ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صفحات شخصی اینستاگرام به فهرست پایگاه ساماندهی وزارت ارشاد اضافه شد

همان طور که می دانید، از حدود سه هفته پیش و پیرو اظهارات محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، زمزمه ساماندهی کانال های خبری و اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی به گوش رسید ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

همان طور که می دانید، از حدود سه هفته پیش و پیرو اظهارات محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، زمزمه ساماندهی کانال های خبری و اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی به گوش رسید و بر اساس آن، افراد حقیقی یا حقوقی که بیشتر از 5000 نفر عضو یا پیرو دارند، باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

بر همین اساس، از روز پنجشنبه ساماندهی کانال های تلگرام آغاز شده و ادمین های مربوطه با مراجعه به وب سایت «ساماندهی» به آدرس samandehi.ir که روی سامانه سابق وزارت ارشاد پیاده سازی شده، می توانند پایگاه خبررسانی خود را به ثبت برسانند.

نکته جالب در مورد این سامانه در قسمت انتخاب نوع رسانه برخط، علاوه بر گزینه «کانال تلگرام» در کنار موارد دیگر از جمله وب سایت ها و وبلاگ های شخصی، افزودن گزینه «صفحه شخصی در رسانه کاربر محور مانند صفحات اینستاگرام، پروفایل های سایت کلوب و ...» است.

instagram-in-samandehi

اینکه «و ...» چه وب سایت ها و سرویس هایی را در بر می گیرد نیز به نوبه خود مبهم است، اما الزام به ثبت صفحات شخصی شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام در پایگاه ساماندهی نیز سؤالاتی را پیش می آورد، چون هدف از اجرای طرح ساماندهی، احراز هویت کانال های خبری و اطلاع رسانی بوده.

گفتنیست مرتضی موسویان، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه اعلام کرده در صورت عدم ثبت نام، کانال غیر قانونی محسوب می شود و برای فیلترینگ و بستن آن اقدام می گردد.

با این تفاسیر، باید دید آیا صفحات و حساب های کاربری شخصی در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام با فالوور بالای 5000 نفر، که تعداد آنها چندان هم کم نیست، شامل قانون فوق و مسدود سازی می شوند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (66 مورد)
  • Vahid_rasouli_fard
    Vahid_rasouli_fard | ۲۵ فروردین ۱۳۹۶


    ? فوری فوری!!
    ✅راه حل جدید برای افزایش مخاطبین در اینستاگرام

    آموزش در لینک زیر??
    http://instagrampro.ir


  • Mobinology
    Mobinology | ۱۸ دی ۱۳۹۵


    Welcome to North Korea V2

    ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی