ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید محتوای بومی در فضای مجازی کشور به 10 برابر می رسد

پس از ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور در خصوص پروژه های اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌های اجرایی، مجموعا هفت پروژه برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد گردید. این پروژه ها عبارتند از افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

پس از ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور در خصوص پروژه های اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌های اجرایی، مجموعا هفت پروژه برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد گردید.

این پروژه ها عبارتند از افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به 20 مگابیت بر ثانیه و حمایت از توسعه مراکز داده به شبکه توزیع محتوا، دولت الکترونیک و همراه، ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی، ایجاد یک کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، 10 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی، سامان‌دهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس و پروژه یکپارچه سازی نشانی پستی در کشور و در نهایت یکپارچه‌سازی نشانی پستی در کشور (GNAF).

حالا براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه 10 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویرکرد کسب و کار دیجیتال به تایید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده است.

خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران از تدوین‌ برنامه ملی توسعه محتوا با تأکید بر اقتصادی کردن تولید محتوای دیجیتال در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این زمینه ۷۰ پیشنهاد ارائه شده و در نهایت ۱۹ عنوان پروژه در حوزه تولید محتوایی بومی فضای مجازی به تایید رسیده است. براین اساس وزارت ارتباطات در قالب بسته حمایتی و وام وجوه اداره شده از این طرح ها حمایت می کند.

حدود 40 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است

سلجوقی با اشاره به اختصاص حدود 40 میلیارد تومان به این پروژه گفت تولید بیش از ۱۰۰ هزار نرم‌ افزار کاربردی توسط بخش خصوصی یکی از اقدامات مهم این پروژه است که اکنون انجام شده و برنامه ملی توسعه محتوای بومی در راستای تجمیع و ساماندهی محتوای موجود در کشور و انتقال آن به فضای اینترنت به عنوان یک ضرورت ملی و بین‌المللی تعریف شده که توسعه آن در طولانی‌مدت، تأثیر قابل‌توجهی بر حوزه‌های علمی، پژوهشی و اقتصادی خواهد داشت.

وی به حضور بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز در کشور به‌عنوان موتور تولید و مصرف‌ محتوای بومی اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری روی مدارس به‌عنوان کانون توسعه و انتشار محتوای مناسب و متنوع مورد تایید و ضامن تغییر مثبت جامعه خواهد بود.

مجری طرح ۱۰ برابر کردن تولید محتوای بومی فضای مجازی خاطرنشان کرد: با توافق با وزارت آموزش‌وپرورش، مجوز ایجاد اپراتور خدمات دانش‌آموزی به کنسرسیومی متشکل از ۲۲ شرکت ایرانی و یک شرکت ژاپنی داده شد که ارائه خدمات دانش‌آموزی مثل رایانامه، شبکه اجتماعی و تولید محتوا را عهده‌دار شده و با راه‌اندازی آن شاهد جهش بزرگی در این خصوص خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۲۲ آذر ۱۳۹۵

    خنده داره گفته شده 100 هزار نرم افزار تولید بشه انگار ملت لنگ عددش بودن اینا دستور بدن فرداش 100 هزار برنامه بومی بیاد بیرون تا کپی رایت نباشه فناوری اطلاعت تو ایران به جایی نمیرسه مثلا برنامه نویس برنامه بنویسه بعد برنامه خارج از ایران کرک شدش قابل دانلود باشه جرم هم نباشه بعد یکی تو ایران بیاد برای نرم افزاری که کلی از نظر امکانات عقب تر خارجیش هست را بخره. اینا میخواند این بودجه را دزدی کنند از این پیشنهادات میدن شما بهار به سارمان تجارت جهانی بپیوندید تا ویزا کارت مستر کارت و پی پل قابل استفاده بشه تو ایران ما خدمون بلد هستیم از بیرون ایران از صنعت نرم افزار پول دربیاریم نیاز به دستور حکومتی شما نداریم

مطالب پیشنهادی