ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنامه ریزی عمل جراحی پروستات با استفاده از مایکروسافت هولولنز [تماشا کنید]

احتمالاً به یاد دارید که مایکروسافت به هنگام معرفی هدست واقعیت افزوده هولولنز اعلام کرد که این هدست دنیای پزشکی را متحول خواهد کرد و به زودی مورد استقبال جامعه پزشکی قرار خواهد گرفت. چند ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

احتمالاً به یاد دارید که مایکروسافت به هنگام معرفی هدست واقعیت افزوده هولولنز اعلام کرد که این هدست دنیای پزشکی را متحول خواهد کرد و به زودی مورد استقبال جامعه پزشکی قرار خواهد گرفت. چند ماه پیش در دیجیاتو خواندید که محققان دانشگاه دوک در حال مطالعه و بررسی امکان استفاده از هدست مذکور در جراحی های پیچیده مغز هستند. اما به نظر می رسد که ژاپنی ها برای نخستین بار توانسته اند از هولولنز با موفقیت در برنامه ریزی یک عمل جراحی استفاده کنند.

جراح ژاپنی دکتر «Maki Sugimoto» که پیش از نیز نام خود را در زمینه ادغام واقعیت افزوده و مراقبت از بیماران مطرح کرده، ویدیویی را از تیم خود منتشر ساخت که در آن از هولولنز برای جراحی رباتیک برداشتن پروستات در یک بیمار مبتلا به سرطان پروستات استفاده شده است.

در ویدیوی مذکور دکتر «Sugimoto» در حال استفاده از هدست هولولنز برای تشریح مدل سه بعدی کالبد بیمار است تا بتواند تومور را به بهترین شکل و با کمترین میزان خطر خارج کند. این عمل جراحی در اواسط آذرماه با موفقیت انجام شده و اولین نمونه در نوع خود به شمار می رود.

همچنین گفتنی است که دکتر «Sugimoto» در حال توسعه سیستم شبیه سازی آموزشی مخصوص بیماران است که به افراد بیمار کمک می کند تا در جریان کلیه مراحل جراحی پیش رو قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی