ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بنچمارک چیپست هیلو X30
تکنولوژی

انتشار اولین بنچمارک منتسب به چیپست هلیو X30

معرفی چیپ مجتمع هلیو X30 از جانب مدیاتک هیجان زیادی را در میان هواداران ایجاد کرد و همگان بی صبرانه منتظر بودند تا نتایج اولین تست ها و بنچمارک های این پردازنده ده هسته ای جدید منتشر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ دی ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

معرفی چیپ مجتمع هلیو X30 از جانب مدیاتک هیجان زیادی را در میان هواداران ایجاد کرد و همگان بی صبرانه منتظر بودند تا نتایج اولین تست ها و بنچمارک های این پردازنده ده هسته ای جدید منتشر شود. حال به نظر می رسد بالاخره اولین تست بنچمارک از چیپ مذکور به بیرون درز کرده است.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo مدعی شده که به یک دستگاه موبایل مجهز به جدیدترین چیپست مدیاتک دست یافته و بنچمارک Geekbench را روی آن به اجرا گذاشته است. شماره مدل پردازنده مذکور MT6799 است که با توجه به شیوه نامگذاری های کمپانی چینی، به نظر همان هلیو X30 باشد.

possible_helio_x30_benchmark_1-400x586

مشکل اصلی اینجاست که امتیازهای به دست آمده بسیار کمتر از حد انتظار است و به نظر می رسد سرعت کلاک هسته ها تا حد زیادی پایین آمده باشد. به طور قطع کلاک نهایی هسته های چیپست پرچمدار مدیاتک رقمی بسیار بیشتر از ۱.۵۹ گیگاهرتز خواهد بود.

possible_helio_x30_benchmark_2-400x444

با توجه به رقم کلاک اما امتیاز به دست آمده در تست های تک و چند هسته ای کاملاً معقول و منطقی و در حد چیپ نسل قبل (هلیو X20) به نظر می رسند. به هر حال قطعا افزایش رقم کلاک تغییری شگرف در عملکرد X30 خواهد داشت.

به یاد داشته باشیم که مدیاتک در زمان معرفی محصول فوق اعلام کرده بود که کلاک هسته های توانمند چیپست جدیدش برابر با ۲.۸ گیگاهرتز خواهد بود. البته دو دسته هسته کم مصرف تر با کلاک ۲.۳ و ۲ گیگاهرتز نیز برای انجام کارهای سبک و روزمره در دسترس قرار خواهد داشت.

با توجه به بهره گیری سخت افزار مذکور از معماری ۱۰ نانومتری کمپانی TSMC، انتظار می رود مصرف انرژی هلیو X30 نسبت به نسل قبل خود تا حدود ۵۰ درصد بهبود یافته باشد. ضمن این که مدیاتک وعده داده قدرت پردازشی آن نیز تا ۴۰ درصد بیشتر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • toys
    toys | ۳ دی ۱۳۹۵

    هلیو مال هواوی؟ پردازنده هواوی که کایرین هستش

  • New Wolf
    New Wolf | ۳ دی ۱۳۹۵

    مدیاتک یا هواوی؟؟؟؟؟مسله این است

  • salaa
    salaa | ۳ دی ۱۳۹۵

    چرا نوشتید هواوی؟ چه ربطی داره؟ واقعا که. خیلی بعیده ازتون
    همکار توانا و به روز نمیخواین؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی