ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای سرمایه گذاری در دنیای فناوری 1 میلیارد دلار در اختیار SoftBank می گذارد

موسسه ژاپنی SoftBank می خواهد با جمع آوری 100 میلیارد دلار، یک صندوق سرمایه گذاری اختصاصی به نام SoftBank Vision Fund برای دنیای فناوری ایجاد کند. این شرکت تاکنون موفق شده نظر مثبت دولت عربستان ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۰۱:۱۴

موسسه ژاپنی SoftBank می خواهد با جمع آوری 100 میلیارد دلار، یک صندوق سرمایه گذاری اختصاصی به نام SoftBank Vision Fund برای دنیای فناوری ایجاد کند. این شرکت تاکنون موفق شده نظر مثبت دولت عربستان سعودی را برای تامین 25 تا 45 میلیارد دلار از این رقم کسب نماید.

اما نکته ی جالب تر اینکه حتی اپل هم وارد میدان شده و اعلام کرده قرار است 1 میلیارد دلار از این رقم را تقبل کند. یکی از سخنگویان اپل در این زمینه می گوید: «ما سالها همکاری نزدیکی با SoftBank داشته ایم و می دانیم این سرمایه گذاری می تواند سرعت توسعه ی فناوری هایی که از نظر استراتژیک برای اپل سودمند هستند را افزایش دهد».

البته تولید کننده ی آیفون تنها شرکت حوزه ی فناوری نیست که رقم قابل توجهی را برای وام دادن در این صنعت کنار گذاشته و نام های دیگری هم در این میان به چشم می خورند، از جمله فاکسکان، کوالکام و لری الیسون موسس اوراکل.

اندکی پیش از پایان سال 2016 دونالد ترامپ اعلام کرده بود مدیر عامل Softbank قول داده 50 میلیارد دلار در شرکت هایی آمریکایی سرمایه گذاری کند، رقمی که به گفته ی وی به ایجاد 50 هزار شغل جدید در دنیای فناوری منجر می گردد.

اپل هم پیش از این سابقه ی سرمایه گذاری های میلیاردی را در پرونده ی خود ثبت کرده است، از جمله Didi Chuxing که اسنپ یا تپسی کشور چین به حساب می آید و اپل اخیرا 1 میلیارد دلار سرمایه در اختیارش قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی