ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زبان یونیورسال Dotdot تعامل محصولات هوشمند خانگی را ممکن می کند

تکنولوژی خانه هوشمند روز به روز پیشرفت کرده و محصولات جدیدی در این حوزه معرفی می شوند اما همگی آنها هنوز منتظر یک فناوری واحد هستند تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و همکاری ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

تکنولوژی خانه هوشمند روز به روز پیشرفت کرده و محصولات جدیدی در این حوزه معرفی می شوند اما همگی آنها هنوز منتظر یک فناوری واحد هستند تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و همکاری کنند. حالا کمپانی «زیگبی اِلایِنس» که پیش از این پروتکل وایرلس «زیگبی» را معرفی کرده بود، از زبان یونیورسال خود برای محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا رونمایی کرد.

شرکت مذکور نام «دات دات» را برای زبان یونیورسال خود انتخاب کرده که قابل استفاده در تمام فناوری های وایرلس است. این زبان به محصولات قابلیت آن را می دهد که که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بتوانند وظایف خود را به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال زمانی که یک لامپ هوشمند جدید خریداری می کنید و قصد دارید هر زمان که درب خانه باز شد، چراغ هم روشن شود، قفل هوشمند درب یا سنسور نصب شده روی آن باید از حضور لامپ هوشمند مطلع شوند و بتوانند فرمان لازم را به آن ارسال کنند که این قابلیت با استفاده از «دات دات» فراهم خواهد شد.

کمپانی «زیگبی اِلایِنس» عنوان کرده که زبان یاد شده بر پایه «ZigBee Cluster Library» توسعه یافته که هم اکنون در محصولات «زیگبی» مورد استفاده هستند؛ از این رو «دات دات» نسبت به دیگر زبان ها بالغ تر خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در مورد «دات دات» به مرور در طول سال 2017 منتشر خواهد شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی