ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنج راه آسان برای آزاد کردن فضای ذخیره سازی گجت های اندروید

مهم نیست که فضای ذخیره سازی دستگاه اندرویدی شما قابل ارتقاء باشد یا خیر. اگر از تلفن هوشمندی با فضای ذخیره سازی داخلی 32 گیگابایتی استفاده می کنید و یا دیوایسی در اختیار دارید که ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۷ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

مهم نیست که فضای ذخیره سازی دستگاه اندرویدی شما قابل ارتقاء باشد یا خیر. اگر از تلفن هوشمندی با فضای ذخیره سازی داخلی 32 گیگابایتی استفاده می کنید و یا دیوایسی در اختیار دارید که فضای ذخیره سازی آن تا 200 گیگابایت قابل ارتقاء است، در این مطلب قصد داری روش هایی را به شما بگوییم تا به وسیله ی آن فضای ذخیره سازی محدود خود را آزادتر نمایید.

پاک کردن کش

بسیاری از اپلیکیشن هایی که روی سیستم عامل اندروید از آن ها استفاده می کنید برای به ارمغان آوردن تجربه ی کاربری بهتر، داده و کش خود را روی سیستم شما ذخیره می کنند. داده ی کش (و همچنین داده ی موبایل) می تواند به طور مدام ذخیره شود، با این حال حافظه ی کش یک اپلیکیشن برای تسهیل عملکرد آن برنامه بوده و موردی غیر ضروری به شمار می رود.

اگر می خواهید به سرعت فضای ذخیره سازی تلفن همراه خود را آزاد کنید، پاک کردن کش اپلیکیشن ها اولین اقدامی است که باید به انجام بدهید.

december122016at0341pm-w600

برای پاک کردن کش یک برنامه مسیر Settings > Applications > Application Manager را دنبال و پس از آن روی اپلیکیشنی که می خواهید تنظیمات آن را تغییر دهید، کلیک نمایید. با باز شدن منوی اطلاعات ابزار مورد نظر روی Storage ضربه بزنید و پس از آن گزینه ی Clear Cache را انتخاب کنید.

december122016at0343pm-w600

برای پاک کردن کش تمام اپلیکیشن ها نیز مسیر Settings > Storage را دنبال و سپس روی گزینه ی Cached data ضربه بزنید.

پاک کردن لیست دانلود ها

دستگاه اندرویدی تان یک پوشه ی دانلود دارد که تمام مواردی دانلود شده توسط شما شامل اسناد، ویدیوها، عکس های و فایل های دیگر در آن ذخیره می شوند. بیشتر فایل هایی که در این پوشه قرار دارند جزو مواردی نیستند که به آن ها نیاز داشته باشید. بنابراین می توانید امیدوار باشید که با حذف این موارد بخشی از فضای ذخیره سازی خود را آزاد کنید.

december122016at0344pm-w600

در بخش اپلیکیشن ها، پوشه دانلود را می توانید از قسمتی به نام My Files پیدا کنید. روی این پوشه لمس طولانی کرده و سپس با انتخاب آیکن سطل زباله و یا ضربه زدن روی گزینه ی پاک کردن، اقدام به حذف آن نمایید.

استفاده از مزایای Google Photos

Google Photos به شما اجازه می دهد تا از تعداد نامحدودی از عکس هایتان نسخه ی پشتیبان تهیه کنید. به عبارت دیگر قادر هستید از هر تصویری که با تلفن اندرویدی خود ثبت کرده اید به طور مستقیم در سرویس Google Photos نسخه ی پشتیبان تهیه کنید، بدون آن که ذره ای از فضای حساب کاربری Google Drive شما استفاده شود.

پس از آن که ابزار مورد نظر از تصویرتان نسخه ی پشتیبان گرفت، می توانید آن عکس را برای آزاد کردن بخشی از فضای ذخیره سازی دیوایس تان پاک نمایید.

december122016at0345pm-w600

برای برخورداری از این فضای ذخیره سازی رایگان به اپلیکیشن Google Photos مراجعه کرده و با دنبال کردن مسیر Settings > Back up & sync آن را روشن نمایید. در ادامه می توانید انتخاب کنید که از تصاویرتان در کیفیت بالا (قابل افزایش تا 16 مگاپیکسل) و یا در اندازه ی اصلی، نسخه ی پشتیبان تهیه شود.

Google Photos ذخیره سازی نا محدود را تنها برای عکس هایی با کیفیت بالا ارائه می دهد و در صورتی که از تصاویر در اندازه ی اصلی آن ها نسخه ی پشتیبان تهیه شود، از محدودیت حساب کاربری Google Drive شما نیز کسر خواهد شد.

december122016at0346pm-1-w600

پس از آن که از موارد مشخص پشتیبان گرفتید می توانید مسیر Settings > Free up device storage را دنبال نمایید. با انجام این کار Google Photos تمام عکس هایی که از آن ها نسخه ی پشتیبان گرفته شده است را از روی حافظه ی ذخیره سازی تلفن هوشمندتان پاک می کند.

اپلیبکیشن ها را به حافظه microSD خود منتقل کنید

احتمالاً اپلیکیشن های نصب شده روی تلفن همراه تان بیشترین فضای ذخیره سازی را به خود اختصاص داده اند. اگر از یک تلفن هوشمند اندرویدی استفاده می کنید که برای ارتقای فضای ذخیره سازی اجازه ی اضافه کردن microSD را به شما می دهد، قادر هستید برخی از اپلیکیشن های خود را به این بخش منتقل کنید.

بدین منظور به Settings رفته و با دنبال کردن مسیر Applications > Application manager روی اپلیکیشنی که می خواهید به microSD منتقل شود، ضربه بزنید. اگر اپلیکیشن انتخابی قابل انتقال باشد گزینه ی Move to SD card برای شما پدیدار خواهد شد. با ضربه زدن روی آن برنامه ی مورد نظرتان به microSD منتقل می شود.

روی برخی از تلفن های هوشمند برای پیدا کردن این گزینه لازم است تا به بخش Storage بروید. با انجام این عملیات و بسته به برنامه ی انتخاب شده تنها بخشی از اپلیکیشن به microSD منتقل خواهد شد. متأسفانه باید بگوییم که بیشتر بازی های سنگین قادر نیستند تا بخش قابل توجی از حجم خود را به microSD منتقل کنند.

اپلیکیشن ها را به زباله دان منتقل کنید

اگر تمام راه های گفته شده را امتحان کرده اید و هم چنان به فضای بیشتری برای ذخیره سازی احتیاج دارید، راهی جز حذف برخی از اپلیکیشن ها بی استفاده برای شما وجود ندارد. احتمالاً برنامه هایی روی دیوایس خود دارید که هرگز از آن ها استفاده نکرده اید.

december122016at0347pm-w600

برای فهمیدن این که کدام اپلیکیشن ها بیشترین فضا را روی تلفن همراه تان اشغال کرده اند به قسمت Settings رفته و مسیر Storage > Apps را دنبال نمایید. در این بخش لیستی از برنامه ها به همراه اندازه ی آن ها را مشاهده خواهید کرد. همچنین سنگین ترین اپلیکیشن نصب شده روی دستگاه تان به صورت پیش فرض در بالای لیست قرار دارد.

december122016at0347pm-1-w600

برای حذف اپلیکیشنی که از آن استفاده نمی کنید روی آن ضربه زده و سپس آیکن i که در کنار نام اپلیکیشن قرار دارد را لمس کنید. پس از طی این مراحل کافیست با کلیک روی گزینه ی uninstall، برنامه ی مورد نظر را برای همیشه از تلفن هوشمند اندرویدی خود پاک نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • dark season
    dark season | ۲۷ آذر ۱۳۹۵

    این راه حل ها موقت است و بزودی دوباره حافظه گوشی پر میشود .بهترین راه حل این است که در گوشی خود دست به خانه تکانی بزنیم و مقدار زیادی از فایل هایی که بلا استفاده است را یا پاک کنیم یا به کامپیوتر منتقل کنیم که معمولا خودم شخصا حوصله این کار وقت گیر را ندارم ??

  • YAS...
    YAS... | ۲۷ آذر ۱۳۹۵

    من همه این کار ها رو انجام میدم وقتی هم که میبینم دیگه چاره ای ندارم داده های بعضی برنامه ها که مشکلی ایجاد نمیکنن رو پاک میکنم و حجم زیادی از حافظه رو آزاد میکنم هرچند تنظیماتی که روی اون برنامه انجام دادم به حالت اول برمیگرده ولی ارزششو داره

مطالب پیشنهادی