ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زبان بدن
کسب و کار

قربانی این حالات بد بدن تان نشوید

بدن زبان خاص خودش را دارد و این زبان همیشه مهربان نیست. این زبان آن قدر با وجود افراد آمیخته شده است که شاید کمتر کسی به آن فکر کند. از آن جایی که این ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

بدن زبان خاص خودش را دارد و این زبان همیشه مهربان نیست. این زبان آن قدر با وجود افراد آمیخته شده است که شاید کمتر کسی به آن فکر کند. از آن جایی که این زبان می تواند برموقعیت شغلی افراد اثر بگذارد، یادگیری آن نیز ضروری است.

در کتاب هوش هیجانی نوشته ی Travis Bradberry بیش از یک میلیون آدم مورد آزمایش قرار گرفته اند. وی متوجه شد که 90% مجری ها یا سخنرانان برجسته، هوش هیجانی بالایی دارند. این افراد قدرت اثر گذاری زبان بدن را می دانند و از آن به خوبی استفاده می کنند.

Deborah Bull

Deborah Bull

زبان بدن یک ابزار فوق العاده قوی است. ما همیشه قبل از سخنرانی ها، تمرین زبان بدن داریم. جالب است بدانید که 80% فهم مکالمه از طریق زبان بدن به گفته می شود نه کلمات

اگر می خواهید زبان بدن تان مطابق با گفته های تان باشد، نکات زیر را به خوبی در نظر بگیرید تا قربانی حالات نادرست بدن تان نشوید:

  1. ژست اغراق آمیز

این ژست ممکن است به این معنی باشد که شما در گفتن حقیقت اغراق کرده اید. به جای این، از ژست هایی استفاده کنید که روشن فکرانه هستند. مانند قرار دادن دست ها در کنار بدن و یا قرار دادن کف دست ها رو به طرف مقابل. با این نوع ژست ها نشان می دهید چیزی برای قایم کردن ندارید.

  1. دست به سینه

زبان بدن

این ژست عدم پذیرش و بی علاقگی شما به موضوع بحث را نشان می دهد؛ حتی اگر دلیل آن، خسته شدن دستهای تان باشد و یا لبخند به لب داشته باشید. پس اگر می خواهید خلاف این امر را به هم مباحث تان بفهمانید، این ژست را حذف کنید.

  1. تناقض

تناقض میان کلمات و حالات صورت تان باعث می شود مردم به این شک کنند که شاید بخواهید از آن ها سو استفاده کنید حتی اگر ندانند چگونه و چرا.

برای مثال، تصور کنید حین مذاکره با یک لبخند عصبی پیشنهاد فرد مقابل را رد می کنید. این کار در بدست آوردن آن چه که می خواهید به شما کمک نمی کند بلکه فقط همکاری را برای فرد مقابل سخت می کند چرا که او به این مشکوک می شود که شما نقشه ای در سر دارید.

  1. روی برگرداندن از بقیه

با روی برگرداندن از کسی که با شما صحبت می کند این پیام را می دهید که راحت نیستید، به صحبت علاقه ای ندارید و یا شاید به فرد مقابل اعتماد ندارید.

با تکان دادن سرتان به فردی که صحبت می کند نشان دهید که به او گوش می دهید. این کار به طرف مقابل نشان می دهد که تمام حواس و توجه شما به اوست.

  1. خمیده بودن

حالت بد بدن نشان دهنده ی بی  احترامی است. شاید هرگز به رئیس تان نگویید: چرا باید به حرف شما گوش دهم! اما اگر خمیده بایستید بدن تان این حرف را به وضوح انتقال داده و نشان می دهد که حوصله ی شما سر رفته و یا دوست ندارید آن جا باشید.

مغز رابطه ی مستقیمی با میزان قدرت فرد دارد. صاف ایستادن و شانه ها را به عقب دادن نشان می دهد که شما قدرتمندید. در مقابل خمیده ایستادن شما را ضعیف نشان می دهد. خوب ایستادن باعث ایجاد احترام می شود و علاقه ی هر دو طرف را به مکالمه جلب می کند.

  1. عدم ارتباط چشمی

زبان بدن

پنهان کردن چیزی، عدم اعتماد به نفس و بی علاقگی پیام هایی هستند که این زبان به دیگران می رساند. از طرف دیگر برقراری ارتباط چشمی نشان دهنده ی اعتماد به نفس، رهبری، قدرتمندی و هوشمندی شماست.

با این که می توان بدون داشتن ارتباط مدام چشمی نیز رابطه برقرار کرد اما فقدان آن باعث گذاشتن اثر منفی بر دیگران می شود.

  1. ارتباط چشمی بیش از حد

این گونه ارتباط باعث می شود طرف مقابل فکر کند شما پرخاش گر هستید. به طور متوسط آمریکایی ها هفت تا ده ثانیه ارتباط چشمی برقرار می کنند. این میزان زمانی که در حال گوش کردن هستند بیش تر از زمانی است که صحبت می کنند. نحوه ی قطع این ارتباط نیز پیام خاصی می رساند. به پایین نگاه کردن نشان دهنده ی تسلیم و اطاعت پذیری است. درحالی که نگاه کردن به اطراف نشان دهنده ی اعتماد به نفس است.

  1. نگاه کردن به ساعت

نگاه کردن به ساعت در حالی که با کسی صحبت می کنید کاملا  بی احترامی و کم صبری شما نسبت به فرد مقابل را می رساند. با این کار نشان می دهید که برای رفتن عجله دارید و یا کارهای مهم تر از صحبت کردن دارید.

  1. تکان دادن بیش از حد سر

با تکان دادن بیش از حد سرتان برای تایید، به طرف مقابل می فهمانید که چیزی را تایید و یا تظاهر به فهم می کنید که در واقع نمی فهمید.

  1. بی قراری

زبان بدن

بی قراری، بازی با موها یا انگشت های تان نشان دهنده ی اضطراب، بیش فعال، خجالتی و یا حواس پرتی شماست. با این کار مردم فکر می کنند شما بیشتر از کار به ظاهرتان توجه می کنید.

  1. اخم کردن

اگر کلا صورت عبوسی داشته باشید نشان می دهید که از حضور افراد پیرامون تان خوشحال نیستید حتی اگر آن ها کاری به کار شما نداشته باشند. با اخمو بودن شما مردم فکر می کنند که دارند قضاوت می شوند، به همین دلیل از اطراف شما پراکنده می شوند. در حالی که گشاده رو بودن نشان دهنده ی این است که شما روشن فکر، رازدار، با اعتماد به نفس و صمیمی هستید.

تحقیقات MRI نشان داده که مغز انسان به خوبی به کسی که خوش روست جواب می دهد و این حالت اثر مثبت ماندگاری در دیگران می گذارد.

  1. دست دادن ضعیف

این گونه دست دادن نشان دهنده ی ضعف فرد است. اگرچه محکم دست فشردن نیز می تواند پرخاشگری فرد را نشان دهد. باید نحوه ی دست دادن تان را با فرد سازگار کنید. ولی مطمئن شوید که استوارانه دست می فشارید.

  1. بیش از حد نزدیک شدن

اگر هنگام صحبت، بیش از حد به فرد مقابل نزدیک شوید؛ نشان می دهید که از حریم شخصی چیزی نمی دانید و این کار باعث می شود مردم در کنار شما احساس راحتی نکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۹ دی ۱۳۹۵

    ممنون کاربری بود

  • toys
    toys | ۴ دی ۱۳۹۵

    کنفرانس دادن درست درمون مهارتیه که هر کسی باید توش حرفه ای باشه.اینکه یه چیز چرت رو با بیان فوق العاده به دیگران بگی خیلی براشون جذاب تره تا فوق العاده ترین چیزا رو به افتضاح ترین روش ممکن بگی

  • CATer
    CATer | ۴ دی ۱۳۹۵

    چند تاشو نمیدونستم
    ممنون خانم حیدری

مطالب پیشنهادی