ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نسل جدید لپ تاپ XPS 15 دل
تکنولوژی

تنها رقیب جدی مک بوک پروهای اپل توانمندتر از قبل وارد میدان خواهد شد

شاید عده ای مخالف باشند، اما حقیقت آن است که در حال حاضر، لپ تاپ «XPS 15» کمپانی دل تنها رقیب جدی مک بوک پروهای اپل در قلمرو پلتفرم ویندوز به شمار می رود. این رایانه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ دی ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

شاید عده ای مخالف باشند، اما حقیقت آن است که در حال حاضر، لپ تاپ «XPS 15» کمپانی دل تنها رقیب جدی مک بوک پروهای اپل در قلمرو پلتفرم ویندوز به شمار می رود. این رایانه قابل حمل با بهره مندی از طراحی زیبا و ظریف، کیفیت ساخت عالی، نمایشگر چشم نواز و البته سخت افزار قدرتمند، می تواند نگاه کاربران مشکل پسند را به سمت خود جلب نماید.

حال خبر می رسد که شرکت دل قصد دارد در خلال نمایشگاه CES امسال در شهر لاس وگاس، از نسل تازه XPS 15 مجهز به پردازنده های سری «کیبی لیک» و پردازشگر گرافیکی معرفی نشده ای از انویدیا رونمایی کند.

بر اساس سند منتشر شده، خریداران لپ تاپ پرچمدار دل می توانند بین نسخه های مختلف از پردازنده های کیبی لیک اینتل به شماره مدل های i5-7300HQ ،i3-7100HQ و i7-7700HQ یکی را برگزینند. ضمن این که دل، مسئولیت پردازش های گرافیکی را در هر سه مدل مذکور بر عهده پردازشگر گرافیکی «GeForce GTX 1050» خواهد گذاشت. علاوه بر این، سنسور اثر انگشت نیز برای ورود امن به حساب های کاربری در ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران قرار می گیرد.

هنوز اطلاعاتی در خصوص قدرت پردازشی چیپ جدید کمپانی انویدیا در دسترس نیست، اما احتمال آن می رود که به لطف آن، XPS 15 جدید بتواند از پس پخش محتوای واقعیت مجازی برای هدست ها بربیاید.

علاوه بر نمایشگر ۱۵ اینچی بدون حاشیه با رزولوشن 4K، انتظار می رود که رقیب اصلی مک بوک پرو های اپل، بر خلاف آنها، از لحاظ درگاه های ورودی هیچ کم و کسری نداشته باشد. تاندربولت نسخه سوم، جایگاه کارت SD، درگاه های USB و HDMI از مواردی هستند که حضور آنها در لپ تاپ مذکور قطعی به نظر می رسد.

محصول جدید با بهره گیری از این سخت افزار جذاب و بدنه ای متشکل از آلومینیوم و فیبر کربن، حدود ۱.۸ کیلوگرم وزن خواهد داشت.

زمان زیادی تا آغاز CES 2017 باقی نمانده، بنابراین لازم نیست تا معرفی XPS 15 جدید کمپانی دل و آگاهی از زمان عرضه و قیمت نهایی آن چندان منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Koosha.R
    Koosha.R | ۶ دی ۱۳۹۵

    اگر من نویسنده اصلی این مقاله بودم عنوان میشد این:

    مکبوک پروی 2016 لپتاپی که می‌توانست رقیب Dell XPS 15 9550 4K باشد ولی نشد!

    من خیلی دوست داشتم مکبوک جدید واقعا بهتر بود تا میخریدمش ولی انصافا نیست. به قول خیلی از منتقدان و اکثر سایت های خارجی کلمه ی "پرو" در این سری جدید دیگه هیچ معنی نداره. قیمت دل XPS 15 9550 4K با کانفیگ یکسان تقریبا نصف مکبوک پروی 2016 است در حالی که بازدهیش خیلی خیلی بهتر. سخت افزار قوی تر، بازدهی بیشتر، صفحه نمایش بهتر، لمسی، کیفیت ساخت مناسب و عالی همه در کنار قابلیت ارتقاپذیری من رو ترغیب کرد که بلاخره اکس پی اس رو خریداری کنم. مدل فاکتوری ریفربشد رو من از فروشگاه روژسا گرفتم نزدیک 6 تومان. بیشتر از این نمیتونم خوشحال باشم از انتخابم و یک ثانیه هم پشیمان نیستم. برای این کانفیگ و کیفیت باید بیشتر از 10 برای مک خرج میکردم که این کارایی رو هم نداره.

    امیدوارم نسل بعدی مک بوک پرو به دوران عالی نوآوری و بازدهی عالی برگرده.

  • میطی
    میطی | ۳ دی ۱۳۹۵

    البته در متن اصلی نوشته اصلی‌ترین رقیب مک‌بوک پرو «15 اینچی» لپ‌تاپ دل ایکس‌پی‌اس 15 هست. وگرنه مشخصه که سری سرفس از ایکس‌پی‌اس رقیب‌ مطرح‌تری هست. از مترجم محترم تقاضا دارم دقیقتر ترجمه کنن. حتی توی تیتر اصلی هم روی 15 اینچی بودن تاکید شده.

  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۳ دی ۱۳۹۵

    دقیقا ، تنها محصولی که در هنگام تحقیق بررسی دقیق که منو رو در خرید سرفیس پرو 4 ام مردد کرده بود لپ تاپ XPS 15 بود ، و طبق بررسی ها دقیق عالی Notebookcheck تنها دستگاهی بود که کیفیت و توان رقابت با سری سرفیس رو داشت. و مخصوصا که پردازنده مورد استفادش از نوع کم مصرف نیست این سری کارت گرافیک مجزاش از نو APU ها بسیار قوی تره. ولی خب در نهایت به دلل سبک تبدیل پذیر سرفیس پرو و نیاز هام این دستگاه انتخاب کردم و تاحالا نشده یکبار از تصمیمم پشیمون بشم که هیچ ، اینقدر در موقعیت های مختلفی که امکانات سرفیس و در کنار کیفیت بالا تمامی اجزاش به ویژه صفحه نمایشش( که از مک بوک ها هم عملکرد بهتری ارائه دادن ) بهم کمک کرده مخصوصا کیفیت نمایش رنگ و رزولوشن بالاش چون من سایت ها رو با زوم زیر 80 یا کمتر میخونم و Crisp بودن نوشته بسیار مهم هستن ، این انتخاب ستودم.

    فقط امیدوارم در نسلای بعدی یک پورت USB-C بزنه برای شارژ که بعدا که خواستم دستگاه عوض کنم بشه با پاور بنک هم شارژش کرد مثل مک بوک های الان

    • Koosha.R
      Koosha.R | ۶ دی ۱۳۹۵

      من هم معیار های شما رو برای انتخاب داشتم و XPS 15 9550 4K رو انتخاب کردم با 16گیگ رم DDR4 با فرکانس بالای 2133 مگاهرتز و 512 گیگ اس اس دی از نوع NVMe و گرافیک مجزای 960!

      اصلا شکی ندارم که سرفیس هم محصولی شایسته، باکیفیت و عالی هست و من با هردو کار کردم ولی پرفورمنس XPS واقعا بهتر هست. خودتون بنچمارکهای دو محصول رو برای تمامی اجزا بررسی بکنید تا ببینید اکس پی اس چقدر پرقدرت تر عمل میکنه. یک معیار دیگه که من در انتخابهام داشتم قابلیت ارتقاپذیری بود که XPS 15 9550 سنگ تموم گزاشته. هم رم و هم اس اس دی بعد از باز کردن 6 پیچ قابل ارتقا هستند. سازگاری دستگاه با توزیع های لینوکس هم خیلی بهتر هست. صفحه نمایش دستگاه هنوز هم تنها لپ تاپ با کیفیتی هست که Adobe RGB رو 100% پشتیبانی میکنه. روشنایی مناسب و وضوح واقعا بالاست. قابلیت لمس هم داره که راستش‌من ازش استفاده نمیکنم. تمامی دستگاه های XPS بیشتر از دو سال هست که با پورت USB Type C هم شارژ میشند.

      ولی مطمئنم سبکی و کوچک تر بودن سورفیس هم واقعا دوستداشتنیه.

مطالب پیشنهادی