ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل جدید درگاه HDMI معرفی شد؛ تعداد فریم بالاتر، HDR پویا و پشتیبانی از Game Mode VRR

با برگزاری نمایشگاه CES 2017 صنعتگران حوزه ی فناوری، به رونمایی از آخرین دستیافته های خود مشغول هستند، از جمله انجمن HDMI که ویژگی های نسخه 2.1 این درگاه را معرفی کرده است. در نسل ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۲۳:۵۴

با برگزاری نمایشگاه CES 2017 صنعتگران حوزه ی فناوری، به رونمایی از آخرین دستیافته های خود مشغول هستند، از جمله انجمن HDMI که ویژگی های نسخه 2.1 این درگاه را معرفی کرده است.

در نسل جدید درگاه HDMI تمرکز بیش از هرچیز روی افزایش رزولوشن و فریم ریت بالا بوده است، در نتیجه HDMI 2.1 می تواند ویدیوهای 4K را با نرخ 120 هرتز و ویدیوهای 8K را با نرخ 60 هرتز انتقال دهد.

درگاه تازه همچنین از ویدیوهای 8K HDR پشتیبانی می کند، اما برای این منظور لازم است یک کابل جدید هم تهیه کنید که قادر باشد داده ها را با سرعت حداقل 48 گیگابیت در ثانیه منتقل نماید.

در نسل جدید عملکرد حالت HDR هم بهبود یافته و حالا درگاه HDMI از Dynamic HDR پشتیبانی می کند. بر همین اساس دستگاه می تواند رنگ ها را بر اساس هر صحنه و حتی هر فریم به شکل جداگانه بهینه سازی نماید، به جای اینکه یک افکت کلی روی تمام ویدیو اعمال شود.

پشتیبانی از Game Mode VRR خصوصیت جدیدی است که کاربران علاقه مند به بازی های کامپیوتری را سر وجد می آورد، قابلیتی که با ایجاد نرخ تازه سازی متغیر، میزان تاخیر و کشش تصویر را کاهش می دهد.

علاقه مندان صدا هم در این میان فراموش نشده اند و به لطف نسخه ی جدید درگاه HDMI قادر هستند صدای شئ گرا را تجربه نمایند.

البته اگر دستگاه های صوتی تصویری دیگر شما به این درگاه تازه مجهز نباشند هم جای نگرانی وجود ندارد چرا که HDMI 2.1 از کابل و درگاه های قدیمی تر هم پشتیبانی می کند و با آنها قابل استفاده خواهد بود.

علاوه بر این باید بدانید که تولید تجاری درگاه جدید از نیمه ی دوم سال جاری میلادی آغاز می شود، در نتیجه هنوز تا فراگیر شدن نسخه ی تازه فاصله ی نسبتاً قابل توجهی داریم.

از میان تلویزیون های جدیدی که در CES 2017 رونمایی شده هم هنوز مشخص نیست کدام یک از آنها به HDMI 2.1 مجهز خواهند بود، اما ال جی اعلام کرده مدل های سال 2017 ساخت این شرکت از Dynamic HDR یا HDR پویا پشتیبانی می کنند که به معنای استفاده از نسخه ی جدید HDMI به حساب می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۶ دی ۱۳۹۵

    چه ces باحالی شده پس برای ورود تلویزیون 8k اخرین مانع برداشته شد

مطالب پیشنهادی