ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ورشکسته
کسب و کار

4 عادت بد خرج کردن در ثروتمندان ورشکسته

ثروتمندان به دلیل برنامه ریزی دقیق، عاقلانه خرج کردن، تعلیم دیدن، صبح زود بیدار شدن و مخصوصا مراقبت از سلامتی شان معروفند. اما همه ی افراد متعق به این گروه هم چنین عاداتی ندارند؛ مثلا آن دسته ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۳۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

ثروتمندان به دلیل برنامه ریزی دقیق، عاقلانه خرج کردن، تعلیم دیدن، صبح زود بیدار شدن و مخصوصا مراقبت از سلامتی شان معروفند.

اما همه ی افراد متعق به این گروه هم چنین عاداتی ندارند؛ مثلا آن دسته از افرادی که شریک زندگی شان ارزش پول را نمی داند یا آن هایی که دقیقا نمی دانند چگونه باید پول شان را خرج کنند. این عادات بد نهایتا منجر به ورشکستگی می شود.

ببینیم چه عاداتی باعث خالی شدن جیب برخی از ثروتمندان می شود:

  1. دخل و خرج شان یکی نیست

1

چه شما یک نویسنده ی معمولی باشید چه بیل گیتس، باید حساب درآمد و خرج تان را بکنید و بدانید هر ریال پول تان را چگونه خرج می کنید.

بهتر است از هزینه های کوچکی شروع کنید که عموما به چشم نمی آیند. شاید برداشت ده هزار تومان از حساب بانکی خیلی به چشم نیاید اما هرچه بیش تر از این ده هزارتومان ها بردارید پول بیش تری از حساب تان کم می شود.

اکثر ثروتمندانی که حساب مخارج شان را نمی دانند ورشکست می شوند. آن ها حتی نمی توانند بگویند کجا این پول را خرج کردند یا حساب بانکی، صورت حساب هتل ها، رستوران ها و یا خریدهای شان را چک نمی کنند تا در صورت رخ دادن اشتباهی، متوجه آن شوند.

در آخر، آن ها پول زیادی را هدر می دهند زیرا حساب خرج شان را ندارند. شاید در ابتدا این مقادیر خیلی کم بنمایند اما به مرور زمان بیش تر و بیش تر می شوند.

  1. خریدهای گران و غیر منطقی می کنند

download-3

عادت بد ثروتمندان ورشکسته این است که هر چه دل شان بخواهد، می خرند. برای مثال برای رفع ناراحتی های شان به فروشگاه های آنلاین رفته و خرید می کنند یا چون حوصله ی آشپزی ندارند، هفته ای دو بار سفارش غذا می دهند.

نکته ی حالب توجه در مورد چنین افرادی این است که از کوپن ها استفاده می کنند و درحراجی ها خرید می کنند. اما به لوکس ترین تعطیلات اروپایی می روند و یا یک انگشتر گران بهای الماس می خرند. John Rampton کارآفرینی است که می گوید: روزی به مهمانی دوست مولتی میلیاردرم رفتم و در مکالمه ی تلفنی او با شخصی، شنیدم از چهل دلاری شکایت می کرد که بیش تر از میزان واقعی خریدش از او گرفته بودند. مهم نیست که درآمدتان چقدر است، باید در خرج کردن پول تان دقت داشته باشید.

  1. آن ها چندین منابع درآمدزای پولی ندارند

Picking From The Money Tree

Thomas C. Corley نویسنده ای است که 5 سال در مورد میلیونرها تحقیق کرد و متوجه شد 65% آن ها 3 و 35% شان 4 منبع درآمد مالی داشتند.

همه ی میلیونرها چندین منبع درآمد ندارند. برای مثال ایکی باتیستا (بازرگان و کارآفرین بزرگ برزیلی) 35 میلیار دلار سرمایه داشت. او معتقد بود که هیچ چیز نمی تواند مانع روند کاری  تجارت گاز و بنزین وی شود، اما زمانی که تولید بنزین کاهش یافت او ورشکست شد.

Corely می گوید: برخورداری از چند منبع درآمدرزا کاملا منطقی است؛ زیرا به هنگام آسیب دیدن یکی از منابع درآمدزایی که تحت تاثیر عواملی قرار گرفته و در کنترل تان نبوده است، دیگر منابع مالی شما نمی گذارد اثر آن شکست در زندگی تان محسوس شود.

  1. سرمایه گذاران بی صبر و خشنی بودند

aggressive-660x330

برخلاف ثروتمندان موفق که آرام و صبور هستند، این میلیونر های نا موفق پرخاش گر و بی صبر هستند. آن ها تا سهامی بالا می رود، آن را می خرند و به محض پایین آمدن، می فروشند. گاه اوضاع شان از این نیز بدتر می شود. فکر می کنند نیازی به نصیحت سرمایه گذاران آموزش دیده ندارند و متکبر می شوند.

کلام آخر این است که مدیریت مالی را یاد بگیرید، از پول تان مراقبت کنید و به حساب آن برسید تا ورشکست نشوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • google_user_195
    google_user_195 | ۳۰ آذر ۱۳۹۵

    جالبه.پدر من خیلی از این نکات رو به من گوش زد میکنه.مخصوصا صبر داشتن رو

  • amirreza
    amirreza | ۳۰ آذر ۱۳۹۵

    عجب مقاله ای?

مطالب پیشنهادی