ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس ZenFone AR معرفی شد؛ نخستین موبایل با 8 گیگابایت رم و قابلیت ثبت تصاویر 92 مگاپیکسلی

هفته پیش بود که کمپانی کوالکام به صورت اتفاقی، خبر مربوط به موبایلی جدید از سوی ایسوس به نام ZenFone AR را افشا کرد و حالا این دستگاه هوشمند به صورت رسمی در نمایشگاه CES ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۲۳:۲۹

هفته پیش بود که کمپانی کوالکام به صورت اتفاقی، خبر مربوط به موبایلی جدید از سوی ایسوس به نام ZenFone AR را افشا کرد و حالا این دستگاه هوشمند به صورت رسمی در نمایشگاه CES 2017 رونمایی شده است.

همانطور که از نام دستگاه می توان پی برد، ZenFone AR به صورت همزمان از دو تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) پشتیبانی می کند. این موبایل اتکای زیادی بر دو پلتفرم تانگو و Daydream گوگل دارد و با استفاده از چیپست اسنپدراگون 821 کوالکام، به دنبال دستیابی به اهداف بسیار جاه طلبانه ای است.

ZenFone AR دومین موبایلی تلقی می شود که از گوگل تانگو بهره می برد؛ تکنولوژی تازه گوگل که پیشتر با نام «پروژه تانگو» شناخته می شد و برای نقشه برداری سه بعدی کاربرد دارد.

تانگو از سه دوربین مختلف بهره می برد که به کمک آنها، حرکات بدن، عمق و نقشه برداری اتاق را به انجام می رساند؛ تمام این دوربین ها در موبایل ایسوس نیز جای گرفته اند. این نرم افزار به موبایل اجازه می دهد فاصله خود از دیوار، فاصله دو شی از یکدیگر و محل قرارگیری آنها در یک ساختمان را شناسایی کند.

j16b8e4adr9uhxlscc71-w600 lgxbv5anytskjnuxiax5-w600

ایسوس ادعا می کند که سنسور دوربینی با بالاترین رزولوشن ممکن (یعنی IMX318 سونی) در ZenFone AR جای گرفته که با ادغام چهار تصویر 23 مگاپیکسلی، تصویری واحد و 92 مگاپیکسلی تولید می کند. ایسوس توضیح می دهد که این نوع تصاویر، تا چهار برابر وضوح بیشتر و نویز کمتر نسبت به تصاویر HD استاندارد دارند.

گذشته از قابلیت های این موبایل در زمینه واقعیت افزوده، ZenFone AR به نمایشگری 5.7 اینچی و امولد با رزولوشن 1440x2560 پیکسل مجهز شده و در بدنه آن، چیپست پرچمدار کوالکام به همراه 8 گیگابایت حافظه رم -بسته به محل عرضه دستگاه- به چشم می خورد.

از دیگر مشخصات این موبایل می توان به تکنولوژی صوتی High-Res و صدای فراگیر مجازی DTS اشاره کرد. ناگفته نماند که برخلاف آنچه انتظار می رفت، ZenFone AR به همراه اندروید 7.0 نوقا عرضه نمی شود و اندروید مارشملو به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است. در نهایت ایسوس هنوز تاریخ عرضه یا قیمت ZenFone AR را به صورت رسمی اعلام نکرده اما در تاریخی بعد از سه ماهه دوم سال جاری میلادی باید منتظر عرضه آن به بازار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • flw like
    flw like | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    موضع مطلب اشتباه
    اولین گوشی رم 8 نیست
    اولین گوشی رم 8 one plus 5 هستش ;)

  • united
    united | ۱۹ دی ۱۳۹۵

    ایسوس همخوانی خوبی با نرم افزارها نداره به خصوص با اینستاگرام

    • aref khoshkerdar
      aref khoshkerdar | ۲ تیر ۱۳۹۶

      میشه بگی از کجا این حرفو میزنی ،۳ ساله گوشی های ایسوس دارم همچین چیزایی که میگی ندیدم

  • حسین مرادی پور
    حسین مرادی پور | ۱۶ دی ۱۳۹۵

    S8 بیاد اینها سوسکه پیش اون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی