ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاناسونیک Lumix GH5 را به عنوان پرچمدار بدون آینه ی جدید معرفی کرد

پاناسونیک از مدتها پیش اعلام کرده بود قصد دارد دوربین Lumix GH5 را به بازار عرضه کند و حالا بالاخره در نمایشگاه CES 2017 پرچمدار بدون آینه ی جدید خود را به نمایش درآورده است؛ ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۲۲:۵۱

پاناسونیک از مدتها پیش اعلام کرده بود قصد دارد دوربین Lumix GH5 را به بازار عرضه کند و حالا بالاخره در نمایشگاه CES 2017 پرچمدار بدون آینه ی جدید خود را به نمایش درآورده است؛ محصولی که علاقه مندان عکاسی و فیلمبرداری را به طور مشترک مخاطب خود قرار می دهد.

پیش از هرچیز باید اشاره کنیم که دوربین جدید به سنسور 20.3 مگاپیکسلی از نوع Live MOS (فاقد فیلتر low-pass) و موتور پردازش تصویر جدید به نام Venus Engine مجهز است. Lumix GH5 همچنین از لرزشگیر 5 محوره ی دوگانه داخل بدنه ی دستگاه بهره می برد و از ISO تا 25600 پشتیبانی می کند.

دوربین جدید علاوه بر این قادر است ویدیوهای 10 بیتی 4K را با نرخ 60 فریم در هر ثانیه ضبط کند و امکان ثبت عکس های 6K روی حالت burst با نرخ 30 فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می دهد.

از دیگر ویژگی های سخت افزاری دستگاه نیز می توانیم به صفحه نمایش 3.2 اینچی LCD، منظره یاب 3.6 میلیون نقطه ای OLED و اتصال بلوتوث و وای-فای برای کنترل دوربین از راه دور اشاره کنیم.

پاناسونیک می گوید همین مشخصات است که پرچمدار جدید این شرکت را به اولین دوربین بدون آینه با ویژگی های در سطح نیاز کاربران حرفه ای تبدیل می کند.

هرچند برای بررسی ادعای پاناسونیک لازم است تا عرضه شدن دوربین جدید به بازار منتظر بمانیم، اما حداقل از روی قیمت دستگاه می توان با اطمینان گفت کاربران حرفه ای مخاطبان محصول تازه هستند.

شرکت ژاپنی بدنه ی GH5 را با قیمت 2000 دلار به فروش می رساند که 300 دلار از نسل قبلی در ابتدای عرضه گران تر است. زمان عرضه هم ماه مارس میلادی در نظر گرفته شده است، یعنی چیزی حدود 3 ماه دیگر.

در پایان بد نیست اشاره کنیم که پاناسونیک امروز در کنار پرچمدار جدید خود از مدل های Lumix FZ80 و Lumix GX850 نیز پرده برداشت که دو دوربین میان رده به حساب می آیند و به ترتیب 400 و 550 دلار قیمت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی