ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال استفاده از نسل بعدی پردازشگرهای گرافیکی PowerVR در آیفون 8

کمپانی «Imagination Technologies» که توسعه پردازشگرهای گرافیکی سری «PowerVR» را برعهده دارد، احتمالاً مشغول توسعه چیپ های گرافیکی جدیدی است که در آیفون بعدی اپل مورد استفاده قرار خواهند گرفت. موسسه Linley Group مدتی قبل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

کمپانی «Imagination Technologies» که توسعه پردازشگرهای گرافیکی سری «PowerVR» را برعهده دارد، احتمالاً مشغول توسعه چیپ های گرافیکی جدیدی است که در آیفون بعدی اپل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

موسسه Linley Group مدتی قبل در گزارشی اذعان کرده بود که ابتدا از پردازشگر گرافیکی PowerVR GT7600 در طراحی چیپست A10 Fusion آیفون 7 استفاده شده بود؛ ضمن اینکه پیش تر، پردازنده Series7XT هم در چیپست A9 اپل به چشم خورد.

نتایج بنچمارک ها نشان داد که تعداد پیکسل ها، به مراتب از هرآنچه سایر رقبا به آن دست یافتند، بیشتر بود؛ اما GT6700 با مشکل داغی بیش از حد در آیفون مواجه می شد و امکان داشت به باتری دستگاه صدمه بزند.

اما حالا گویا Series8XT وارد صحنه شده تا یکبار دیگر در آیفون 8 مورد استفاده قرار گیرد. تحلیلگران می گویند که این پردازشگر گرافیکی، نه تنها قدرت بیشتری نسبت به سابق دارد، بلکه مصرف انرژی را تا حد چشمگیری کاهش می دهد. علاوه بر این، Imagination هم مدعی شده که 8XT قابلیت های به مراتب بیشتری از مدل های قبلی دارد. انتظار می رود که این چیپ برای نخستین بار در «کنفرانس بازی سازان» ما فوریه آتی رونمایی شود.

تا به امروز شایعات زیادی درباره همکاری Imagination Technologies با اپل به گوش رسیده و گفته می شود «Infinite Loop» قصد دارد آن را خریداری کند. گفتنی است که طراحی های PoweVR در تمام موبایل های آیفون بوده اند و چیپ های Series7XT را نیز می توان در پردازنده های پرچمدار Helio مدیاتک یافت که رقیبی قدر برای پرداشگرهای آدرنو کوالکام و ARM به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی