ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر روند توسعه ی اپلیکشن پیام رسان خود را به صورت کامل متوقف کرده است

طبق خبرهای بدست آمده، توییتر بیش از یک سال را صرف توسعه ی اپلیکیشن پیام رسان فوری خود برای بازارهای نو ظهور کرده بود اما پس از آن بدون عرضه و راه اندازی این ابزار ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

طبق خبرهای بدست آمده، توییتر بیش از یک سال را صرف توسعه ی اپلیکیشن پیام رسان فوری خود برای بازارهای نو ظهور کرده بود اما پس از آن بدون عرضه و راه اندازی این ابزار روند توسعه ی آن را به کلی قطع کرد. این نرم افزار مستقل پیام رسان در مرکز مهندسی توییتر در هند واقع در شهر بنگلور تهیه شده بود.

پیام رسانی که توییت ها و پیام های فوری را تحت یک رابط واحد با یکدگیر مخلوط می کرد. متأسفانه کمپانی توییتر در ماه سپتامبر و هم زمان با تعطیل شدن مرکز مهندسی این شرکت در کشور هند، تصمیم گرفت این پروژه را نیز به صورت کامل متوقف کند.

منابع آشنا به توسعه ی اپلیکیشن های پیام رسان به وبسایت خبری BuzzFeed گفته اند که توییتر برای شناسایی تأثیر گذاران در موضوعات خاص تعیین شده و آن ها را برای ایجاد گروه های مورد علاقه در اپلیکیش خود تشویق می کرد.

همانند کانال Slack، نه تنها کاربران می توانستند در این گروه ها به گفت و گو با یکدیگر بپردازند، بلکه قادر بودند با لینک کردن حساب کاربری توییتر خود، توییت ها را به صورت خودکار به سوی این گروه ها بکشانند. در این خصوص یکی از منابعی که پیش از این، روی اپلیکیشن پیام رسان توییتر کار می کرده است به BuzzFeed گفت:

توییتر کاربران فعال زیادی در هند ندارد. ایده ی ما این بود در صورتی که کاربران به اندازه ی کافی از این ابزار پیام رسان فوری استفاده کنند، قابلیتی را به آن ها معرفی کنیم که بدون مراجعه به توییتر به سادگی بتوانند توییت های خود را منتشر کنند. در نهایت امیدوار بودیم با این کار آن ها ارزش ثبت نام در توییتر و دنبال کردن مستقیم کاربران دیگر را بیش از پیش درک کنند.

توییتر حاضر به فاش کردن تعداد کاربرانش در خاک هند نیست، اما با توجه به آنالیزهای برنامه ی Annie این شرکت در نوامبر 2016 نزدیک به 31 میلیون کاربر روی دو پلتفرم اندروید و iOS در کشور هند داشته است.

دلیل تمرکز توییتر روی اپلیکیشن های پیام رسان فوری نیز مشخص است؛ در واقع این مفهوم در بازارهای نو ظهور برای اکثریت کاربران موردی آشنا به شمار می رفت. در همین خصوص منبع دیگری که به صورت مستقیم روی این پروژه کار می کرد گفت:

هیچ یک از همکارانم در تیم مهندسی توییتر در هند پیش از پیوستن به کمپانی، کاربر فعال این سرویس نبوده اند. تقریباً تمام آن ها با نرم افزارهایی چوت WhatsApp و فیسبوک مسنجر سر و کله می زدند و پیام های فوری یک انتخاب طبیعی برای جذب کاربر فعال و تشویق آن ها به نظر می رسید.

یک رهبر پروژه در دفتر بنگلور توییتر روی پروژه ی مذکور نظارت می کرد و هم زمان با آن یک مدیر مستقر در سان فرانسیسکو به بررسی انتقادات و پیشنهادات می پرداخت. در نهایت پروژه ی پیام رسان فوری توییتر کنار گذاشته شد چرا که با تست نسخه هایی از نرم افزار توسط افراد ناشناس، مشخص شد که ابزار مورد نظر نمی تواند از اقبال زیادی برخوردار باشد.

سه هفته پس از توقف پروژه، توییتر تمام 20 کارمند دفتر بنگلور هند شامل 9 مهندس را اخراج و به کار این مرکز پایان داد. تعطیلی مرکز مهندسی هند سبب شد تا این کمپانی با بودجه ای 30 میلیون دلاری مالکیت استارت آپ هندی ZipDial را در در ماه ژانویه به دست آورد.

یک ماه پیش از آن که توییتر نتایج سه ماهه خود را منتشر کند، این کمپانی برای کاهش هزینه ها اقدام به اخراج 350 نفر از کارمندان خود کرد. پس از انتشار نتایج سه ماهه توییتر مشخص شد که شرکت مذکور بیش از آن که روی رشد تمرکز داشته باشد به سود آوری فکر می کند؛ همین مورد دلیلی بر کنار گذاشتن پروژه ی اپلیکیشن پیام رسان فوری بود.

مرکز مهندسی هند برای ساخت تولیداتی برای بازارهای نو ظهور ایجاد شد. منابع متعدد در این خصوص اعلام می کنند که پیش از تعطیلی دفتر آن ها در هند، اپلیکیشن پیام رسان فوری توییتر نخستین پروژه ی جدی این مرکز بوده است.

در همین خصوص منبعی دیگر می گوید که آن ها روی اپلیکیشن توییتر لایت که نسخه ی پهنای باند کم توییتر برای شبکه های ضعیف و تلفن های هوشمند ارزان به شمار می رفت نیز کار می کردند که هرگز شاهد عرضه ی آن نبودیم.

در همان ماه توقف پروژه، توییتر قابلیت های یک پایم رسان فوری همانند «تیک خوانده شده»، «شاخص تایپ کردن» و «پیش نمایشی از لینک های وب در پیام های مستقیم» را دریافت کرد. تحولات توییتر و اخراج کارمندان ضمن کنار گذاشته شدن ریاست بخش هند، استعفای مدیر عامل آسیای جنوب شرقی توییتر، پارمیندر سینگ را نیز به دنبال داشت.

Jaitley و سینگ هر دو از کمپانی گوگل به توییتر آمده بودند. این کمپانی به عنوان بخشی از اخراج های ماه اکتبر دفترهای آلمان و هلند را نیز تعطیل کرده است اما طبق گزارشات منتشر شده اکثر ادارات واقع در قاره ی آسیا هنوز باز هستند و به کار خود ادامه می دهند.

این یک واقعیت است که در حال حاضر بازارهای نو ظهور مانند هند یک الویت برای توییتر نیستند. شرکت مذکور با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و به صورت جاه طلبانه ای سود آوری بیش از هر چیز دیگری برایش اهمیت دارد. با این حال باید امیدوار باشیم که با ثبات پیدا کردن شرایط توییتر، این کمپانی بار دیگر گزینه های مشابه را امتحان کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی