ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد ایمن و تاشوی Hover Camera می تواند سوژه های خود را تعقیب کند [به روز رسانی شد]

این روزها کمتر پهپادی را در بازار می یابید که هم بتواند سوژه مورد نظر شما را تعقیب کند و هم با قابلیت تاشوندگی به راحتی قابل حمل باشد. حال استارتاپ چینی Zero Zero Robotics با ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۴

این روزها کمتر پهپادی را در بازار می یابید که هم بتواند سوژه مورد نظر شما را تعقیب کند و هم با قابلیت تاشوندگی به راحتی قابل حمل باشد. حال استارتاپ چینی Zero Zero Robotics با تولید Hover Camera علاوه بر تامین این ویژگی ها محصولی را به تولید رسانده که کاملاً ایمن است.

همان طور که از نام این پهپاد برمی آید، کاربرد اصلی آن تصویربرداری و عکاسی از بالا و در حین پرواز است. اما ویژگی جالبی که این محصول را متفوات از رقبایش می کند، قرارگرفتن پروانه های آن در قاب هایی مستحکم و سبک از جنس فیبر کربن است که استفاده از آن را کاملاً ایمن و بی خطر می سازد.

همانطور که در ویدیو ادامه مطلب می بیند، کاربر می تواند این پهپاد را حتی در حال پرواز نیز با دست بگیرد، بدون آن که نگران آسیب دیدن انگشتانش باشد.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

Hover Camera تنها ۲۳۸ گرم وزن دارد. ضمن این که از ابعاد بسیار مناسبی نیز برخوردار است. این محصول در حالت تا شده در حد و اندازه یک نوار کاست VHS خواهد بود. باتری آن نیز برای یک پرواز ۸ دقیقه ای دوام خواهد داشت و به راحتی نیز قابل تعویض است. یعنی شما می توانید همواره یکی دو باتری یدکی برای استفاده های بیشتر به همراه داشته باشید.

hover-camera-battery

این پهپاد از دوربینی اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری با کیفیت 4K برخوردار است. ضمن اینکه با یک فلش دوگانه عکسبرداری در نور کم و یا تاریکی شب را میسر خواهد کرد. از آنجا که دوربین Hover Camera تنها در یک جهت قابلیت حرکت دارد، بنابراین با استفاده از تثبیت کننده تصویر دیجیتال لرزش ها تا حد امکان کاهش یافته است، گرچه هنوز شرکت سازنده می تواند بهبودهای بیشتری را روی آن اعمال نماید.

دوربین دوم در زیر بدنه قرار دارد و کیفیت آن ۳ مگاپیکسل است. در کنار آن نیز سنسوری برای حفظ تعادل پهپاد تعبیه شده.

Hover Camera هیچ ابزار کنترل کننده مجزایی ندارد و هدایت آن از طریق انگشتان شما و کلیدهای مجازی موجود در اپلیکیشن اختصاصی آن روی موبایل ها انجام می شود. ارتباط بین پهپاد و اسمارت فون تان نیز از طریق وای فای برقرار می شود. کشیدن یک انگشت روی صفحه حرکت چپ و راست و کشیدن دو انگشت ارتفاع و زاویه افقی آن را کنترل می کند. دو دکمه نیز برای جلو و عقب رفتن این پرنده دیجیتال در نظر گرفته شده است.

hover-camera-front

Zero Zero Robotics هنوز قیمت محصول خود را اعلام نکرده، اما به نظر می رسد رقمی در حدود ۶۰۰ دلار برای آن در نظر گرفته شود که برای پهپادی با این قابلیت ها و جنس بدنه مناسب است. این استارتاپ وعده داده اولین نمونه از این محصول را در کنار دیگر محصولات رباتیک جدید خود تا اوایل تابستان به بازار عرضه کند.

 

به روزرسانی: در جریان برگزاری CES 2017، شرکت توسعه دهنده Hover Camera حضور پیدا کرد و از قابلیت تازه پهپاد خود سخن گفت. Hover Camera از این پس قادر خواهد بود بدون استفاده از هیچ اپلیکیشنی به طور خود کار سلفی بگیرد.همچنین این پهپاد هوشمند با قیمتی ۵۹۹ دلاری در آینده ای نزدیک روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sadodah
    Sadodah | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    فوق العادست (:

مطالب پیشنهادی