصل می شوند و سازنده قصد دارد در سال 2017 حداقل 12 ماژول جدید نیز به آنها اضافه نماید.

هریک از این ماژول ها، بسته به نیاز و سلیقه شما قابلیت جدیدی به دستگاه اضافه می کنند یا ویژگی های آن را بهبود می بخشند، از جمله اسپیکر JBL که Moto Z را به یک اسپیکر قابل حمل تبدیل می کند، ویدیو پروژکتور Moto Insta-Share و ماژول دوربین True Zoom که به دست تولید کننده معتبر Hasselblad ساخته شده است.

در سال جاری، شرکت چینی به خوبی با استفاده از موقعیت به وجود آمده وارد عمل شد و به رقبای دیگر و حتی کاربران نشان داد یک تلفن هوشمند مبتکرانه و ماژولار چگونه باید ساخته شود تا جذاب و کاربردی و در عین حال کاملاً ساده و کاربر پسند باشد.

بر همین اساس نشان بهترین ابتکار و نوآوری را در سال جاری برای تصمیمات صحیح و به موقع موتورولا کنار می گذاریم، تا پس از عرضه ی محصول ماژولار گوگل در سال آینده مشخص شود کدام تولید کننده در این زمینه موفق تر عمل کرده اند.

گزینه های دیگر: LG V20 (بررسی دیجیاتو)

بهترین برای پخش موسیقی: به دنبال چه خصوصیتی هستید؟

mobile_phone_audio_gt_30

هر تولید کننده در این زمینه راه و رسم منحصر به خود را در پیش گرفته و این موضوع انتخاب بهترین را به مراتب دشوار می کند، در نتیجه بهترین گزینه تا حد زیاد به نیاز شما بستگی دارد.

اگر ماژول صدای LG G5 را متصل کنید، این تلفن هوشمند قادر است فایل های موسیقی رزولوشن بالا را پخش کند و LG V20 به 4 مبدل صدای دیجیتال به آنالوگ و قابلیت های جذاب در زمینه پخش و حتی ضبط صدا مجهز است که تاکنون در موبایل دیگری وجود نداشته است.

حتی مارشال که به تولید آمپلی فایر برای موسیقی راک و متال اشتغال دارد هم وارد میدان شده و یک تلفن هوشمند با نام London به بازار عرضه کرده که از ویژگی های منحصر به فرد در حوزه موسیقی (از جمله دو جک 3.5 میلی متری هدفون) بهره می برد.

HTC 10 (بررسی دیجیاتو) هرچند دیگر آن اسپیکرهای بزرگ استریو را در نمای روبرو ندارد، اما هنوز از فناوری پخش صدای بوم ساند بهره می برد و از عملکرد بسیار مناسبی در این زمینه برخوردار است.

دیگر پرچمداران نام آشنا هم عموماً کیفیت کمابیش یکسانی در این بخش ارائه می کنند و نمی توان عملکرد آنها را چندان زیر سوال برد، هرچند آیفون 7 جک 3.5 میلی متری هدفون ندارد و این موضوع می تواند برای برخی کاربران آزار دهنده باشد، در نتیجه با وجود کیفیت اسپیکر عالی، از این لیست کنار می رود.

اما مشکل اینجاست که تقریباً همه ی پرچمداران استفاده از اسپیکرهای استریو در نمای جلوی محصول را کنار گذاشته اند و Sony Xperia XZ تنها تلفن هوشمندی است که هنوز از این ویژگی بهره می برد.

البته با وجود اسپیکرهای استریو، کیفیت پخش صدا در این موبایل نسبت به پرچمداران دیگر در رده پایین تری قرار می گیرد، اما اگر وجود اسپیکر در لبه ی پایینیِ بدنه را نمی پسندید و دست شما هنگام استفاده مسیر خروج صدا را سد می کند، پرچمدار سونی را در نظر داشته باشید.

اگر این ویژگی برای شما اهمیت نداشته باشد، می توانید اطمینان داشته باشید هر یک از پرچمداران نام آشنا را که تهیه کنید کیفیت پخش صدای قابل قبولی در اختیار خواهید داشت، مگر اینکه به ویژگی های منحصر به فردی نیاز داشته باشید که در LG V20 یا حتی Moto Z یافت می شود.

توجه داشته باشید که محصول آخر از یک ماژول جداگانه ی اسپیکر ساخت JBL بهره می برد که اگر آن را تهیه و به پشت بدنه ی دستگاه متصل کنید، کیفیت پخش صدای موبایل با اسپیکرهای بلوتوث قابل مقایسه خواهد بود.

بهترین باتری: Asus Zenfone Max ZC550KL

asus-zenfone-max

قیمت: 650.000 تومان

این محصول یکی از دو تلفن هوشمند جدید اضافه شده به خانواده Zenfone Max به حساب می آید و به عنوان عمده ترین ویژگی، از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بهره می برد و با هر شارژ تا 38 روز روشن باقی می ماند.

چنین ظرفیتی، تا 37 ساعت مکالمه ی مداوم، 32 ساعت مرور وب و 22 ساعت پخش ممتد ویدیو را برای کاربر امکان پذیر می کند و محصول ایسوس را از نظر عمر باتری در صدر جدول مقایسه قرار می دهد.

دیگر خصوصیات محصول هم از جمله دوربین های 13 و 5 مگاپیکسلی، نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن HD و چیپست اسنپدراگون S410 به همراه 2 گیگابایت حافظه رم برای کارکردهای روزانه کافی هستند.

هرچند ویژگی های سخت افزاری این تلفن هوشمند 200 دلاری در مقایسه با پرچمداران گران قیمت چشمگیر به نظر نمی رسد، اما اگر به عمر باتری بیش از هر خصوصیت دیگری در ابزار موبایل خود اهمیت می دهید تردید نداشته باشید که هیچ پرچمدار و غیر پرچمداری از این نظر یارای شکست دادن محصول اقتصادی ایسوس را ندارد.

Zenfone Max حتی قادر است به کمک موبایل های دیگر آمده و باتری آنها را در مواقع مورد لزوم شارژ کند. بر همین اساس می توانید با استفاده از موبایل ایسوس تقریباً 2.5 بار باتری آیفون 7 را به شکل کامل شارژ نمایید.

گزینه های دیگر: Xiaomi Mi Max

بهترین امنیت: BlackBerry DTEK60

2ejos8a

قیمت: 2.200.000 تومان

بلک بری بخش زیادی از بازار تلفن های هوشمند را از دست داده و مدتی است شرایط مناسبی را از نظر سوددهی تجربه نمی کند، بر همین اساس مدتی پیش اعلام کرد قصد دارد توسعه سخت افزار تلفن های هوشمند را متوقف کند و تمرکز خود را بر افزایش ایمنی موبایل های طراحی شده به دست تولید کنندگان دیگر قرار دهد.

تلفن هوشمند DTEK60 یکی از اولین محصولات ساخته شده با این روش است که در حقیقت همان Idol 4S ساخت آلکاتل به حساب می آید.

اگر امنیت یکی از اصلی ترین المان های شما هنگام انتخاب تلفن هوشمند باشد، این یکی از بهترین محصولاتی است که امسال می توانید از این نظر تهیه کنید.

DTEK60 اولین محصول بلک بری است که از حسگر اثر انگشت بهره می برد و به اسپیکر های استریو در جلوی بدنه مجهز است.

هرچند موبایل جدید بلک بری دوربینی به خوبی دیگر پرچمداران ندارد، اما در مجموع از سخت افزار قابل قبولی بهره می برد که برای نیاز های روزمره اکثر کاربران کفایت می کند.

اما همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم تمرکز سازنده در این محصول روی امنیت بوده، بر همین اساس بلک بری هر ماه به شکل منظم و پیوسته تازه ترین بروزرسانی های امنیتی را برای DTEK60 منتشر می کند.

شرکت کانادایی برای افزایش امنیت بهبودهای مختلفی در سخت افزار و نرم افزار این تلفن هوشمند (از جمله کرنل لینوکس سیستم عامل اندروید) ایجاد کرده است. علاوه بر این به لطف نرم افزار DTEK می توانید آخرین وضعیت امنیتی دستگاه را تحت نظر گرفته و در صورت مشاهده ی هرگونه تهدید به سرعت آن را مرتفع نمایید.

بلک بری حتی یک تیم امنیتی اختصاصی برای محصولات خود تدارک دیده که در تمام 365 روز سال تهدیدهای امنیتی موجود در دنیای اندروید را زیر نظر گرفته و اقدامات لازم را برای مقابله با آنها به کار می گیرند.

گزینه های دیگر: Google Pixel (بررسی دیجیاتو) و BlackBerry Priv

بهترین برای واقعیت مجازی: Google Pixel

googlepixel-26

قیمت: 3.000.000 تومان

آینده به واقعیت مجازی تعلق دارد و گوگل هم با قدرت در همین راه قدم گذاشته است، در نتیجه اولین تلفن هوشمند ساخته شده به دست این شرکت هر آنچه لازم است را برای هدست های واقعیت مجازی در خود دارد.

این تلفن هوشمند به نمایشگر با کیفیت از نوع AMOLED مجهز است و از قدرت پردازش گرافیکی بالایی برای اجرای نرم افزار های واقعیت مجازی بهره می برد.

البته بدون تردید سامسونگ در زمینه صفحه نمایش حرف اول را می زند و کیفیت نمایشگر پیکسل کمی پایین تر است، اما مزیتی که محصول گوگل دارد این است که از پلتفرم جدید واقعیت مجازی این شرکت با نام Daydream پشتیبانی می کند.

این پلتفرم البته به تازگی معرفی شده و پیکسل نخستین تلفن هوشمند است که از آن پشتیبانی می کند، در نتیجه نسبت به پلتفرم سامسونگ اپلیکیشن های کمتری دارد.

بر همین اساس می توان گفت اگر به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت به موضوع نگاه کنید، پیکسل گوگل بهترین تلفن هوشمندی است که می توانید تهیه کنید و از پتانسیل بالاتری نسبت به رقیب کره ای برخوردار است.

اما اگر بالاترین کیفیت نمایشگر و تعداد زیادی اپلیکیشن را همین حالا می خواهید و به آینده ی نزدیک نظر ندارید، پرچمدار سامسونگ برای شما انتخاب بهتری محسوب می شود.

گزینه های دیگر: Samsung Galaxy S7 (بررسی دیجیاتو)

بهترین میان رده: ZTE Axon 7

zte-axon-7-8856-001

قیمت: به زودی

فعالیت تولید کنندگان چینی تعاریف دنیای موبایل از جمله لفظ «میان رده» تا حد زیادی دگرگون شود. چینی ها آنقدر محصولات در سطح پرچمداران را با نصف قیمت آنها به بازار عرضه کرده اند که حالا دیگر میان رده بودن بیش از هر چیز به رده قیمتی اشاره دارد و به معنای ضعف سخت افزار یا طراحی پیش پا افتاده نیست.

بر همین اساس باید بگوییم اگر یک تلفن هوشمند با کیفیت می خواهید اما تمایل ندارید حدود 700 دلار خرج کنید، ZTE Axon 7 بهترین گزینه ای به حساب می آید که در رده قیمت 400 دلار قابل خرید است.

بدنه فلزی این تلفن هوشمند به دست طراحان شرکت BMW طراحی شده و از نظر زیبایی چیزی کم ندارد. سخت افزار دستگاه هم در مقایسه با پرچمداران گران قیمت کاملاً قابل قبول است و به نظر نمی رسد مشکلی برای تامین یک تجربه کاربری مناسب داشته باشد.

این تلفن هوشمند به نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1440p، چیپست اسنپدراگون 820، دوربین 20 مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8، حافظه داخلی تا 256 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه و تا 4 گیگابایت حافظه رم مجهز است.

بر همین اساس می توان گفت تقریباً هر نیازی که داشته باشید، ZTE Axon 7 به خوبی قادر است آن را برای شما برآورده کند، بدون اینکه لازم باشد برای خرید یک پرچمدار گران قیمت رقم بالایی بپردازید.

اما رقابت بین تولید کنندگان چینی پایانی ندارد و اگر کمی صبر و البته شانس داشته باشید، در آینده نزدیک می توانید OnePlus T3 را هم به عنوان یک گزینه حتی بهتر، گوشه ای از بازار شکار کنید.

گزینه های دیگر: OnePlus T3 و Xiaomi Mi5

بهترین اقتصادی: Motorola Moto G4 2016

motorola-moto-g4-plus

قیمت: به زودی

اگر نمی خواهید 400 دلار برای تهیه محصولی میان رده خرج کنید، باز هم جای نگرانی وجود ندارد چرا که با فعالیت تولید کنندگان چینی، بر خلاف گذشته حتی در رده های قیمت پایین تر هم محصولاتی وجود دارد که چشمگیر و جذاب هستند و تجربه کاربری قابل قبولی برای خریداران فراهم می کنند.

