ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بودجه یک میلیارد دلاری گیتس و سنگین وزنان حوزه تکنولوژی برای انرژی های پاک

همانطور که احتمالا می دانید دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا دیدگاه های عجیب و غریبی در رابطه با موضوعات مختلف از جمله تغییرات اقلیمی دارد و چندی قبل اظهار داشت که در مورد علوم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

همانطور که احتمالا می دانید دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا دیدگاه های عجیب و غریبی در رابطه با موضوعات مختلف از جمله تغییرات اقلیمی دارد و چندی قبل اظهار داشت که در مورد علوم اقلیمی «کاملا روشنفکر» است و به غلط گفت که «هیچکس واقعا نمی داند» چه اتفاقی در حال رخ دادن در این سیاره خاکی است.

او حتی اظهار داشت که مساله تغییرات اقلیمی آنطور که تصور می شود شدید و سریع رخ نمی دهد.

درست در همان روز، بیل گیتس موسس مایکروسافت از تخصیص بودجه یک میلیارد دلاری به نوآوری های ارائه شده در زمینه انرژی های پاک خبر داد.

ما از هر ایده ای که به ساخت انرژی های ارزان، پاک و قابل اطمینان منتهی شود استقبال می کنیم

گیتس در مصاحبه اخیر خود با نشریه Quartz اعلام نمود: مردم تصور می کنند میتوانند 50 میلیون دلار را به کاری اختصاص داده و بعد از دو سال نتیجه بگیرند. اما در حوزه انرژی ابدا اینطور نیست. وی در ادامه گفت: ما از هر ایده ای که به ساخت انرژی های ارزان، پاک و قابل اطمینان منتهی شود استقبال می کنیم.

البته لازم به یادآوری است که هنوز خبر رسمی مربوط به اختصاص این بودجه روی وبسایت شرکت سرمایه گذاران نوآوری در زمینه انرژی (به اختصار BEV) منتشر نشده با این همه، گیتس روز گذشته از طریق اکانت توییتر خود اظهار داشت که مذاکرات اولیه برای تخصیص این بودجه انجام شده است.

از جمله اعضای هیئت مدیره BEV می توان به گیتس، جک ما (موسس علی بابا) و البته برخی سرمایه گذاران حوزه فناوری نظیر John Doerr و Vinod Khosla اشاره نمود. اما در فهرست سرمایه گذاران این شرکت اسامی مطرح دیگری نظیر جف بزوس موسس آمازون، ماسایوشی سان (بنیانگذار سافت بنک)، ریچارد برنسون (از گروه ویرجین) و رید هافمن از لینکدین نیز به چشم می خورد.

براساس گزارش منتشر شده در این باره، اعضای این گروه مجموعا 170 میلیارد دلار سرمایه دارند که گرچه کسر کوچکی از آن قرار است به نوآوری های حوزه انرژی های پاک اختصاص داده شود، اما قد علم کردن این گروه در مقابل ترامپ به خودی خود ستودنی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی