ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپ Contextual App Folder؛ راهکاری خلاقانه برای دسترسی به اپلیکیشن ها

فکر می کنید راحت ترین راه دسترسی به اپلیکیشن ها در اندروید چه باشد؟ استفاده از لانچرها، گوگل ناو یا ویجت های میان بر؟ قبول داریم که هر سه این ها دسترسی سریعی به اپلیکیشن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

فکر می کنید راحت ترین راه دسترسی به اپلیکیشن ها در اندروید چه باشد؟ استفاده از لانچرها، گوگل ناو یا ویجت های میان بر؟ قبول داریم که هر سه این ها دسترسی سریعی به اپلیکیشن ها فراهم می کنند، اما یک راه ساده تر هم هست: اپلیکیشن ها خودشان به طور اتوماتیک و بسته به موقعیت جلویتان ظاهر شوند.

یعنی مثلا وقتی هدفون را به موبایل وصل می کنید، بلافاصله آیکن اسپاتیفای و جت اودیو را ببینید یا مثلا موقع رانندگی آیکن اپلیکیشن های مسیریابی مثل گوگل مپس و Waze به طور خودکار نمایان شوند. ایده جذابی نیست؟ اگر دوست دارید چنین چیزی را در اندروید تجربه کنید، اپلیکیشن Contextual App Folder را از دست ندهید.

اگر بخواهیم ساده ترین توصیف را از کار این اپلیکیشن داشته باشیم، «ساخت پوشه های پویا بسته به موقعیت» بهترین چیزی است که به ذهنمان می رسد. Contextual App Folder ویجتی دارد که آن را روی صفحه خانه اندروید می نشانید.

این ویجت یک پوشه خالی است که بسته به موقعیت می تواند از آیکن اپلیکیشن های مختلف پر شود. مثلا با نصب هدفون آیکن اپلیکیشن هایی مثل اسپاتیفای یا موزیک پلیر پیش فرضتان در آن ظاهر می شوند و وقتی هدفون را بیرون می آورید، پوشه دوباره خالی خواهد شد.

22-w600

Contextual App Folder برای پر کردن این پوشه از اپلیکیشن ها به 9 محرک پاسخ می دهد: هدفون، موقعیت جغرافیایی، وای فای، بلوتوث، شارژ شدن، تماس گرفتن، نوتیفیکیشن ها و اپلیکیشن اتوماسیون Tasker. نکته بسیار عالی این که اپلیکیشن های ظاهر شونده در پاسخ به این 9 محرک را خودتان می توانید تعیین کنید.

ساده بگوییم، مثلا برای محرک وای فای می توانید این طور تعیین کنید که زمان فعال شدن آن آیکن اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، گوگل کروم و جیمیل در پوشه ظاهر شوند. در واقع شخصی سازی اپلیکیشن هایی که قرار است بسته به موقعیت در پوشه ببینید، کاملا به دست خود شماست.

به غیر از این ده ها گزینه هم برای شخصی سازی خود پوشه دینامیک در اختیارتان قرار داده شده، از نحوه چینش آیکن ها در آن گرفته تا حالت ظاهری و مسائل دیگر. حتی می توانید محرک ظاهر شدن اپلیکیشن ها را زمان در نظر بگیرید، مثلا ده صبح تا دو بعد از ظهر فقط یک سری اپ مشخص اجازه حضور در پوشه را داشته باشند.

با تمامی این قابلیت ها، جالب است بدانید که اپلیکیشن هنوز در فاز بتاست و عملکرد خوب و هوشمندانه ای که در حال حاضر از آن می بینید مربوط به نسخه نهایی اپلیکیشن نیستند.

برای نصب و استفاده از Contextual App Folder به حداقل اندروید 5.0 آبنبات چوبی احتیاج دارید، ولی هزینه ای برای دانلود آن نخواهید پرداخت. توصیه می کنیم حتما روش خلاقانه آن برای دسترسی به اپلیکیشن ها را امتحان کنید و ضمنا مطمئن شوید که قبل کار با اپ، حتما ویجت آن را از تنظیمات اندروید در صفحه خانه گذاشته اید.

(Contextual App Folder (C.A.F

(Contextual App Folder (C.A.F

سازنده: ts-apps قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی