ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازدید از کارخانه زیان ده شورلت بولت

شورولت اخیر خبرنگاران رسانه های معتبر جهان را به بازدید از خطوط تولید این محصول شاخص خود دعوت کرده است که در نوع خود اتفاقی جالب به حساب می آید چرا که معمولا شرکت ها به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

شورولت اخیر خبرنگاران رسانه های معتبر جهان را به بازدید از خطوط تولید این محصول شاخص خود دعوت کرده است که در نوع خود اتفاقی جالب به حساب می آید چرا که معمولا شرکت ها به محصولات ضرر ده خود افتخار نمی کنند.

اما در ابتدا قصد داریم توضیح دهیم که چرا محصول سبز و مدرنی مانند بولت که پیمایش قابل توجهی را در مقایسه با رقبا ارائه می دهد و با قیمتی منطقی به فروش می رسد این روزها به محصولی زیان ده مبدل شده است.

براساس گزارش جدید بلومبرگ، شورلت با عرضه محصول تمام برقی و تولید انبوه خود یعنی بولت که در کلاس هاچبک های ساب کامپکت قرار دارد محتمل ضرر 9 هزار دلاری می شود.

2017-Chevrolet-Bolt-EV-Premier-front-three-quarter-w600-h600

در واقع هر خودروی تمام الکتریکی سایز کوچک همچون فیات 500e یا شورلت بولت حداقل 10 هزار دلار به ازای هر نسخه فروخته شده به شرکتشان ضرر وارد می کنند، این صحبت هایی است که اریک نوبل رئیس یک شرکت تحقیقاتی CarLab در کالیفرنیا آمریکا کرده است.

2017-Chevrolet-Bolt-EV-Premier-front-end-w600-h600

این ضرر به قوانین بسیار سخت گیرانه مربوط به وسایل نقلیه برقی در ایالت های مهم آمریکا مربوط است. در واقع قانون به این بر می گردد که هر خودروسازی که می خواهد در این ایالت ها به فروش خودرو بپردازد باید حتما یک محصول بدون تولید گازهای گلخانه ای در سبد محصولاتش داشته باشد. فیات، کیا و حالا شورلت هم به این منظور باید یک خودروی تمام برقی در سبد محصولاتشان داشته باشند.

2017-Chevrolet-Bolt-EV-Premier-rear-end-w600-h600

شورلت بولت برخلاف فیات 500e و کیا سول محصولی است که در سرتاسر ایالات متحده آمریکا به فروش می رسد و در بازارهای اروپایی با برند اپل که زیر مجموعه جنرال موتورز آمریکا است عرضه می شود.

برد این خودروی برقی 238 مایل (بیش از 380 کیلومتر) به ازای هر بار شارژ کامل است و قیمت آن در حدود 37.500 دلار آمریکا است. شورلت این خودرو را به صورت ماهیانه با قیمت 309 دلار هم اجاره می دهد.

2017-Chevrolet-Bolt-EV-Premier-side-in-motion-02-w600-h600

بنابراین شورلت با عرضه بولت سودی برای خود در نظر نگرفته است و امید به این دارد تا در آینده خریداران جوان به جای رفتن به سراغ وسایل نقلیه بنزینی به خریداری این دست از خودروها روی بیاورند.

2017-Chevrolet-Bolt-EV-Premier-interior-w600-h600

در 8 سال آینده ساخت و توسعه خودروهای برقی برای خودروسازان بزرگ آمریکایی 40 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. طبق قوانین جدید میزان مصرف سوخت از حداقل 35.6 مایل به ازای هر گالن (6.6 لیتر در یکصد کیلومتر) باید به 50.8 گالن (4.6 لیتر در یکصد کیلومتر) کاهش یابد و چنین کاری جز با افزایش حجم فروش مدل های سبز برقی و هیبریدی ممکن نیست.

امروزه عادت کرده ایم که اخبار مربوط به دنیای الکترونیک و خودروهای برقی را از ایالت کالیفرنیا دنبال کنیم، اما با این حال مهم ترین بخش بولت که باتری های الکتریکی آنست در میشیگان تولید می شود؛ ایالتی صنعتی که مقر اکثر خودروسازان بزرگ آمریکا در آنجا قرار دارد.

1208_gm-9

داگ دراچ (Doug Drauch) مهندس ارشد بخش لابراتوار باتری جنرال موتورز در مرکز نوآوری وارن (Warren) است. وی علاقه و هیجان خاصی نسبت به خواص شیمیایی باتری ها و الکترونیک دارد.