یکی از بهترین نمونه های این موبایل های اقتصادی Moto G4 Plus نام دارد که توسط موتورولا طراحی شده و با قیمت 250 دلار از ویژگی های مناسبی بهره می برد.

این تلفن هوشمند با وجود قیمت ناچیز 250 دلاری به نمایشگر 5.5 اینچی Full HD، پردازنده میان رده 8 هسته ای اسنپدراگون 617، دوربین های 16 و 5 مگاپیکسلی و حافظه داخلی 16 یا 64 گیگابایتی مجهز است و با هر شارژ قادر است یک روز کاربر را همراهی کند.

حتی یک نسخه ارزان تر هم از این محصول هم با نام Moto G4 وجود دارد که فاقد حسگر اثر انگشت است و حافظه ی رم و رزولوشن دوربین پایین تری دارد. در نتیجه اگر این ویژگی ها برای شما اهمیت نداشته باشد می توانید انتخاب نسخه اقتصادی تر را نیز مد نظر داشته باشید، اما خرید ارزان ترین مدل با نام Moto G4 Play را به دلیل خصوصیات ضعیف چندان توصیه نمی کنیم.

گزینه های دیگر: Honor 5C و LG X Screen

آیا زمان برای خرید یک تلفن هوشمند جدید مناسب است؟

phpyvs0kj

اگر می خواهید بدانید که اکنون زمان مناسبی برای خرید تلفن هوشمند به حساب می آید یا خیر، لازم است اشاره کنیم که تقریباً همه ی تولید کنندگان تازه ترین پرچمداران خود را تاکنون به بازار عرضه کرده اند و همه ی گزینه های بالا تا مدت زیادی طراوت و تازگی خود را حفظ خواهند کرد.

اما اگر می پرسید چرا دو بازیگر اصلی بازار موبایل در هیچ یک از دسته ها به عنوان انتخاب اول حضور ندارند، باید اشاره کنیم که به زودی در فصل بهار شاهد عرضه پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 خواهیم بود که انتظار می رود بر خلاف گلکسی اس 7 نسبت به نسل قبل تغییرات بیشتری داشته باشد.

در نتیجه انتخاب منطقی تر این است که چند ماه باقی مانده را نیز برای محصول تازه منتظر بمانیم.

آیفون 7 هم محصول دیگری است که پس از سالها به بلوغ کاملاً مناسبی رسیده و بدون تردید یکی از بهترین های موجود در بازار به حساب می آید. اما این محصول بر خلاف انتظارها تغییر چندانی نسبت به دو نسل پیش از خود ندارد.

بر همین اساس بسیاری اعتقاد دارند با توجه به اینکه سال آینده دهمین سالگرد معرفی از آیفون به حساب می آید، اپل رونمایی محصول ابتکاری و چشمگیر خود را به سال آینده موکول کرده است.

اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، به زودی شاهد رونمایی از دو موبایل با ویژگی های متفاوت و چشمگیر از هر دو تولید کننده خواهیم بود.

اما اگر حرکت بر لبه ی فناوری برای شما اهمیت ندارد، هردوی این تلفن های هوشمند در کنار پیکسل گوگل، محصولاتی هستند با عملکرد مناسب در تمام بخش ها و قابلیت های عالی برای تمام کاربران.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (94 مورد)
  • Bezipoort
    Bezipoort | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سلام دوستان
    من اخیرا مدلhonor 5c pro رو خریدم
    (البته بعد این که کلی توی سایت های مختلف سرچ کردم و برند ها و مدل های مختلف رو از جهت قیمت و کارایی مقایسه کردم)
    جا داره بگم که واقعا گوشیه عالیه ای هست از همه جهات،هرچند که انتخاب مدل گوشی برمیگرده به نیاز و سلیقه ی شخصی هر فرد،اما من به شخصه واقعا از این گوشی راضیم.
    به نظرم برای کسایی که میخوان با هزینه به نسبت کم یه گوشیه خوووب و با کیفیت برای انجام کارای روزانه شون داشته باشن،عکس های با کیفیت بگیرن،وب گردی کنن ، فیلم ببینن و یا حتی بازی کنن ،انتخاب مدل Honor 5c pro واقعا انتخاب عاااااالی ای هستش که امتحانشو خوووب پس داده????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی