ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری متمرکز شارپ و سامسونگ بر توسعه پنل های LCD پایان یافت

وقتی دو شرکت در یک فضای تجاری به تولید محصولاتی مشابه می پردازند و رقابت میان آن ها شکل می گیرد، بعید است که همکاری گسترده ای میان آن ها شاهد باشیم و عمده فعالیت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

وقتی دو شرکت در یک فضای تجاری به تولید محصولاتی مشابه می پردازند و رقابت میان آن ها شکل می گیرد، بعید است که همکاری گسترده ای میان آن ها شاهد باشیم و عمده فعالیت های شان بیشتر در حد مشارکت باقی می ماند.

نادرتر از این مسئله، آن است که یکی از این دو، روی دیگری سرمایه گذاری 90 میلیون دلاری کند. چنین اتفاقی در حقیقت میان سامسونگ و شارپ رخ داده بود، حداقل تا یک هفته پیش.

گزارش های اخیر نشان می دهد که گویا شارپ به سامسونگ اعلام داشته آن ها دیگر نمی خواهند تامین کننده LCD برای کره ای ها باشند و سامسونگ باید به دنبال شریک تجاری دیگری بگردد.

برای شرکتی به بزرگی سامسونگ، از دست دادن یک شریک تجاری، مسئله ای بحرانی نیست خصوصا حالا که کره ای ها تمام انرژی خود را روی تکنولوژی AMOLED گذاشته اند. با این حال، پنل های شارپ تقریبا روی 10 درصد از تلویزیون های سامسونگ قرار می گیرند و حالا این اعلام سبب شده تا جلسه ای اضطراری برای بررسی شرایط در مقر اصلی سامسونگ برگزار شود.

نتیجه این جلسه به کجا رسیده؟ مشخص است، کره ای ها به دنبال یک شریک دیگر گشته اند تا جای خالی شارپ را پر کنند و چه کسی بهتر از هموطنان خودشان؟ گویا ال جی دیسپلی نامزد اصلی برای تصاحب این جایگاه است اما هنوز ال جی به این درخواست سامسونگ پاسخی نداده است.

سامسونگ و ال جی تقریبا دو شرکت با ماهیتی مشابه هستند و در دنیای امروز فناوری، تقریبا بازارهای مشترکی را صاحب هستند و باید دید که موضع مدیران ال جی در رابطه با این انتخاب چیست.

حالا چرا ژاپنی ها تصمیم به قطع همکاری با سئول گرفته اند؟ مسئولان شرکت در این رابطه نظری ارائه نکرده اند ولی می توان این ماجرا را به فاکسکان مرتبط دانست. تابستان امسال بود که فاکسکان، شارپ را خریداری کرد. سامسونگ نیز متعاقبا سهام خود در شارپ را به فروش رساند. از آنجایی که چینی ها رابطه خوبی با اپل دارند، بسیار می گویند این اقدام فاکسکان به دلیل جذب حمایت بیشتر کوپرتینو بوده.

قطع همکاری سامسونگ و شارپ به این مفهوم است که کره ای ها با کمبود 5 میلیون نمایشگر روبرو خواهند شد و تا زمانی که سامسونگ نتواند یک شریک جدید پیدا کند، شاهد تقلای این شرکت در جهت تامین نیاز بازار تلویزیون ها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rza.H
    Rza.H | ۲۵ آذر ۱۳۹۵

    خووو کار نداره بزنه تنگ LG، هیچی مثه داداش نمیشه واسه آدم

مطالب پیشنهادی