1208_gm-3

دراچ و همکاران او بخش ویژه ای طراحی کرده اند که قادر است تا 99 درصد شرایطی را که ممکن است پک باتری در استفاده روزمره با آنها مواجه شود، شبیه سازی کند.

جالب ترین قسمت این مجموعه لرزاننده عظیمی است که حرکات و لرزش هایی در سه محور X، Y و Z تولید می کند. این آزمایش به منظور پیش بینی رفتارهای احتمالی باتری هنگام عبور از مسیرهای مختلف انجام می شود.

1208_gm-2

این مجموعه طوری طراحی شده که حتی می تواند رانندگی با بولت را بر روی مسیری سنگی در یک جنگل بارانی شبیه سازی کند؛ شاید بخاطر همین شبیه سازی های دقیق است که بولت با یک بار شارژ کامل چنان دامنه حرکتی بالایی دارد. دراچ در این باره گفته: "هر بار که تستی انجام می دهیم، چیزهای جدیدی یاد می گیریم."

1208_gm-10

تحقیقات دقیق جنرال موتورز در کنار همکاری این شرکت با ال جی باعث شده که بولت توانایی طی مسافت 238 مایلی را با باتری های پر داشته باشد.

در شرایط کنونی جدی ترین رقیب این اتومبیل برقی، تسلا مدل 3 است که هنوز تا ورود به خیابان فاصله زیادی دارد؛ طبق برنامه های تسلا، تحویل مدل 3 از اواخر سال 2017 آغاز خواهد شد.

خط تولید موجود در اورایون (Orion) شورولت بولت را برای بازار آمریکا و اروپا مونتاژ می کند، البته بولت در بازار اروپا با نام اپل امپرا (Opel Ampera) شناخته شده و تحویل آن از اواخر این ماه آغاز خواهد شد.

chevy-bolt

نکته جالب اینکه بولت در کنار شورولت سونیک ساخته می شود. در کنار خط تولید سونیک بنزینی، کارگران مونتاژ کار، موتور، باتری و سایر بخش های بولت را نصب می کنند. قطعات سنگین و بزرگ نیز توسط ربات های حمل کننده خودکار به محل های لازم آورده شده و برای مونتاژ آماده می شوند.

opel-ampera-e

شورولت بولت به چند دلیل نسبت به سایر اتومبیل ها متمایز است. این خودروی برقی نه تنها از لحاظ طراحی و تکنولوژی کاملا جدید است، بلکه شیوه تولید آن توسط سازنده متفاوت می باشد. طراحی و ساخت بولت تقریبا سه سال طول کشیده، در حالی که این فرایند معمولا نیازمند زمانی 5 ساله است.

1208_gm-13

پس از تکمیل شدن مراحل مونتاژ، بولت به ناوگان خودروهای برقی جنرال موتورز پیوسته و خود را برای حضور در نمایشگاه ها تا قبل از پایان ماه دسامبر آماده می کند.

1208_gm-16

تقریبا یک سال پیش بود که مری بارا (Mary Barra) مدیر عامل جنرال موتورز در نمایشگاه CES درباره برنامه های آینده نگرانه این کمپانی صحبت کرد و قول داد که تا پایان سال 2016 این برنامه ها اجرایی می شوند.

کارکنان کارخانه اورایون تمام تلاش خود را کردند تا به حرف های رییس خود جامه عمل بپوشانند. تنها چیزی که جنرال موتورز اکنون نیاز دارد، فروش خودروهای تولید شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۳ آذر ۱۳۹۵

    مرگ برامریکای جنایتکار مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا .. امریکا باید محو گردد امریکا باید با خاک یکسانگردد .. همه مردم امریکا باید با چرخگوشت قیمه شوند .. مرگ بر امریکا مرگ بر شیطان بزرگ .. !!! عمه م رو دوست دارم لطفا رعایت کنید خخخخ

  • Kiyarash Alinasab
    Kiyarash Alinasab | ۲۳ آذر ۱۳۹۵

    کاش آمریکا متولد شده بودم

  • just pride
    just pride | ۲۳ آذر ۱۳۹۵

    لطفاً یه مقاله درمورد بازدید از کارخانه سود آور سایپا???هم بنویسید.

  • آریا
    آریا | ۲۳ آذر ۱۳۹۵

    خیلی خوبه

  • jalal
    jalal | ۲۳ آذر ۱۳۹۵

    خدایی ماشین و کالای آمریکایی درجه یکه ! حیف که ما محرومیم و باید محصولات کشورهای برادر رو استفاده کنیم !

مطالب پیشنهادی