ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری 2.6 میلیارد دلاری SK Hynix روی افزایش تولید چیپ های حافظه

کمپانی SK Hynix که دومین تولیدکننده بزرگ چیپ های حافظه به شمار می رود، قصد دارد هزینه ای 3.60 تریلیون وونی (معادل 2.6 میلیارد دلار) را صرف افزایش تولیدات خود کند تا با تقاضای بالا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

کمپانی SK Hynix که دومین تولیدکننده بزرگ چیپ های حافظه به شمار می رود، قصد دارد هزینه ای 3.60 تریلیون وونی (معادل 2.6 میلیارد دلار) را صرف افزایش تولیدات خود کند تا با تقاضای بالا برای حافظه های کامپیوتر و موبایل همگام باشد.

این کمپانی که از تامین کنندگان اپل و سونی به شمار می رود، اخیراً اعلام کرده سرمایه ای بالغ بر 2.21 تریلیون وون را صرف ساخت پایگاه جدیدی در سئول خواهد کرد تا بتواند از پس تقاضا برای چیپ های فلش NAND موجود در موبایل های هوشمند بر آید. SK Hynix همچنین 950 میلیارد وون دیگر را نیز صرف افزایش گنجایش چیپ حافظه های دسترسی تصادفی DRAM خواهد کرد.

گفتنی است که سال گذشته، این تولیدکننده چیپ های حافظه اعلام کرد قصد دارد مبلغ کلان 46 تریلیون وون را صرف افزایش تولیدات خود کند و بعد از اعلام خبر اخیر، ارزش سهام آن با رشدی 3.2 درصدی، به 46,450 وون به ازای هر سهم رسیده است.

با تقاضای بسیار بالا برای حافظه هایی با قدرت پردازشی و گنجایش بیشتر، قیمت چیپ های موبایل های هوشمند و کامپیوترها افزایش چشمگیری داشته است. Hynix اگرچه در آخرین گزارش مالی خود خبر از کاهش 43.1 درصدی نرخ درآمد داد، اما با افزایش قیمت چیپ ها و تقاضای زیاد آنها، انتظار می رود که درآمد کمپانی در سه ماهه پایانی 2016 رشد قابل قبولی داشته باشد.

لازم به ذکر است که چیپ های DRAM برای اجرای همزمان برنامه های مختلف در موبایل های هوشمند و کامپیوترها مورد استفاده قرار می گیرند و حافظه های NAND نیز برای کارایی های مختلف موبایل ها و تبلت ها، از پخش ویدیو و مولتی تسکینگ گرفته تا ذخیره کتاب ها و تصاویر مهم تلقی می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی