ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی گارمین از سری ساعت های هوشمند Fenix5 پرده برداشت

ساعت های هوشمند، خصوصا آن هایی که برای عاشقان ماجراجویی در طبیعت طراحی می شوند معمولا دارای بدنه هایی بزرگ و عضلانی هستند. اما در ساعت های جدیدی که کمپانی گارمین معرفی کرده عکس این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۸

ساعت های هوشمند، خصوصا آن هایی که برای عاشقان ماجراجویی در طبیعت طراحی می شوند معمولا دارای بدنه هایی بزرگ و عضلانی هستند. اما در ساعت های جدیدی که کمپانی گارمین معرفی کرده عکس این مسئله را شاهد هستیم.

گارمین در جریان نمایشگاه CES از سه ساعت هوشمند جدید در سری ساعت های فنیکس خود پرده برداشته: Fenix5، Fenix5X و Fenix5S که بر خلاف ساعت های قبلی این کمپانی از طراحی کوچک و ظریفی برخوردارند.

این سه ساعت که قطر واچ فیس آن ها چیزی مابین 1.6 تا 2 اینچ بیشتر نیست، تقریبا دو برابر از ساعت های سری Fenix3 قدیمی این کمپانی کوچک تر هستند. این ابعاد کوچک سبب شده که حتی موقع عوض کردن پیراهن هم لازم نباشد که آن ها را از مچ خود باز کنید.

باتری هر سه ساعت در مُد اسمارت واچ می تواند بین 8 روز تا دو هفته دوام بیاورد که این میزان در صورت استفاده مداوم از GPS به 13 الی 24 ساعت کاهش خواهد یافت. مثل دیگر محصولات گارمین، سری Fenix5 هم دارای ابزار اختصاصی پایش حرکات ورزشی بوده و در عمق 100 متری آب هم هیچ مشکلی برایشان به وجود نمی آید. ضمنا سازگاری با پلتفرم Connect IQ گارمین نیز از دیگر خصوصیات این سه ساعت زیبا محسوب می شود.

اما خصوصیتی که آن ها را نسبت به دیگر محصولات گارمین متمایز کرده، ابعاد آنهاست. سری ساعت های فنیکس طوری طراحی شده اند که سبک تر و کوچک تر از دیگر اسمارت واچ های این کمپانی باشند.

به عنوان مثال Fenix5 با وجود قابلیت هایی همچون پایش حرکات ورزشی و ضربان قلب فقط 47 میلی متر قطر دارد. ضمنا برای این ساعت می توانید در صورت تمایل بندهای چرمی، فلزی و سیلیکونی بخرید. اما Fenix5S حتی از 5 هم کوچک تر بوده و فقط 42 میلی متر قطر دارد. گارمین نیز اعلام کرده که آن را به طور ویژه برای «مچ های کوچک و ظریف» طراحی کرده است.

در مورد شیشه این دو ساعت نیز کاربران مختارند که از میان شیشه معمولی و یاقوت ضد خش یکی را برگزینند. اما در نهایت به Fenix5X می رسیم که با قطر 51 میلی متر بزرگترین ساعت این سری است. 5X از قابلیت های نقشه و مسیریابی ای بهره می برد که دو مدل دیگر آن را در اختیار ندارند. TOPO US و Around Me سرویس های نقشه ای هستند که در ساعت 5X می توانید از مزایای آن ها بهره مند شوید.

5X هم مثل دو مدل دیگر با شیشه معمولی و یاقوت ضد خش وارد بازار می شود و در زمان عرضه 700 دلار قیمت خواهد داشت. این در حالیست که مدل 5 و 5S با قیمت پایه 600 دلار به فروش خواهند رسید. هر سه ساعت هوشمندی که مشخصات شان را خواندید قرار است که طی سه ماهه نخست سال جاری به دست مشتریان برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alex
    alex | ۱۵ دی ۱۳۹۵

    چه خبره از موبایل هم گرونتره

    • Alecferaa
      Alecferaa | ۱۵ دی ۱۳۹۵

      ساعت های گارمین با ساعت های هوشمند بازار کمی متفاوت اند و واسه حرفه ای ها ساخته شدن... باتری فوق العاده و امکانات عجیب و غریب در کنار مقاومت فوق العادشون اونا رو تبدیل به اولین انتخاب برای کوهنوردا کرده.

      • Mohammad Reza Baghban
        Mohammad Reza Baghban | ۱۵ دی ۱۳۹۵

        نه فقط برای کوه نوردا بلکه برای تمام ورزشکارا مثل منه شناگر و دوکرخه سوارم. ساعت های گارمین حتی امکان دقیق پارامتر های مهم در انواع ورزش هایی زمستانی و آبی جدا از شنا دارند و بی نظیرند

    • Mohammad Reza Baghban
      Mohammad Reza Baghban | ۱۵ دی ۱۳۹۵

      عزیز دلم ساعت های گارمین فقط ساعت نیستن، دقیق ترین دستگاه های پایش سلامتی موجود دربازار و ورزش های رو که امکان رهگیری دقیقش رو میدن به هیچ در سایر ساعت های اسباب بازی مثل دستگاه های فیت بیت که در رده بعدی قرار داره نمیتونید مشاهده کنید.

      من ویو اکتیو اچ آر دارم ولی بشدت راضیم و در عین حال بنظرم که بارها گفتم ساعت هوشمند اصلا ارزش خرید نداره و این پایشگر های سلامتی اند که این صنعت جلو میبرن و که گارمین در این ضمینه بی همتاست هرچند که یکسری امکانات ساده اسمارت واچ ها رو هم ارائه میده

مطالب پیشنهادی