ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دور زدن قفل Activation Lock در iOS
تکنولوژی

اهمیت رمزگذاری؛ واکاوی داده های موبایل از آنچه فکر می کنید ساده تر است

کمپانی اروپایی «سلبرایت» که تحت مالکیت مجموعه سازمان های Sun کشور ژاپن قرار داشته و در زمینه رمزگشایی و انتقال فایل و تحلیل دیوایس ها و موبایل های مخابراتی فعالیت می کند، طی سال های ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۵ دی ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

کمپانی اروپایی «سلبرایت» که تحت مالکیت مجموعه سازمان های Sun کشور ژاپن قرار داشته و در زمینه رمزگشایی و انتقال فایل و تحلیل دیوایس ها و موبایل های مخابراتی فعالیت می کند، طی سال های اخیر نظر برخی از ارگان های بین المللی را به خود جلب کرده است.

حالا خبرگزاری ZDNet گزارش جدیدی منتشر کرده که توانایی ها و امکانات این کمپانی برای شکستن امنیت اطلاعات و واکاوی داده ها را نشان می دهد.

نمونه رمزگشایی و ثبت اطلاعات یک دستگاه آیفون 5 با سیستم عامل iOS 8 که به وسیله ابزار UFED سلبرایت توسط ادارات پلیس و امنیت یکی از کشورها منتشر شده، تمام داده های پیام رسانی ها، موسیقی ها، اپلیکیشن ها، یادداشت ها، تماس ها و سایر موارد را پوشش داده است.

a-1-main-page-w600

از آنجایی که این تلفن هوشمند رمزگذاری نشده بوده، UFED تمام داده ها را در عرض چند ثانیه ثبت کرده و حتی تا حدی توانایی رمزگشایی و پردازش محتوای حذف شده را نیز داشته است.

نکته اساسی مشهود در این مسئله جایی است که گزارش فوق نشان می دهد آیفون 5 مورد بحث رمز نداشته است؛ از طرفی سلبرایت مدعی است دریافت اطلاعات موبایل هایی که رمزگذاری شده اند بسیار دشوار هستند، هرچند که باز هم قابل نفوذند.

در هر صورت این گزارش باز هم اهمیت رمزگذاری (به خصوص بهره مندی از رمزهای سخت و پیچیده) را یادآور می شود؛ در نتیجه برای حفظ امنیت بیشتر دیوایس های هوشمند پیشنهاد می شود همواره از رمز استفاده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی