ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا گوگل، سامسونگ را از توسعه دستیار دیجیتالی برای گلکسی اس 8 منع می کند؟

تا به امروز بارها شنیده ایم که موبایل گلکسی اس 8 سامسونگ قرار است از یک دستیار دیجیتالی مشابه دستیار گوگل، سیری اپل یا کورتانای مایکروسافت بهره مند باشد و این موضوع، در ماه نوامبر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

تا به امروز بارها شنیده ایم که موبایل گلکسی اس 8 سامسونگ قرار است از یک دستیار دیجیتالی مشابه دستیار گوگل، سیری اپل یا کورتانای مایکروسافت بهره مند باشد و این موضوع، در ماه نوامبر و بعد از خرید Viv Labs از سوی کمپانی کره ای تایید شد. اما حالا بنابر گزارش های غیررسمی، توافق سامسونگ و گوگل بر سر استفاده از پتنت های یکدیگر، ممکن است توسعه دستیاری دیجیتالی برای گلکسی اس 8 را منتفی کند.

گفته می شود که گوگل در حال اعمال فشار به سامسونگ است تا از این تصمیم خود منصرف گردد. اختلاف نظر دو کمپانی، ظاهراً از قرارداد به اشتراک گذاری پتنت ها در سال 2014 ناشی می شود که به هر دوی آنها اجازه می دهد به مدت 10 سال، از پتنت های ثبت شده توسط کمپانی دیگر در دستگاه های خود استفاده نمایند.

با این همه، در این توافق یک ماده مهم نیز به چشم می خورد که به ممنوعیت استفاده از تکنولوژی های تازه برای رقابت با کمپانی دیگر اشاره دارد. بنابراین به صورت تئوری، گوگل می تواند از این ماده به عنوان اهرم فشاری به سامسونگ استفاده کرده و برنامه های آن در قبال دستیار دیجیتالی گلکسی اس 8 را منتفی کند.

البته بدیهی است که در چنین قراردادهایی، همواره راه هایی برای گریز از مخمصه هم وجود دارد و سامسونگ در نهایت قادر به افزودن دستیار هوش مصنوعی خود به گلکسی اس 8 خواهد بود. علاوه بر این، دو کمپانی می توانند با یکدیگر به پای میز مذاکره بنشینند تا قانون عدم رقابت، در قبال دستیار دیجیتالی سامسونگ اعمال نشود. با این همه، این خبر نه از سوی سامسونگ و نه گوگل تایید نشده و فعلاً منتظر ماند و دید که واقعاً دو کمپانی غول تکنولوژی، در حال کشمکش هستند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Samsung Galaxy note 8
    Samsung Galaxy note 8 | ۲ دی ۱۳۹۵

    ایول داری سامی???????? جون ببین دستیار صوتی سامسونگ چه کرده که گوگل هراسان شده و نمیونه چیکار کنه بدبخت ???????????????

  • z
    z | ۲ دی ۱۳۹۵

    عشق است سامی جون

مطالب پیشنهادی