ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتومبیل تمام الکتریکی و خودران کرایسلر پورتال؛ طراحی شده برای استفاده خانواده ها

فیات کرایسلر از اتومبیل مفهومی تمام الکتریکی و خودران خود در جریان نمایشگاه CES 2017 پرده برداری خواهد کرد. مینی ون «پورتال» جزو آن دسته از خودروهای اسپرت با اعداد و ارقام و طراحی عجیب ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۱

فیات کرایسلر از اتومبیل مفهومی تمام الکتریکی و خودران خود در جریان نمایشگاه CES 2017 پرده برداری خواهد کرد. مینی ون «پورتال» جزو آن دسته از خودروهای اسپرت با اعداد و ارقام و طراحی عجیب و بدون کاربرد نیست، بلکه اتومبیلی است که مخصوص خانواده ها طراحی شده.

کرایسلر از واژه مینی ون برای معرفی «پورتال» استفاده نکرده اما با توجه به طراحی ظاهری و درب های اتومبیل که به صورت آسانسوری باز و بسته می شوند، عنوان مینی ون برای آن دور از واقعیت نیست.

cn017_002ch

شرکت سازنده لقب «فضای سوم» را به این مدل مفهومی اختصاص داده، با این مضمون که خانواده ها دوست دارند اوقاتی که بیرون از منزل یا محل کار هستند را در داخل اتومبیل سپری کنند. به عبارت دیگر «یک فضای باز و آرامش بخش که مانند پلی فاصله بین محل کار و خانه را پر می کند.»

از قابلیت های «پورتال» می توان به پیمایش بیش از 400 کیلومتر با هر بار شارژ اشاره کرد. شارژر سریع 350 کیلوواتی آن می تواند در عرض 20 دقیقه، مقدار انرژی لازم برای رانندگی حدوداً 250 کیلومتر را به اتومبیل منتقل کند.

cn017_023ch

گفتنی است که مدل مفهومی جدید تمام الکتریکی کرایسلر، آپشن های متنوعی نیز دارد که به گفته شرکت سازنده در تمام خودروهای ساخته شده در آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت. قابلیت رانندگی خودکار (سطح 3 که احتمالا به سطح 4 به روز رسانی خواهد شد)، ارتباط اتومبیل-زیرساخت و برخی دیگر از ویژگی های کم کاربرد مانند دوربین های سلفی برای سرنشینان و صدای تقسیم بندی شده به صورت شخصی که توسط آن راننده و سرنشینان می توانند بدون هم پوشانی به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند.

یکی دیگر از ویژگی های «پورتال» فناوری تشخیص صدا و چهره است؛ به این معنا که تنظیماتی مانند نوردهی، مقصد و موسیقی در حال پخش، متناسب با شخصی که پشت فرمان می نشیند، تغییر خواهد کرد.

cn017_010ch

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی