ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فعالان حوزه تکنولوژی های کودک با قدرت بیشتری در CES امسال حاضر می شوند

اگر سیلیکون ولی در ادامه مسیری که در پیش گرفته موفق باشد، چند سال دیگر احتمالا شما در حالی از خانه خارج می شوید که یک ساعت هوشمند با قابلیت پایش ضربان قلب و دمای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

اگر سیلیکون ولی در ادامه مسیری که در پیش گرفته موفق باشد، چند سال دیگر احتمالا شما در حالی از خانه خارج می شوید که یک ساعت هوشمند با قابلیت پایش ضربان قلب و دمای بدن روی مچ تان بسته اید، کمربند هوشمندی برای ردیابی عادات غذایی پوشیده و عینکی بر چشم دارید که اطلاعات محیط اطراف را در اختیارتان قرار می دهد. اما در مورد فرزندانتان چطور؟

گردانندگان رویدادی چهار روزه به نام Baby Tech Summit در نمایشگاه CES امسال قصد دارند که به همین موضوع پرداخته و مردم را با آخرین دستاوردها و تکنولوژی های قابل استفاده برای کودکان آشنا سازند.

هدف اصلی برگزاری این رویداد ارائه آخرین تکنولوژی ها و محصولات هوشمند برای کمک به مادران جهت شیردهی نوزادان خود عنوان شده است. همچنین قرار است به بعضی از محصولات برگزیده توسط وبلاگ محبوب The Bump که در حوزه راهنمایی و آموزش والدین فعالیت می کند، جوایزی اهدا گردد.

از میان محصولات فینالیست این رویداد می توان به Elvie، ردیابی دویست دلاری برای پایش حرکات ورزشی مخصوص ماهیچه های لگن، دستگاه پایشگر ضربان قلب 75 دلاری Kaishi برای زنان باردار و Ava، گردنبند 200 دلاری پایشگر بارداری اشاره نمود. برندگان این رویداد روز پنجم ژانویه اعلام خواهند شد.

حرف شمار Starling، محصول کمپانی VersaMe که به پیشرفت تکلم کودک کمک می کند.
حرف شمار Starling، محصول کمپانی VersaMe که به پیشرفت تکلم کودک کمک می کند.

با وجود استقبال استارتاپ ها از تولید محصولاتی برای مادران و فرزندان، هنوز محصولات این چنینی طرفداران زیادی در میان مردم نیافته اند. به عقیده سران VersaMe، یکی از کمپانی های فعال در این حوزه که در CES سال گذشته هم شرکت داشته محصولات مخصوص نگهداری از کودکان به اندازه چیزهایی مثل پهپاد و یخچال و تلویزیون هوشمند برای مردم جذاب نیستند.

بد نیست بدانید که از میان تمام خریدهای الکترونیکی که در سال 2015 انجام شده، کمتر از 9 درصد محصولات مربوط به تکنولوژی های مخصوص کودکان بوده است که نشان از اوضاع نابسامان این حوزه دارد. دلایل این عدم استقبال فراوانند، اما شاید مهم ترین آن ها این باشد که والدین دوست ندارند که خیلی دور و بر فرزندانشان را از وسایل الکترونیکی پر کنند.

با این حال تحلیل گران بر این عقیده اند که تکنولوژی های مخصوص کودکان در سال جاری میلادی نزدیک به 67 میلیارد دلار درآمدزایی خواهند داشت، و هر شرکتی که بتواند در سال پیش رو عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد مطمئنا سود کلانی را به جیب خواهد زد.

از جمله کمپانی های حاضر در CES امسال می توان به Freemie اشاره کرد. محصول موفق این کمپانی یک دستگاه شیردوشی است که بدون نیاز به دخالت دست و با قرار گرفتن در زیر لباس مادر وظیفه خود را انجام می دهد.

Kinsa، سازنده یک دماسنج هوشمند 20 دلاری مخصوص نوزاد هم از دیگر شرکت کنندگان نمایشگاه CES امسال است که البته محصول جدیدی برای ارائه ندارد، اما امیدوار است که با برنده شدن در رویداد Baby Tech Summit که بالاتر به آن اشاره کردیم بتواند فروش محصولات فعلی خود را افزایش دهد.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که در آینده چه سرنوشتی برای حوزه تکنولوژی کودکان رقم خواهد خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی