ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ایستگاه نوستالژی؛ بهترین بازی های Nintendo 64 برای تلفن های هوشمند

پلی استیشن 1 به یک موفقیت عظیم دست یافت اما از دیدگاه تاثیرگذاری روی صنعت گیمینگ، شاید بتوانیم بگوییم که نینتندو 64 توانست بیش از دیوایس سونی راه صنعت گیمینگ را عوض نماید. ژاپنی ها ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۳ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

پلی استیشن 1 به یک موفقیت عظیم دست یافت اما از دیدگاه تاثیرگذاری روی صنعت گیمینگ، شاید بتوانیم بگوییم که نینتندو 64 توانست بیش از دیوایس سونی راه صنعت گیمینگ را عوض نماید. ژاپنی ها با عرضه این کنسول به سلطنت عناوین دو بعدی خاتمه دادند و توانستند پتانسیل بازی های سه بعدی را نشان دهند؛ دستگاهی که همچنان نمی دانیم چگونه این همه عنوان معروف برایش ساخته شده است. با آخرین قسمت از سری مقالات «ایستگاه نوستالژی» تصمیم گرفتیم روی همین کنسول دست گذاشته و بهترین عناویش برای تجربه روی تلفن های هوشمند را معرفی نماییم.

MegaN64

megan64

همان طور که می دانید، برای تجربه عناوین پلتفرم های قدیمی روی اسمارت فون ها نیازمند یک شبیه ساز هستید. برنامه MegaN64 هم آمده تا همین مسئولیت را برای شما ایفا کند. همانند بقیه امولاتورهایی که طی هفته های گذشته معرفی کردیم، ساخته Fastest Game Emulators به خاطر سرعت مناسب اجرای بازی ها روی اندروید توانسته با استقبال خوب بازیکن ها مواجه شده و بهترین شبیه ساز نینتندو 64 اسمارت فون ها لقب بگیرد. فقط به یاد داشته باشید برای انجام بازی ها ابتدا باید فایل آن ها را دانلود نمایید. برای این کار هم کافی است تا به وب سایت LoveROMs رفته و عنوانی که به دنبالش هستید را بگیرید.

MegaN64 (N64 Emulator)

MegaN64 (N64 Emulator)

سازنده: Fastest Game Emulators قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 12.2 مگابایت زبان:

Star Wars: Rogue Squadron

maxresdefault-w600

جدا از محبوبیت نام «جنگ ستارگان» یکی از مسئله هایی که موجب شد بازیکن ها همان ابتدا استقبال خوبی از Star Wars: Rogue Squadron بکنند، مکانیزم های متفاوت گیم پلی این عنوان بود. شاید قبلا هم با بعضی از استاروارزها می توانستید طعم جنگ های هوایی را بچشید ولی Rogue Squadron با تاکید روی این بخش و استفاده درست از قدرت نینتندو 64، مخاطبین را به یک ماجراجویی فراموش نشدنی فرستاد. بد نیست بدانید با توجه به گفته های تهیه کننده این عنوان، فروش بازی 100 برابر انتظارات بود. Star Wars: Rogue Squadron را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

Star Fox 64

maxresdefault-121-w600

همانند Rogue Squadron، مکانیزم های گیم پلی عنوان معروف Star Fox 64 هم پیرامون جنگ های فضایی می چرخیدند و شما باید با استفاده از ماشین های شخصیت داستان دشمنان را شکست می دادید؛ با این تفاوت که قابلیت حرکت وسیله نداشتید و مهمترین وظیفه شما شلیک به بقیه بود. شاید حالا که به المان های Star Fox 64 نگاه کنیم، آن ها را خسته کننده بنامیم اما نینتندو به واسطه کاراکترهای گوناگون، اسلحه های مختلف و پاداش های فراوان توانست تا ارزش ساخته اش را افزایش دهد. Star Fox 64 را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

Super Mario 64

thumb-1920-76369-w600

ابتدای مقدمه هم گفتیم؛ روزگاری که بازی های دو بعدی به نهایت پتانسیل های خود رسیده بودند و با این وجود همچنان به سطلنت خود ادامه می دادند، ژاپنی ها با نینتندو 64 توانستند صنعت گیمینگ را چندین قدم رو به جلو حرکت دهند. آن هم به واسطه عناوین سه بعدی که روی این پلتفرم عرضه شدند. Super Mario 64 را می توانیم از نخستین بازی هایی بنامیم که توانایی های نینتندو 64 برای نمایش دنیایی سه بعدی را نشان داد. میاموتوی افسانه ای با این عنوان، قوانین نانوشته دنیای ماریو را دور زد و یکی از انقلابی ترین بازی های ویدیویی را ساخت. Super Mario 64 را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

banner_214-w600

بهترین عنوان صنعت گیمینگ، زیباترین ساخته نینتندو یا برترین زلدایی که تاکنون عرضه شده است؛ این ها همگی لقب هایی هستند که معمولا هنگام مواجه با The Legend of Zelda: Ocarina of Time خواهید دید. ژاپنی ها با این عنوان نه تنها یکی از فراموش نشدنی ترین های نسل ششم را عرضه کردند، بلکه به بقیه چگونگی ساخت بازی های ویدیویی را هم آموختند؛ عنوانی که با میانگین 99، بیشترین متا را بین بازی های ویدیویی داشته و بعید است رکوردش را بشکنند. Ocarina of Time را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

Banjo-Kazooie

51-w600

همچنان نمی دانیم مایکروسافت برای چه دست به توسعه ریبوت Banjo-Kazooie نمی زند؛ از بزرگترین رقیب های کراش باندیکوت، ماریو و سونیک از دیدگاه محبوبیت که چند سالی است متاسفانه به مسافرت طولانی رفته و تنها گاهی اوقات شایعه هایی پیرامون بازگشتش می شنویم. جالب اینجاست بدانید که بانجو کازویی را خیلی ها با وجود تفاوت های گوناگونش از کلون های Super Mario 64 می نامیدند. اما همین مسئله هم موجب نشده تا بعضی از منتقدها ساخته استودیوی Rare را بیش از ساخته ژاپنی ها دوست داشته باشند. Banjo-Kazooie را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

GoldenEye 007

gammasquadgoldeneyefacts1-w600

پس از آبروریزی فیلم های الهام گرفته از بازی های ویدیویی و بالعکس، احتمالا به این عقیده رسیده اید که وضعیت تمام عناوین مشابه این گونه است. اما راستش را بخواهید بین هیاهوی ساخته های بی کیفیت، هستند استودیوهایی که اقتباس های خوبی بسازند. نینتندو 64 میزبان یکی از بهترین های آن ها یا شاید هم برترینش بود؛ دورانی که توسعه دهندگان گوناگون با کپی از دووم دست به ساخت شوترهای تخیلی می زدند، GoldenEye 007 با الهام از واقعیت و ارائه یک گیم پلی متفاوت روی کنسول توانست انقلاب به پا کند. GoldenEye 007 را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

Perfect Dark

72-w600

به لیست دقت کردید؟ از بین هفت عنوانی که معرفی کردیم، سه تای آن ها را Rare ساخته بود. شاید این استودیو پس از پیوستن به ردموندی ها و رفتن اعضای معروفش درخشش همیشگی خود را از دست داده باشد ولی پیش از این اتفاقات، از این توسعه دهنده به عنوان یکی از جریان سازترین سازندگان صنعت گیمینگ یاد می کردند. آن ها با GoldenEye 007 و Perfect Dark نشان دادند که سبک تیراندازی اول شخص تنها محدود به پی سی نیست و با کنسول ها هم مطمئنا از این گونه بازی ها لذت می برید؛ راهی که بعدها توسط Halo ادامه یافت. Perfect Dark را می توانید از اینجا دانلود نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sharifi
    sharifi | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    یادش بخیر
    007 بی نظیر بود
    بهترین روزهای عمرم رو 007 بازی کردم
    فقط میتونم بگم یادش بخیر

مطالب پیشنهادی