ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و جریمه 13 میلیارد دلاری کمیسیون اروپا به خاطر تخفیف مالیاتی ایرلند

کمیسیون اروپا اخیرا ادعا کرده که اپل باید به خاطر تخفیف های مالیاتی غیرمنصفانه ای که از ایرلند دریافت کرده، مبلغی بالغ بر 13 میلیارد دلار را به آن بپردازد و حالا شرکت کالیفرنیایی نیز خبر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

کمیسیون اروپا اخیرا ادعا کرده که اپل باید به خاطر تخفیف های مالیاتی غیرمنصفانه ای که از ایرلند دریافت کرده، مبلغی بالغ بر 13 میلیارد دلار را به آن بپردازد و حالا شرکت کالیفرنیایی نیز خبر داده تمام تلاشش را برای باطل کردن این رای انجام خواهد داد.

اپل در مصاحبه ای که با رویترز داشته اعلام نموده نتنها از این دستور تبعیت نمی کند بلکه رقم اعلامی از سوی کمیسیون اروپا را هم قبول ندارد.

در واقع استدلال شرکت کالیفرنیایی این است که گفته های کمیسیون اروپا مبنی بر ساختگی بودن دو کسب و کار آن غیرواقعی است و در نتیجه رقم جریمه اعلام شده برای آنها نیز قابل قبول نخواهد بود.

اپل مدعی شده این شرکت ها کاملا واقعی هستنند و در صورتی که بخواهد از تصمیم این کمیسیون پیروی کند باید قوانین گذشته ایرلند را زیرپا بگذارد که برای موجودیت های مقیم و غیرمقیم در این کشور تعاریف و مقررات گوناگونی دارد.

در مورد رقم اعلام شده هم باید بگوییم که به ادعای اپل، مقامات اروپایی توصیه های متخصصات مالیاتی منتخب ایرلند را نادیده گرفته اند تا رقم جریمه را به بالاترین میزانش برسانند. به گفته Bruce Sewell از اپل آمار و ارقام پیشنهادی کارشناسان ایرلند واقع گرایانه تر بوده و رقم جریمه تعیین شده از سوی آنها کمتر بوده است.

او شرکت متبوعش را «هدفی راحت» خواند زیرا به باور وی حمله به فعالیت آن باعث جلب توجه رسانه ها می شود.

با توجه به مبلغ جریمه روشن است که این کمیسیون تمام تلاشش را برای پابرجا نگه داشتن حکم خود خواهد کرد. اضافه نماییم که به باور مقامات این کمیسیون ایرلند با ارائه تخفیف مالیاتی ویژه به اپل قوانین اتحادیه اروپا را نقض کرده و از این طریق نوعی مزیت غیرمنصفانه را نسبت به دیگر شرکت ها برای آن قائل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۲۹ آذر ۱۳۹۵

    خیلی زیاده

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۲۹ آذر ۱۳۹۵

    چه خبره ١٣ ميليارد دلار!

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۹ آذر ۱۳۹۵

    مبلغ خیلی زیادیه

مطالب پیشنهادی