ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکای چینی اپل حاضر به انتقال فعالیت هایشان به خاک آمریکا نیستند

در حالی که فاکسکان نسبت به گسترش و انتقال برخی از عملیات های خود به خاک ایالات متحده تمایل نشان داده، بنابر گزارش های مختلف، سایر تامین کنندگان و شرکای اپل حاضر به در پیش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

در حالی که فاکسکان نسبت به گسترش و انتقال برخی از عملیات های خود به خاک ایالات متحده تمایل نشان داده، بنابر گزارش های مختلف، سایر تامین کنندگان و شرکای اپل حاضر به در پیش گرفتن چنین رویکردی نیستند. روزنامه چینی «qq» اخیراً گفته که تولیدکنندگان قطعات محصولات اپل، از هزینه های عملیات های خود در آمریکا نگران بوده و تمایلی به سرمایه گذاری بیشتر در خاک این کشور ندارند.

در گزارش ذکر شده کمپانی Lens Technology، یکی از تامین کنندگان محافظ شیشه مورد استفاده در آیفون، اعلام نموده که هیچ خط تولیدی در ایالات متحده راه اندازی نمی کند. اگرچه انرژی و خرید ملک هزینه کمتری در آمریکا نسبت به چین دارد، اما این کمپانی دسترسی به کارگران ارزان را اصلی ترین دلیل خود برای عدم انتقال عملیات هایش به ایالات متحده عنوان کرده است.

گفتنی است که Lens Technology بیش از 70 هزار کارگر در چین دارد که همه آنها پایین تر از سن 45 سال هستند؛ این در حالی است که اکثریت غالب کارگران در ایالات متحده، حداقل 45 سال سن دارند.

مضاف بر این، یکی دیگر از تامین کنندگان اپل در شنژن که نامش فاش نشده، توضیح می دهد که همین حالا خط تولید کافی برای تامین قطعات مورد تقاضا وجود دارد و کمپانی می تواند به راحتی خود را با تقاضای بیشتر وفق دهد. به عنوان مثال، قالب گیری فلز در چین، تنها 10 روز به طول می انجامد اما همین فرایند به دلیل کمبود تامین کنندگان، تا یک ماه در ایالات متحده به درازا خواهد کشید.

اپل طی چند وقت اخیر، تحت فشار زیادی برای انتقال تولیدات خود به داخل خاک ایالات متحده بوده است. رییس جمهور منتخب ایالات متحده، دونالد ترامپ بارها اعلام کرده که قصد دارد اپل را به تولید محصولاتش در این کشور مجبور کند و از کاهش مالیات، به عنوان انگیزه ای برای عملیاتی کردن این موضوع استفاده کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی