ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقیب سرفس پرو به میدان می آید؛ با تبلت MIIX 720 لنوو آشنا شوید

ساعاتی پیش و در جریان نمایشگاه CES، کمپانی لنوو از تبلت جدا شونده مبتنی بر ویندوز MIIX 720 پرده برداشت. این دستگاه که جانشین MIIX 700 محسوب می شود تغییرات قابل توجهی نسبت به مدل های ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۵۹

ساعاتی پیش و در جریان نمایشگاه CES، کمپانی لنوو از تبلت جدا شونده مبتنی بر ویندوز MIIX 720 پرده برداشت. این دستگاه که جانشین MIIX 700 محسوب می شود تغییرات قابل توجهی نسبت به مدل های قدیمی تر خود داشته و می توان آن را رقیبی شایسته برای سرفس پرو 4 (یا حتی سرفس پرو 5 مایکروسافت) به شمار  آورد.

برای شروع، لنوو جهت کاهش مصرف انرژی پردازنده در MIIX 720 از سی پی یوهای 15 واتی سری کیبی لیک اینتل بهره گرفته است. مضاف بر این تبلت مورد بحث دارای یک نمایشگر بسیار شفاف 12 اینچی با رزولوشن 1920x2880 و نسبت ابعاد تصویر 3:2 هم هست که تراکمی به میزان 288 پیکسل در اینچ را به کاربر ارائه می کند؛ تراکمی که به مراتب از تراکم نمایشگرهای MIIX 700 و سرفس پرو 4 بیشتر است.

lenovo-miix-720-1-w600

میزان روشنایی نمایشگر این دستگاه حداکثر به 400 نیت می رسد و جهت محافظت از ضربه شیشه گوریلا گلس برایش در نظر گرفته شده است. ضمنا تبلت MIIX 720 را می توانید به صورت سفارشی با حداکثر 16 گیگابایت رم DDR4 و یک ترابایت حافظه SSD سفارش دهید.

با وجود برخی تغییرات اما ابعاد MIIX 720 نسبت به مدل قبلی تغییری به خود ندیده و باز هم با تبلتی 780 گرمی دارای ابعاد 292x210x8.9 میلی متر مواجه هستیم. این تبلت به جز یک پورت تاندربولت ۳ (که توانایی تغذیه دو نمایشگر 4K را دارد) دارای دو پورت USB 3.0 و USB 2.0 دیگر نیز هست.

اما در مورد عمر باتری دستگاه لنوو اعلام کرده که با یک بار شارژ می توانید به مدت 8 ساعت مداوم از آن استفاده نمایید. از منظر امنیتی نیز MIIX 720 از تکنولوژی ویندوز هلو پشتیبانی می کند، اگر چه حسگر اثر انگشت را در میان ویژگی های آن نمی بینیم.

lenovo-miix-720-2-w600

MIIX 720 از استایلوس Active Pen 2 هم پشتیبانی به عمل می آورد که از طریق دکمه میان بر تعبیه شده روی آن می توان به قابلیت های Windows Ink دسترسی داشت. گفته شده که نمایشگر دستگاه به 4096 سطح از فشار توسط این استایلوس حساس است که نشان از دقت بسیار بالای آن دارد.

طرفداران نور پس زمینه دکمه های کیبورد هم مطمئنا خوشحال می شوند اگر بدانند که MIIX 720 از این قابلیت نیز برخوردار است. قیمت پایه این تبلت از 999.99 دلار آغاز و در رنگ های طلایی و خاکستری وارد بازار خواهد شد.

شایان ذکر است که شایعات از عرضه سرفس پروی 5 مایکروسافت در ماه مارس 2017 حکایت دارند و این بدان معناست که لنوو برای جلوگیری از پذیرش شکست باید برای عرضه این تبلت دست بجنباند. در هر صورت با وجود ارائه این تبلت های قدرتمند باید منتظر ماند و دید که آینده تبلت های ویندوزی در سال 2017 چگونه رقم خواهد خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی