ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودروی فارادی فیوچر هنگام معرفی رسمی در برابر دیدگان همه از دستور سرپیچی کرد

بامداد امروز کمپانی فارادی فیوچر سرانجام از اولین خودروی تولیدی خود که از پیشرانه ای الکتریکی بهره می برد، رونمایی کرد. این خودرو به لحاظ آمار و ارقام در سطح بسیار بالایی قرار داشته و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

بامداد امروز کمپانی فارادی فیوچر سرانجام از اولین خودروی تولیدی خود که از پیشرانه ای الکتریکی بهره می برد، رونمایی کرد. این خودرو به لحاظ آمار و ارقام در سطح بسیار بالایی قرار داشته و از مدت ها پیش مسئولان این کمپانی با تهیه کلیپ های تبلیغاتی این مساله را گوشزد کرده بودند.

ff91-2

علی رغم دارا بودن توانایی های فنی و تکنولوژی های پیشرفته، هنگام معرفی FF 91 بر روی سن اتفاقی رخ داد که در همین ابتدا باعث بوجود آمدن جنجال های زیادی شده است.

ff91-4

برای نشان دادن قابلیت پارک خودکار FF 91، مسئولان این کمپانی از سرمایه گذار چینی خود دعوت کردند که با فشار  یک دکمه دستور انجام این کار را صادر کند. او دکمه مورد نظر را فشار داد اما در کمال تعجب و در حضور انبوهی از خبرنگاران اتومبیل فارادی فیوچر واکنشی از خود نشان نداد!

ff-91

دقایقی قبل از این اتفاق ناخوشایند، کلیپی زنده از پارک خودکار یکی از نمونه های اولیه در یکی از پارکینگ های مرکز شهر لاس وگاس پخش شد. در این کلیپ همه چیز به خوبی پیش رفت، اما وقتی به خودروی حاضر بر روی سن دستور انجام پارک خودکار صادر شد، FF 91 در برابر دیدگان صدها تماشاگر سرپیچی کرد.

ff-91-malfunctioned

نیک سمپسون معاون رییس بخش مهندسی فارادی فیوچر در این باره گفت: "به عنوان یک فرزند جدید، او (FF 91) خیلی خیلی خجالتی است." البته اندکی بعد این خودرو به خود آمد و در حالیکه کسی بر روی صندلی راننده حضور نداشت، شروع به حرکت کرد که البته دیگر بسیار دیر شده بود.

faraday-future-ff91-2

وقوع چنین اتفاقی در یک رویداد رسمی می تواند اعتبار کمپانی فارادی فیوچر را تا حد زیادی زیر سوال برده و وجهه آن را مخدوش کند. بعد از اتمام رویداد، سمپسون سعی کرد که علت عمل نکردن خودرو در لحظات حیاتی را شرح دهد. وی گفت: "شرایط بسیار پیچیده ای است. ما میدانستیم که چالش های فنی وجود خواهند داشت. شما اگر به سقف این ساختمان نگاه کنید، سازه های متعددی را خواهید دید که مانع دریافت سیگنال های لازم برای رانندگی خودکار خودرو می شوند."

faraday_future_ff_91_reuters

یکی از گزارشگران با اشاره به استفاده از کنترل از راه دور توسط LeEco در یکی از رویدادها، درباره کنترل شدن خودرو فارادی فیوچر نیز از راه دور سوالی مطرح کرد که با جواب منفی سمپسون روبرو شد. او گفت: "اگر خودرو از راه دور کنترل می شد، کنترل کننده می توانست خطا را تصحیح کند."

شایان ذکر است هیولای الکتریکی فارادای فیوچر FF 91 از پیشرانه ای به قدرت 1050 اسب بخار سود برده و شتابی برابر با 2.39 ثانیه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی