ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لامپ های هوشمند Helia، مشکل بی خوابی ناشی از نور آبی LED ها را برطرف می کنند

کمپانی Soraa که معمولاً محصولات خود را به کمپانی های بزرگ می فروشد، اخیراً از اولین لامپ LED هوشمند خود رونمایی به عمل آورده که قرار است بازار عامه مردم را هدف قرار دهد. برخلاف ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۱

کمپانی Soraa که معمولاً محصولات خود را به کمپانی های بزرگ می فروشد، اخیراً از اولین لامپ LED هوشمند خود رونمایی به عمل آورده که قرار است بازار عامه مردم را هدف قرار دهد. برخلاف سایر لامپ های هوشمند که به وای فای یا یک هاب متکی هستند، لامپ های Helia کمپانی Soraa از طریق سیم کشی الکتریکی خانه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

این تکنولوژی که «HomePlug Green Phy» نامیده می شود، می تواند خطوط الکتریکی خانگی را به اترنت تبدیل کند و پیش از این بارها در گجت های مختلفی مانند دستگاه های تقویت کننده سیگنال وای فای، دوربین های امنیتی و روترها مورد استفاده قرار گرفته است.

بعد از همگام سازی با اپلیکیشنی خاص روی سیستم عامل های اندروید و iOS، لامپ های Helia به صورت خودکار با رنگ پیرامون و نیز ساعت روز وفق می یابند؛ چیزی شبیه به قابلیت Night Shift در iOS. کمپانی Soraa خاطر نشان کرده که این لامپ ها، نور آبی رایج LED ها را از بین می رند؛ همان نوری که به گفته محققان، در چرخه خواب مردم اختلال ایجاد می کند. در عوض، تکنولوژی Helia می تواند نور خورشید را شبیه سازی کند.

dark_bulb2_fin-0-w600

نمی توان به صورت دقیق مطمئن بود که آیا نور ماورابنفش ساطع شده از این لامپ ها واقعاً تاثیری در الگوی خواب کاربران خواهند داشت یا خیر؛ اما Soraa می گوید که تاثیر آن به وضوح قابل مشاهده خواهد بود. در هر صورت خبرنگارانی که قادر به مشاهده این لامپ از نزدیک بوده اند می گویند که نور آن، به مراتب از نور آبی LED های رایج بهتر بوده و کمتر چشم را آزار می دهد.

گفتنی است که Helia با آمازون اکو و IFTTT نیز سازگاری دارد، اما تنها در صورتی که کاربران دستگاه جانبی «Cloud Connect» کمپانی را نیز تهیه کنند؛ دستگاهی که باید به پریزی نزدیک روتر متصل گردد. بعد از این کاربران می توانند به سرویس ابری دلخواه خود متصل شده و از مزایای آن بهره بگیرند. در نهایت ناگفته نماند که هر یک از لامپ های Helia، با قیمت 49.95 دلار به دست مشتریان می رسند و باید در بهار آتی، منتظر عرضه آنها به بازار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی