ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی TCL استاندارد دالبی ویژن را به تلویزیون های 4K Roku خود آورد

در جریان نمایشگاه CES 2017، کمپانی TCL از 25 تلویزیون Roku 4K جدید برای بازار آمریکای شمالی رونمایی کرد و قیمت پایه تلویزیون های مجهز به قابلیت دالبی ویژن را کاهش داد. TCL شهرت چندانی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۲۲:۵۶

در جریان نمایشگاه CES 2017، کمپانی TCL از 25 تلویزیون Roku 4K جدید برای بازار آمریکای شمالی رونمایی کرد و قیمت پایه تلویزیون های مجهز به قابلیت دالبی ویژن را کاهش داد. TCL شهرت چندانی به خاطر کیفیت تصویر تلویزیون های خود ندارد، اما تلویزیون های آن به همراه HDR دالبی ویژن عرضه می شوند که به نمایش تصاویر روشن تر و رنگ های بیشتر منجر می گردد.

اگرچه تلویزیون های مجهز به این تکنولوژی، معمولاً قیمتی بالاتر از 1000 دلار دارند، تلویزیون 50 اینچی سری P شرکت TCL، تنها با قیمت 500 دلار دسترس قرار خواهد گرفت. گفتنی است که در حال حاضر، فناوری دالبی ویژن توسط استودیوهای فیلم سازی مختلف، مانند MGM و Universal مورد پشتیبانی قرار گرفته و سرویس های استریم ویدیو مانند نت فلیکس و آمازون نیز چنین محتویاتی را ارائه می کنند.

klrhdel0sdjg3tfqs5qe-w600

تلویزیون هایی که به این استاندارد تجهیز شده باشند، تصویری تا 40 برابر روشن تر نسبت به تلویزیون های معمولی ارائه می دهند و ضمن افزایش کنتراست تا 12 بیت رنگ به ازای هر اینچ، از 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می کنند؛ در قیاس با پشتیبانی تلویزیون های عادی از 16 میلیون رنگ که به مراتب کمتر است.

تلویزیون های سری Roku P و Roku C نیز از 4K دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می کنند و از سیستم عاملی انحصاری بهره می برند. ضمناً تلویزیون های سری C بازار گران قیمت تر تلویزیون ها را هدف قرار داده اند و در کنار طراحی بسیار چشم نواز خود، قطر کمی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • aram sali
    aram sali | ۱۶ دی ۱۳۹۵

    یعنی 4k و دالبی‌ویژن فقط ۵۰۰ دلار؟ امکان نداره

    • آریا
      آریا | ۱۶ دی ۱۳۹۵

      برگ برنده این چینی ها فقط قیمته. از روش برده داری نوین استفاده میکنن برای تولید محصول

مطالب پیشنهادی