ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ نسخه 2017 از موبایل های سری گلکسی A خود را معرفی کرد [به روزرسانی شد]

بعد از هفته ها گمانه زنی و انتشار شایعات متعدد، سامسونگ بالاخره نسخه 2017 از موبایل های سری A خود را معرفی نمود. این خانواده که اسمارت فون های گلکسی A3، گلکسی A5 و گلکسی ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۹

بعد از هفته ها گمانه زنی و انتشار شایعات متعدد، سامسونگ بالاخره نسخه 2017 از موبایل های سری A خود را معرفی نمود. این خانواده که اسمارت فون های گلکسی A3، گلکسی A5 و گلکسی A7 را شامل می شوند از همین حالا در بازار روسیه قابل خرید هستند و قرار است ظرف هفته های آتی راهی سایر بازارهای جهانی شوند.

در مورد قیمت دستگاه ها، باید بگوییم که شرکت کره ای هنوز اطلاعاتی را در این باره منتشر نکرده است اما طبق شایعات قبلی نسخه سال 2017 گلکسی A5 برچسب قیمتی 378 دلار خواهد داشت و گلکسی A7 نیز 424 دلار برای خریدار آب می خورد.

با در نظر داشتن همین امر، می توان انتظار داشت که گلکسی A3 به مراتب ارزان تر از دو مدل یاد شده باشد. گفتنی است که هر یک از این تلفن های همراه در قالب چهار رنگ مشکی، طلایی، آبی و گلبهی به بازار عرضه خواهند شد.

اما نوبت به امکانات این سه محصول می رسد و چه بهتر که با نسخه ارزان تر و پایین تر شروع کنیم. گلکسی A3 طبق اعلام شرکت سازنده به یک نمایشگر 4.7 اینچی سوپر آمولد با رزلوشن اچ دی (720p) مجهز شده و همزمان حسگر اثرانگشت و پورت USB Type C نیز برایش در نظر گرفته شده است.

در باب امکانات سخت افزاری این موبایل باید بگوییم که به یک چیپست هشت هسته ای با سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتز، دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء تا 256 گیگابایت مجهز شده است. این اسمارت فون همچنین یک باتری 2350 میلی آمپر ساعتی را در دل خود جای داده و امکانات تصویربرداری اش هم به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی و برقراری تماس های تصویری خلاصه می شوند.

دستگاه بعدی نسخه 2017 از موبایل گلکسی A5 است که به نمایشگر سوپر آمولد 5.2 اینچی با رزلوشن فول اچ دی مجهز شده. علاوه بر این یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی هم برای این موبایل در نظر گرفته شده و یک دوربین سلفی با همین دقت آن را همراهی می کند تا برقراری تماس های تصویر بالاترین کیفیت را داشته باشد. گفتنی است که هر دوی این دوربین ها گشودگی دهانه لنزی برابر با f/1.9 دارند.

galaxy-a-04

گلکسی A5 سامسونگ (مدل 2017) از چیپستی مجهز به پردازنده 8 هسته ای با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز برخوردار است، که 3 گیگابایت رَم و 32 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می کنند. البته با بهره گیری از کارت microSD می توان 256 گیگابایت دیگر نیز به فضای ذخیره سازی این موبایل اضافه کرد.

وظیفه تغذیه این سخت افزار، بر عهده باتری 3000 میلی آمپر ساعتی قرار گرفته و همچون مدل (A3 (2017 حسگر اثر انگشت و درگاه USB-C نیز در آن دیده می شوند.

نهایتاً قوی ترین موبایل بین خانواده A در سال 2017، مدل A7 است که البته قیمت بالاتری هم دارد. در این تلفن همراه از نمایشگر نسبتاً بزرگ 5.7 اینچی با پنل سوپر امولد و رزولوشن تمام اچ دی استفاده شده، و دوربین های آن نیز مشابه مدل A5 هستند، یعنی دوربین اصلی و ثانویه، هر دو از سنسورهای 16 مگاپیکسلی برخوردارند.

در اسمارت فون (A7 (2017 شاهد پردازنده هشت هسته ای با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز، 3 گیگابایت رَم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش تا 256 گیگابایت هستیم، ضمن اینکه باتری پرقدرت 3600 میلی آمپر ساعتی در کنار حسگر اثر انگشت و درگاه USB-C نیز در آن به کار رفته.

گفتنی است تنها در مدل های A5 و A7 از فناوری شارژ سریع استفاده شده، اما هر سه مدل سال 2017 خانواده گلکسی A سامسونگ موفق به دریافت گواهینامه IP68 شده اند و بنابراین در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، مقاوم خواهند بود. چارچوب فلزی با کیفیت و شیشه خمیده در پشت، از دیگر مشخصات برجسته این تلفن های همراه خواهد بود.

اما نکته عجیب و ناامید کننده، این است که هر سه موبایل مورد بحث در سال 2017 با اندروید 6.0.1 مارشمالو وارد بازار می شوند. امیدواریم سامسونگ به زودی برنامه ای برای ارتقاء آنها به اندروید 7.1 داشته باشد، وگرنه این ویژگی می تواند به یکی از نقاط ضعف اسمارت فون های محبوب سری A سامسونگ تبدیل گردد.

به روزرسانی: بنابر اعلام رسمی سامسونگ، مدل 2017 موبایل های گلکسی A3 و گلکسی A5 به ترتیب با قیمت های 329 یورو (344 دلار) و 429 یورو (448 دلار) در خاک اروپا عرضه خواهند شد. هنوز صحبتی درباره مدل A7 به میان آورده نشده اما بنابر شایعات احتمال دارد که شاهد عرضه این مدل در کشورهای اروپایی نباشیم.

galaxya72017spex galaxya52017spex galaxya32017spex

samsung-galaxy-a-2017-series-1 samsung-galaxy-a-2017-series-2 samsung-galaxy-a-2017-series

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • Eh3aan
    Eh3aan | ۱۶ دی ۱۳۹۵

    دیجیاتو با این سیاست نامناسب که به ترول‌ها اجازه میده کامنت‌های توهین‌آمیز خودشونو بفرستن و سر مسائل نامربوط بحث‌های الکی داشته باشن، نشون داد که خودش هم یه تروله و این باعث افت شدید کیفیت این وبلاگ شده.
    از لیست سایت‌های موردعلاقه من ک حذف شدی.

  • امیر
    امیر | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    هنوزم کسایی هستن که با این قیمت این گوشیو میخرن:).اینارو ولشون کنید خدا زدتشون:))))

  • عموجانی
    عموجانی | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    سامی

  • toys
    toys | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    چون سامی تو ایران معمولا ارزون تر از قیمت جهانیه تقریبا میشه ۱ و صد برا مدل a5 که به نظرم قیمت خوبیه نسبت به امکاناتش

  • samsung
    samsung | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    هیچی سامسونگ نمیشه طراحی هایی ک سامسونگ میزنه هیچ احدی ب گرد پاش نمیرسه .. خیلی ها اوکی اسکی برن از طرحاش ولی بازم نتونستن?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی