ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

همکاری رسمی کوالکام و فولکس واگن آغاز شد

خودروها از نظر تکنولوژی های ارتباطی روز به روز بیشتر به موبایل ها نزدیک می شوند و این دلیل محکمی است که مدیران فولکس واگن و شرکت عظیم کوالکام با یکدیگر برای آینده خودروسازی همکاری ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

خودروها از نظر تکنولوژی های ارتباطی روز به روز بیشتر به موبایل ها نزدیک می شوند و این دلیل محکمی است که مدیران فولکس واگن و شرکت عظیم کوالکام با یکدیگر برای آینده خودروسازی همکاری کنند.

چیپست های Snapdragon 820 هسته اصلی و آغاز گر این همکاری خواهند بود اما زمینه های استفاده فولکس واگن های آینده از این فناوری ها علاوه بر موارد رایج نظیر ارتباطات صوتی و تصویری و استفاده از اینترنت پر سرعت درون خودرو، به کاربرد های جدیدی مبتنی بر ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و ارتباطات خودرو با افراد (V2P) گسترش خواهد یافت.

به عبارت دیگر نسل بعدی خودروها قرار است حجم عظیمی از اطلاعات مهم ترافیکی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و حتی در قدم بعدی خودروها قرار است بتوانند اطلاعات مهمی از موقعیت افراد را نیز تحلیل و بررسی کنند که البته این ویژگی می تواند برای افزایش ضریب امنیت سیستم های رانندگی خودکار نیز بسیار کار آمد باشد.

باید دید که ایده تحقق این رویا تا چه حدی عملی می شود اما در هر حال برای خودروهای فولکس واگن چیپست های کوالکام نقش مهمی را در این زمینه ها بازی خواهند کرد و می توانند دریافت اطلاعات را با سرعت قابل توجه 1 Gbps امکان پذیر سازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی